הולכים על ב(י)טוח: מה הצעד הבא של נקסט אינשורנס?
השמועות אומרות שחברת הביטוח נקסט אינשורנס הישראלית בדרך לנאסד"ק לפי שווי של בין 2.5 ל-3 מיליארד דולר. אמנם בחברה מכחישים מכל וכל את הכוונה להיות פאבליק, אבל אחרי שגייסו 631 מיליון דולר משלל קרנות הון סיכון, בהן 250 מיליון מקפיטול G, קרן הון הסיכון של גוגל (GOOG), נראה שאין מנוס מלהמשיך ולרכוב על ההצלחה.
פרט לקהלי היעד השונים, נקסט מזכירה מאוד את למונייד (LMND), שנחשבת להנפקה מוצלחת מאוד בוול סטריט ב-2020 – אחר שהונפקה ביוני לפי שווי של 3 מיליארד דולר וכיום שוויה כבר יותר מכפול ומתקרב ל-6.3 מיליארד דולר. כמו למונייד שפונה לביטוח פרטי, אז נקסט היא חברת ביטוח צעירה שמיועדת בעיקר לבעלי עסקים קטנים; גם לבינוניים אגב, אבל למרות שהיו רוצים, הקור ביזנס שלהם הוא עסקים קטנים שאינם מצריכים שירותי ביטוח רחבים. כל הפעילות העסקית שלה נעשית באמצעות האפליקציה שפיתחה.
נתוני הגיוס המרשימים שצוינו למעלה, מתאימים לגידול המהיר של החברה שהוקמה לפני 4 שנים, על ידי היזמים שלקחו חלק מרשים . "לחברה יש למעלה מ-100,000 לקוחות משלמים ואנחנו עדיין ב-% מאוד קטן של השוק, ששוויו מוערך ב-140 מיליארד דולר בשנה", אומר השותף המייסד וסמנכ"ל החברה, אלון חורי.
לפי חורי, כל לקוח משלם בין 750 דולר ל-1,750 דולר לשנה, בהתאם לגודל העסק והיקף השירותים והמוצרים הניתנים. כלומר ה-ARPU – ההכנסה הממוצעת מלקוח – עומד על 1,250 דולר. תכפילו במספר הלקוחות ותקבלו צפונה ל-130 מיליון דולר הכנסות שנתיות. כלומר זה למעלה מ-400 מיליון שקל; וזה שוק שיש בו עוד הרבה לאן להתפתח, אם מסתכלים על הפערים בין היקף השוק להכנסות החברה.
אבל זו כנראה לא הבוננזה היחידה של החברה. חורי, שאחראי על כל פיתוח בחברה, מפתח בינה מלאכותית ייחודית ועוד טכנולוגיות שאמורות למנוע מקרי הונאה, שעליהן בוודאי יושמו פטנטים והחברה תוכל לעשות לטכנולוגיה לייסנסינג או להעניק בלעדיות לכל המרבה במחיר.
"אנחנו לא אנשי ביטוח"
לחורי יש טראק רקורד בתחום ההייטק. הוא, יחד עם גיא גולדשטיין ונסים טפירו, הם בוגרים בכירים של חברת מרקיורי, שנמכרה ב-2006 לחברת HP בסכום דמיוני דאז, שעמד על 4.5 מיליארד דולר. הם גם פתחו ביחד את חברת הפינטק צ'ק. עכשיו הם רוכבים על גל האינשורטק, או שירות ביטוח מקוון. "שלושתנו הגענו מתחום ההייטק ואנחנו לא אנשי ביטוח, זה נותן לנו גישה ייחודית", אומר חורי.
תסביר...
"בטעויות שעשינו בעבר בצ'ק, שבו בנינו מודל עסקי חדש, עכשיו באנו לעבוד על מודל קיים של חברות ביטוח. בצ'ק לקח לנו 4 שנים לעבוד על מודל הצמיחה. אבל הבנו שכבר בהתחלה בהתחלה צריך לדעת איך הולכים להרוויח כסף ואז איך לעשות סקיילינג.
"גם לא ידענו איזו חברה אנחנו הולכים לפתוח. היו לנו 2 רעיונות נוספים, אבל בסוף הלכנו על זה. צ'ק הייתה פינטק, זה אינשורטק והרגשנו שהולכת להיות מהפכה בתחום ובחרנו בתחום בגלל המחקר שבו חיפשנו נישות שאין בהם מובילי שוק".
אם אתם בעצם חברת ביטוח, מה מבדל אתכם מהחברות האחרות בתחום?
"אני אתן לך דוגמה מעולם הכושר. בשאלון המקוון של המתחרים שלנו שואלים אם בעל העסק מחתים את הלקוחות על הצהרות בריאות. אם הוא עונה שלא, הוא נחסם אוטומטית לאפשרות לקבל ביטוח. אצלנו, אנחנו שואלים אם הוא יהיה מוכן להחתים לקוחות בתמורה לקבלת ביטוח. זה שינוי מהותי בגישה. אנחנו מחפשים את הכן, לא את הלא".
אתם מחפשים שווקים חדשים להיכנס אליהם?
"כרגע אנחנו ממוקדים רק בארצות הברית. נכון שיש לא מעט שווקים, אבל בתחום הביטוח זה לא רק עניין של לתרגם את המוצרים לשפת המקום, אם בכלל, מדובר ברגולציות שונות שצריך להתאים את עצמך אליהם. כרגע אין לנו עניין בכך, בייחוד כשיש לנו כל כך הרבה מקום להתפתח בו בארצות הברית".
אתם הולכים להנפיק בוול סטריט?
"לא. זה לא באג'נדה להפוך לחברה ציבורית כרגע. נכון שיש גל של הנפקות, אבל מבחינתנו עוד לא הגיע הזמן".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מפסידיםמפסידים כסף 02/01/2021 10:37הגב לתגובה זו1 3גם הם וגם לימונייד מפסידים כסף עלויות הגיוס של לקחות חדשים גבוהות מאד. אין היסטורית תביעות אחורנית ,כרגע סה כמו פיפי חם ונעים אחר כך מתחיל להיות קר ומסריח אבל כל הכבוד ליזמים השקיעו ניהלו פתחו את כספם הם יקבלו פלוס פלוס האם תהיה פה חברה יציבה ומכניסה אני בספק?סגור