בהמשך לחשיפת ביזפורטל - גיל אגמון ינפיק את ורידיס לפי שווי של 3-4 מיליארד שקל
חברת דלק רכב -2.9% דלק רכב 2,576 -2.9% בסיס:2,653 פתיחה:2,653 גבוה:2,678 נמוך:2,575 תמורה:1,943,407 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: של גיל אגמון לקראת הצפת ערך גדולה. חשפנו בסוף נובמבר את הערך החבוי בדלק רכב והאפשרות הריאלית להנפיק את ורידיס (מאז המניה נסקה ב-53%) וכעת תהליך ההנפקה עולה שלב. ורידיס שפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת ואיכות הסביבה תנפיק בבורסה לפי שווי של 3-4 מיליארד שקל. דלק רכב שרכשה את השליטה לפני כשלוש שנים לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל ומחזיקה ב-70% מורידיס תזכה לרווח חשבונאי משמעותי והצפת ערך כלכלי גדולה. יתר השותפות בורידיס - קרן תשתיות ישראל - 20% וקבוצת הביטוח הראל - 10%.
זה לא עניין של מה בכך, ומגיע לגיל אגמון שאפו על המהלך והצפת הערך (מהלכים שדרגו אותו כאחד מאנשי השנה הבולטים של גולשי ביזפורטל). אגמון החליט לפני שלוש שנים ללכת בגדול על פעילות אנרגיה ואיכות הסביבה. מה לאגמון ולחברה בשליטתו דלק רכב ולאיכות הסביבה? למה להשקיע 1 מיליארד שקל בפעילות שאין לה קשר לתחום העיסוק המרכזי - ייבוא רכבים? ולא רק שאין קשר, אלא זה אפילו מתנגש - רכבים מזהמים לצד איכות הסביבה ואנרגיה נקייה? השוק לא התלהב - מניית החברה איבדה גובה (50% בשנה שבה דווחה העסקה). היו חששות שהפיזור לא טוב לדלק רכב והמינוף עלול להכביד עליה. שלוש שנים אחרי, אגמון יכול לחייך. הפעילות של ייבוא הרכבים חזקה ובועטת למרות הקורונה ומייצרת רווחים ותזרימיים משמעותיים ופעילות האנרגיה החדשה ואיכות הסביבה גדלה והכפילה ואפילו שילשה את שוויה.
מהביאור על מגזרי הפעילות של דלק רכב אפשר להבין שתחום איכות הסביבה והאנרגיה מכניס כ-220 מיליון שקל ברבעון מרוויח תפעולית 35-40 מיליון שקל. התוצאות האלו לא מבטאות צמיחה משמעותית לעומת שנה שעברה, אם כי, על פני השלוש שנים האחרונות מדובר בצמיחה משמעותית (פי 3 ברווחים מאז הרכישה) והתחום אמור לצמוח בשיטת "המדרגות" בהתאם לכניסה של פרויקטים נוספים. ורידיס צפויה להמשיך וליהנות מהגמה העולמית של דחיפה לפתרונות טובים יותר לסביבה, ומעצם היותה שחקנית מקומית בולטת.
רווח תפעולי של 35-40 מיליון שקל, תחום חם, צומח. הייפ בבורסה סביב התחום, תעשו חשבון ותקבלו חברה שיכולה להיות שווה בשמרנות (אפילו שמרנות יתר) מעל 3 מיליארד שקל.
דלק רכב - מפעילות מסורתית לחברת החזקות
דלק רכב מייבאת - מאזדה, פורד והחל משנת 2011 היא גם יבואנית של ב.מ.וו. שלל המותגים הפופולריים של החברה ביצרו את מעמדה כאחת מיבואניות הרכב הגדולות בישראל. מדוובר בפעילות שמניבה סדר גודל של 200 מיליון שקל בשנה, אך אגמון שרצה לפזר סיכונים זיהה לפני כשלוש שנים שתי מגמות - הראשונה: שינויים בעולם הרכב, והשנייה: התפתחות פעילות בתחום איכות הסביבה והאנרגיה המתחדשת. השינויים בעולם הרכב כשעיקרם מעבר לרכבים חשמליים עלולים לפגוע במרכזי הרווח של דלק רכב - הפעילות עצמה תרד עם יצרניות הרכב שהיא מייבאת, יפגרו מאחור בתחום ומעבר לכך - מוסכי היבואן ייפגעו מאוד. רכבים חשמליים אמורים להיות עם תקלות מעטות יותר. חלק מרכזי מהרווח של דלק רכב מגיע מהמעטפת, כלומר לא מהמכירה עצמה, אלא מהטיפול, תיקונים וכו'.
אגמון תפס שתי ציפורים במכה אחת. ההשקעה בורידיס מבטאת את הערכתו שתחום איכות הסביבה יפרח וגם היא בעצם מדללת את ההשפעה של תחום ייבוא הרכבים. מעבר לכך, למרות המהלך הגדול - השקעה של מיליארד שקל, אגמון עשה פיזור סיכונים נכון והתבסס על פרת מזומנים שגם היא תניב פחות, היא עדיין אחת מיצרניות המזומנים הגדולות בבורסה. החוב בגין העסקה (ואגב גם החוב בגין הרכישה המקורית שלו ב-2010) מומן מהרווחים והתזרימים הפנומנליים של הפעילות העסקית - מכירת כלי רכב. החברה מחלקת דיבידנדים משמעותיים כשבעשר השנים האחרונות היא חילקה מעל 2 מיליארד שקל.
מי זאת ורידיס?
ורידיס פועלת בשלושה תחומים: פסולת – איסוף וטיפול בפסולת מוצקה וכן איסוף וטיפול בפסולת של חומרים מסוכנים. בנוסף פועלת החטיבה הזו במיון של הפסולת הזו והשבתה או לפחות את חלקה לייצור דשנים ואנרגיה.
התחום השני הוא תחום המים. באמצעות החטיבה הזו מפעילה החברה את מתקן ההתפלה באשקלון ונוסף היא מטפלת בשפכים ותשטיפי מטמנות.
התחום השלישי בו פועלת החברה הוא תחום האנרגיה. באמצעות חטיבה זו מחזיקה ורידיס ב-20% מתחנת הכוח ברותם יחד עם OPC (ורידיס מחזיקה ב-20% מהתחנה), וכן מחזיקה בתחנת הכוח IPP באשקלון ותחנת הביוגז באפעה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.חפשו את התחקיר של גואטה בערוץ 11דרום ת"א 17/01/2021 09:19הגב לתגובה זו1 0תושבי דרום ת"א כועסים על הריחות מהמתקן של ורידיס בחיריה, וההטמנה בבקעת הירדן במקום טיפול באשפה מאד בעייתית. זהירות מלשלם על פעילויות כאלה תמחור בועתי.סגור
-
4.מהוא האפסייד האמיתי בדלק רכברוח 14/01/2021 13:41הגב לתגובה זו0 0במידה והנפקת ורדיס תהיה סביב 4 מליארד שח, הרווח יהיה 1.89 מליארד שח בשמרנות נניח שהרווח ינוע סביב 1.2-1.5 מליארד הנפקת INNOVIZ תתרום עוד 200 מליון דולר הנפקת REE תתרום עוד כ-(הערכה) 200 מליון דולר. בהנחה שכל שלושת ההנפקות יצליחו - צפוי אפסייד של כ80% במחיר המניה. בהנחת הסתכלות אחורנית על מהלך הדברים לאחר ההנפקה סביר להניח ש: 1. החברה תחלק דיבידנד גדול ושמן 2. ביתרת העודף החברה תשקיע שוב בטכנולוגיות רכב מתקדמות ותנסה לשחזרסגור
-
3.כל מה שאתה לא מרויח בכלכלה הראלית תרויח באמצעות הבורסה! (ל"ת)שולמן 14/01/2021 09:42הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.רווח תפעולי בסדר, רווח נקי??? יש בכלל?? (ל"ת)ראלי 14/01/2021 08:45הגב לתגובה זו1 1סגור
-
לא ראיתי ששאלת את השאלה הזו כשקנית טלסהאילון 14/01/2021 13:32הגב לתגובה זו0 1:) השחלתי אותכם חברים.סגור
- טען עוד
-
1.כולם מנפיקים וקופות הגמל/פנסיה קונותרועה חשבון 14/01/2021 08:33הגב לתגובה זו2 1חייב לבדוק מי הקופות שמשתוללות עם כספי החוסכים ואח"כ תגלגלנה עינייםסגור
-
אכן כך חברות שבקושי מרויחות מונפקות בערכים לא ראלים. (ל"ת)רילו 14/01/2021 15:20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
זה כל הקופותתבדוק תבדוק 14/01/2021 13:31הגב לתגובה זו0 0שים את כולן בכלא, מיד! ועכשיו!סגור