המתחרה של טסלה: NIO זינקה ביותר מ-1,000% השנה
יצרנית ה-EV הגדולה והמפורסמת ביותר בסין, ניו (סימול:NIO) הונפקה בארה״ב לקראת סוף שנת 2019, החברה הונפקה במחיר של 6.2 דולר וגייסה כמיליארד דולר. לאחר כשנה וחצי של דשדוש, המניה פרצה בחוזקה במחצית השנייה של 2020 כאשר השיא היה מחיר של 54 דולר למניה, זינוק של מעל ל-2000% מתחילת השנה.
ניו נסחרת בשווי של כ-74.4 מיליארד דולר, וכאשר מכירות הרכבים של ניו זינקו בסין, נראה שהחברה קוראת תיגר על הענקית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:TSLA). ״NIO Day״ הרביעי יתקיים ב-9 לינואר והחברה צפויה להציג כמה הודעות גדולות. האנליסטים מצפים כי החברה תרחיב את מערך המכוניות החשמליות שלה, כולל דגמי הסדאן החדשים. בנוסף, החברה צפויה להציג סוללה חדשה בעלת הספק של 150-kWh, לצד עדכון פלטפורמת NP2, עם תקווה לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת יותר.
זוהי חברה צעירה, אשר צומחת במהירות, אך עדיין מחפשת להשיג רווחיות בשורה התחתונה. הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו בכ-667 מיליון דולר, יותר מכפול ממכירות שנת 2019, ההפסד הנקי הסתכם ב-12 סנט למניה, שני הנתונים מעל צפי האנליסטים. קופת המזומנים של החברה הוכפלה בין הרבעון השני לשלישי והסתכמה ב-3.3 מיליארד דולר, אודות להנפקת מניות לפי שווי גבוה בהרבה מהמחצית הראשונה של השנה.
האנליסטים צופים כי ניו תדווח על הפסד של 67 סנט למניה במהלך כל שנת 2020, וכי ההפסדים יצטמצמו לכ-45 סנט למניה במהלך שנת 2021. השורה העליונה צפויה להכפיל את עצמה במהלך שנת 2020, והחברה צפויה להכפיל את ההכנסות שוב במהלך שנת 2021.
במהלך חודש דצמבר החברה גייסה 2.65 מיליארד דולר ע״י הנפקת מניות. לי (סימול:LI) ואקספנג (סימול:XPEV), יצרניות EV מתחרות מסין, גייסו גם הן הון רב השנה לאחר שזינקו במאות אחוזים בהנפקת SPAC. החברות מחפשות להשתלט על השוק הסיני, ולפלוש בהדרגה לשוק האירופי, זאת תוך כדי תחרות עזה מול טסלה במגרש הביתי שלהם. דגם 3 סדאן של טסלה היה הרכב הנמכר ביותר בסין בחודש נובמבר, כאשר המכירות זינקו ב-78% לעומת חודש אוקטובר על רקע הורדת מחירים.
כיום ניאו מוכרת את רכבי השטח החשמליים ES8 ו-ES6, לצד קרוסאובר חשמלי חדש מסוג EC6. בהשקה המתוכננת, צפויה החברה להציג רכבים חדשים במחירים סבירים יותר. במהלך הרבעון הרביעי, ניו צפויה לדווח על 16.5 ועד 17 אלף רכבים שנמסרו, זינוק של מעל 100% לעומת השנה שעברה, אך נמוך מצמיחה של 154% ברבעון השלישי ו-191% ברבעון השני השנה. ניו מצפה להגיע לקצב ייצור שנתי של 150 אלף רכבים עד סוף שנת 2021, בעוד שבשנת 2019 ניו מסרה רק 20.5 אלף רכבים.
ב- JPMorgan צופים כי נתח שוק ה-EV משוק הרכבים בסין צפוי להגיע ל-20% עד שנת 2025, ונכון לשנת 2019 נתח השוק עומד על פחות מ-5%. עוד צופים בבנק ההשקעות, כי מחיר הרכב החשמלי ישתווה למחיר הרכב המסורתי עד שנת 2023. נכון להיום, סין היא שוק ה-EV הגדול בעולם, והשלטון המקומי שם לו כיעד שעד שנת 2025, 25% מכלל מכירות הרכבים החדשים יהיו רכבים חשמליים.
בשנת 2020 השיקה ניו את ״שירות הסוללות״, מעין תוכנית מנוי לסוללות רכב. בבסיסו של המודל, הרכב והסלולה נמכרים בנפרד, ומחיר הרכב הוא זול יותר משמעותית. לקוחות החברה יוכלו להחליף סוללות בתמורה לתשלום חודשי הנקבע בהתאם לצרכי הרכב. במהלך חודש נובמבר, הציגה ניו לראשונה את סוללות ה-100 kWh, עם טווח של כ-580 קילומטר. החברה מתכננת להיכנה לשוק האירופי החל מהמחצית השניה, בעוד המתחרה אקספנג עשתה זו כבר במהלך חודש דצמבר.
בניגוד לטסלה, ניו לא מייצרת את הרכבים בעצמה, אלא היא משתפת פעולה עם Jianghuai Automobile Group הסינית לייצור כלי הרכב שבראשותה. נקודה נוספת למתחרה אקספנג, שבבעלותה מפעל לייצור רכבים והשבוע דיווחה על הקמת מפעל נוסף ב-2021. בדוח השנתי האחרון של ניו, היא הזהירה מפני שותפות ייצור עם צדדים שלישיים, שכן ״פעולות שאינן בשליטת החברה הן מסוכנות״ נכתב. החברה הצעירה, בעלת שווי גבוה מענקיות הרכב המסורתיות, צפויה לפתוח את השנה בחוזקה, אך האם יש עוד לאן לעלות מהשווי המנופח שמתמחר כבר את נתוני הצמיחה ? תשאלו את טסלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.לא לקנות תוצרת סין זה איום עלינו (ל"ת)גיא ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.עוד מוצר סיני בדרך לשליטה בעולםדני 02/01/2021 14:09הגב לתגובה זו0 0כבר היום במוצרים הסינים שתולים שבבי ריגול(לא שבאחרים אין) בקרוב בלחיצת כפתור יכבו את ה5G הנייד הסלולרי המצלמה והאוטוסגור
-
מומלץ לא לקנות מוצרידן ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זו0 0סין נגדינו בכל מוסדות האום מוטב להאט את השתלטותה על העולם.סגור
-
5.זאת רק ההתחלהyoav5202@gmail.com 31/12/2020 23:10הגב לתגובה זו0 0כמשקיע בניו כבר שהייתה ב10 דולר למניה אני באמת מאמין שב3-5 שנים הקרובות היא תגיע ל100-150 דולר למנייה. הרווחה מנוהלת מצוין והיא לא רק חברת מכוניותץ היא בונה קהילה בניו והמנכל שלה יודע בדיוק מה הוא עושה ואל תשכחו שהיא בשתפ עם מובילאיי ואינטל ואל תופתעו עם הרכב האוטונמי הראשון בעולם יהי של ניו היו גם שמועות שניו תעשה משהו גם עם אפל (שמפתחת גם רכב חדש)סגור
-
4.כל מה שחברה סינית מדווחת אניאבי 31/12/2020 14:13הגב לתגובה זו2 1לוקח בערבון מוגבל מאוד מאודסגור
- טען עוד
-
3.בועעעעעעעעעעעההההההההההה (ל"ת)דדד 31/12/2020 00:13הגב לתגובה זו2 3סגור
-
בועה?שי 31/12/2020 11:24הגב לתגובה זו2 1מי שרק יודע לכתוב ''בועה'', גם רק יודע להתחרט על זה אחר כך. אין כסף בספקנות.סגור
-
2.הפוךהמבין 30/12/2020 22:08הגב לתגובה זו0 0זה בדיוק הזמן לא לקנות. שיש עליה כתבות. גם היא חברה סינית. זהוסגור
-
1.עוד חברת חלום הפסדית (ל"ת)שמוליק 30/12/2020 21:57הגב לתגובה זו0 0סגור