טסלה מתרחבת בתחום הסולארי - האם אוגווינד, אלקטריאון וברנמילר צריכות לחשוש?
טסלה השיקה ממיר מתח שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית וההערכות שזו רק ההתחלה; הקורבן הראשון - מניית סולאראדג' שצנחה ב-15%; אבל פתרונות נוספים של טסלה לתחום האגירה מערערים את המודל (שגם כך לא ברור) של חברות האנרגיה המתחדשת שנסחרות בת"א
טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה על השקת ממיר מתח שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית שלה. חברת הענק של אילון מאסק פועלת בתחום האנריגה הסולארית מאז רכישת SolarCity בשנת 2016. ענף זה הוא מהמובילים בוול סטריט בשנים האחרונות כשמאז זכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות בנובמבר, התחום מקבל בוסט נוסף ל רקע תוכנית תמריצים לייעול אנרגטי ומעבר לאנרגיה ירוקה בשיעור של עשרות אחוזים בעשור הבא.
אבל, יש גם מפסידות - מול הצפי לגידול בתחום, טסלה "מנקה" את השוק. הסוללות שלה הן איום גדול מאוד על סולאראדג' (כפי שחשפנו ביום שישי), אבל הן איום גדול על כל אותן חברות אנרגיה מתחדשת שהמציאו/ פיתחו/ ייצרו מערכות אגירה או פתרונות לתחום. לא ברור למשל מה אוגווינד -3.97% אוגווינד 522.2 -3.97% בסיס:543.8 פתיחה:543.8 גבוה:543.8 נמוך:505 תמורה:482,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יכולה להציע אם טסלה תתרחב לאגירה שהיא מעבר לביתית ויש סיכויים לא רעים שטסלה בכיוון הזה. המודל של אוגווינד וחברותיה - {ברנמילר}, אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואחרות, עדיין לא ברור. אלה חברות ללא מכירות למרות שהשווי שלהן בשמיים. לא ברור עד כמה יש להן טכנולוגיה ייחודית, ומה שברור שאם סולאראדג' עם פתרונות אמיתיים והובלת שוק מאבדת 15% מערכה ביום - כ-2.5 מיליארד דולר, אז חברות שהן כמה ליגות מתחת, יהיו ממש מאוימות.
מה חשב יותר טכנולוגיה או יכולות שיווק?
אז יגידו לכם - אוקיי יש בזה משהו, אבל לחברות האלו יש טכנולוגיה. בית הקברות של הפירמות מלא בחברות עם טכנולוגיה מצוינת שלא הגיעה לשוק. במקרים רבים זה לא רק טכנולוגיה זה כל מה שמסביב. אי אפשר, או ליתר דיוק - כמעט ואי אפשר להתחרות עם טסלה ברגע שהיא נכנסת לתחום מסוים.
נחזור לסולאראדג' - סולאראדג' לא אמרה את המילה האחרונה. בשוק מספרים שהמוצרים שלה הם הטובים ביותר והיא לא תיעלם, אבל היא בהחלט יכולה להיפגע. סולראדג' שהפכה בתחילת השנה לחברה הגדולה ביותר בקרב הישראליות בוול סטריט ובכלל, מספקת פתרונות שמאפשרים ניצולת גבוה יותר של השמש. החברה מתרחבת בשנה האחרונה לשווקים נוספים לרבות לבתים כשהמוצרים של טסלה ייפגשו אותו בעיקר בסוללת האגירה.
טסלה כבר סימנה את התחום הסולארי בעבר. הרכישה של סולר סיטי היתה אמורה להכניס את החברה חזק לתחום הפאנלים הסולאריים, אבל עיקר המשאבים הופנו לתחום הרכבים ופחות לאנרגיה המתחדשת, למרות הממשק החשוב - סוללה. ובכל זאת, טסלה זכתה להצלחה עם מוצרי ה-Powerwall שלה, מארז סוללות ביתי שמתאים היטב להתקנה סולארית למגורים, והיא גם מתקדמת עם רעפי הגג הסולאריים שלה.
בהתחשב במומחיות של טסלה בתחום האלקטרוניקה החשמלית ברכבים החשמליים שלה, הצלחתה בפאנלים עד כה הייתה צנועה למדי. ממיר המתח שלה נחשב בינתיים ממוצע. זאת כאשר היעילות שלו עומדת על 97.5%, שזה קצת יותר טוב מדלתא, אך פחות טוב מזה של סולראדג' (99%).
עם זאת, ישנם כמה תכונות ייחודיות לממיר הסולארי של טסלה, כמו פיזור מתח שעשוי להועיל במידה שפינות החשיפה לשמש אינן אחידות בגג. כשחושבים על זה, מדובר בתרחיש הגיוני בסך הכל לרוב הגגות. החברה גם הודיעה שמבחינת תוכנה, היא תעודכן מדי זמן ותגדיל את הניצולת שלה.
יתרון נוסף של טסלה הוא העלות. זו עשויה להיות מסוגלת להציג מערכת זולה יותר על ידי מינוף יכולת הייצור האלקטרונית שבה היא כבר מחזיקה בענף כלי הרכב החשמליים ותחנות הטעינה שלה. זה לא וודאי, אבל היתרון לגודל קיים.
והיתרון הגדול באמת הוא השם - המותג, המוניטין. טסלה זאת טסלה. סולאראדג' היא אומנם שם דבר בתחום שלה והיא עדיין כאן כדי להישאר דומיננטית, אבל אלו שעדיין לא התחילו את המשחק - אוגווינד, ברנמילר ואחרות, צריכות כנראה לחשוב על אסטרטגיה של התחברות ולא של התמודדות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
24.אין שום קשר בין טבלה לחברות ברנימילר, אוגווינד ואלקטריומהתחום 18/01/2021 13:01הגב לתגובה זו3 0כתבה שנועדה אך ורק להוריד את המניות שלהן ואין שום קשר בין הטכנולוגיות והשימוש בהן.. מדהים איך ביזפורטל הפכו להיות כלי שיווקי של שורטריסיטים ומורידים מניות פעם אחרי פעם.סגור
-
23.כתבה רדודה. כל מי שבתחום מתפקע מצחוקישראל 18/01/2021 07:14הגב לתגובה זו8 0העיקר לעשות רעש בכתבה. אין התייחסות פרטנית לטכנולוגיה ולשוק שבו כל חברה פועלת. רואים שזה לא מישהו שמתמצא בתחום. אבל הכי טוב להפחיד, זה מביא רייטנגסגור
-
22.חוסר הבנה בכתבה בעסק המבטיח של אוגווינדשיר 17/01/2021 21:53הגב לתגובה זו1 0אני חושב שהכצבה עושה סלט שלם. טסלה בכלל מייצרת פתרונוצ אגירה מקומיים בטכנולוגיה ותיקה יחסית. אוגווינד רוצה לתת פתרון אגירה ליצור חשמל. הפתרון של אוגווינד לא תלוי בסוללות שיש להן פחת, לא מזהמות את הסביבה ומתאים לכל תוואי שטח אם מגוון הפיילוטים יעבדו מדובר במוצר פורץ דרך ברמה עולמיתסגור
-
21.מאמר חשובטסלה טסה 17/01/2021 21:20הגב לתגובה זו3 2אם טסלה פיתחה מוצר שמייתר במידה מסוימת את סולאראדג׳, ובמקביל פיתחה פתרון אגירה יעיל באמצעות סוללה - אז מי שאמת צריך את אלקטריאון או אוגווינד? ומי צריך את הקרוואנים של ברנמילר כשאפשר להשתמש בסוללה בגודל של לפטופ?סגור
-
הוכחת שאתה לא מבין בתחום (ל"ת)ישראל 18/01/2021 07:15הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
20.הכותב לא מבין כלום בשוק האנרגיהקצת ידע לא מזיק 17/01/2021 18:05הגב לתגובה זו7 5טסלה כבר שנים מלכת האגירה "מחוץ לבית" (Utility Scale), אבל הפיתרון של אוגווינד יחודי ויכול להתחרות בה ביישומים מסויימים. ברנמילר בכלל עוסקת באגירה טרמית, ואלקטריאון במכוניות ללא סוללה. כך שלחברות יש מודל עסקי ידוע וברור, והוא אינו מאויים על ידי טסלה. חבל שהכותב לא בדק לעומק לפני שכתבסגור
-
הפטנט של אלקטריאון חייב להטעין סוללה, אלא מה?תמהוני 18/01/2021 00:29הגב לתגובה זו0 1הפטנט של אלקטריאון יותר חשמל על ידי סליל שמושתל בכביש, אבל הוא חייב להטעין סוללה (=גם אם לא על ידי כבל שמחובר לעמדת טעינה)סגור
-
19.גם BB לא שווה יותר, אבל הוא המותג המוביל בשוקהמותג מנצח 17/01/2021 17:10הגב לתגובה זו1 2טסלה מוכרת בעסקת חבילה (=הכל כלול), ולכן זה נותן לה יתרון כשמוכרים לציבור הכללי. רק לאנשי מקצוע זה משמעותי אם למוצר של סולאראדג' יש 99% נצילות ולטסלה רק 97.5%סגור
-
כיף לדבר מפוזיציה ...אוגווינד לא שווה אפילו 100 מיליוןבועתי 17/01/2021 22:16הגב לתגובה זו0 1דולר- הבלוף יתגלה בקרובסגור
-
18.סולאראדג תתייצב סביב שער 190-200 דולר (ל"ת)רננה 17/01/2021 16:29הגב לתגובה זו0 1סגור
-
17.אין שום קשר בין המוצרים ובין השווקים, כתבה רדודה (ל"ת)גיל 17/01/2021 15:03הגב לתגובה זו8 1סגור
-
16.אם טסלה תתרחב מעבר לאגירה ביתית? לכותב יש מושג? (ל"ת)זה ידע בסיסי 17/01/2021 13:23הגב לתגובה זו2 1סגור
-
15.תהיו רגועים, המניות בטח יעלו בסוףאוג ואלקט 17/01/2021 12:38הגב לתגובה זו7 0אלו מניות קסומות, לא יתומות בכלל ויש אולי מי שדואג להם ומטפל בהם יפה. כל היום יכולות להיות בירידות, ואז בסגירה פתאום קצת ביקושים והופ, ודי לחכימא ;)סגור
-
14.מעבר לעובדה שטסלה מפסיקה לקנות ממירים מסולאר אין...נאור 17/01/2021 12:19הגב לתגובה זו4 2מעבר לעובדה שטסלה תפסיק לקנות מסולאר אייג את הממירים אין באמת מה לדאוג כי הטכנולוגיה/ הפיזור הגאוגרפי/ וסוג הפרוייקטים שעושה סולאר אייג לא משתווים לזה של טסלה שמתמקדת בעיקר בבתי מגורים בארצות הברית ועד היום אפילו לא הצליחה לייצר פנלים שנותנים פייט למובילות בתחום.סגור
-
13.בטוח שליגה אחרת מאוגוינד ולקטריאוןסולאראדג' ליגה משלה 17/01/2021 11:38הגב לתגובה זו9 6מה אתם משווים בכלל?? זו חברה פעילה ואלו חברות שאפילו לא התחילו את דרכם בשוקסגור
-
12.אלו חברות של סיבוביםמיכל 17/01/2021 11:37הגב לתגובה זו9 4אין באמת היגיון שחברות שלא מוכרות או מוכרות בקושי ושרק מנסות טכנולוגיה ראשונית יהיו שוות כמו חברות אנרגיה או חברות מסחרותיקות ו מוכחות ולכן כל מי שעשה סיבוב צריך להגיד תודה ולא לאכול יותר ממה שיכול, או בקיצור לברוח בזמן ולא להתלונן אחרי זהסגור
-
11.למה זה באמת משפיעלכל הלא מבינים 17/01/2021 11:34הגב לתגובה זו3 2טסלה מובילה את השוק בתפיסה ובטכנולוגיה, גם אם לא במכירות. גם פולקסווגן רודפים אחריה במכוניות אוטונומיות וחשמליות למשל. ולכן כיוון כזה של טסלה יוציא מהשוק את שתי החברות הפצפונות האלו(שבעצם עוד לא ממש נכנסו אליו)סגור
-
10.אלו בלופיםאלקטראון ואווגוינד 17/01/2021 11:23הגב לתגובה זו6 5בלופים כי העולם הולך לפתרונות פשוטים. הסוללות מתייעלות ומוזלות. אגירת אנרגיה מרשת החשמל או מרשת סולארית היא פשוטה ויעילה וקומפקטית בסוללות ואינה כזאתי באווגווינד. ואלקטראון זה גם פתרון מאד מסובך להרים כבישים ולבנות שנאים בצד זה פתרון יקר ולא יעל אנרגטית בכלל וכהסוללות כל כך טובות ומחזיקות לניסעות של מאות קילומטר אז מי צריך בכלל לטעון בתנועה! הסולה מספיקה לכמה ימי נסיעה. אז בגלל זה כל מה שטסלה ודומות לה עושים יזרוק מהשוק פצרונות ימי ביניים כאלהסגור
-
9.מה הקשר לברנמילריאיר 17/01/2021 10:59הגב לתגובה זו10 3סתם מחפשים כותרות, ברנמילר מכוונת לשוק התרמי, טסלה לא שם בכלל.סגור
-
יש קשרבן כנען 17/01/2021 11:53הגב לתגובה זו2 4נכון כתבתה אבל השוק הטרמי לא יחזיק אותה לבדסגור
-
השוק התרמי גדול משמעותית מהשוק החשמלי באירופה וארה"ב (ל"ת)משה 17/01/2021 15:01הגב לתגובה זו3 0סגור
-
8.אי אפשר להתחרות עם טסלה ברגע שהיא נכנסת לתחום מסוים???על סמך מה? 17/01/2021 10:43הגב לתגובה זו6 6באיזה תחום טסלה מנצחת? אפילו רכב חשמלי, טסלה מוכרת בשנה מה שפולקסוואגן מוכרת בשבועייםסגור
-
אתה טועה, כל קבוצת פולצווגןבן כנען 17/01/2021 11:55הגב לתגובה זו9 3לא מוכרת כמות רחבים חשמליים כמו טסלה, זה לא משנה איזו קמות רכבים רגילים הם מוכרים. כי זה בעבר, המגמה היום היא לעבור לרכב חשמלי. פורשה השנה מכרה 20 אלף אוודי מכרה 50 אלף VW מכרה כמה אלפים וטסלה? 500 אלףסגור
-
אתה טועה... VW מוכרת יותר רכבים חשמליים מטסלה (ל"ת)כלכלן 17/01/2021 15:49הגב לתגובה זו1 4סגור
-
טסלה היא חברת הרכב החשמלי הגדולה בעולם!דובון 17/01/2021 11:25הגב לתגובה זו10 3אף יצרן חדש או וותיק לא מתקרב למספרי הייצור שלה בחשמליות. פולקסוואגן יכולה להמשיך ולייצר רכבי בנזין, אבל מעניין מה היא תעשה איתם כשבעוד 5-10 שנים יהיה אסור למכור אותם באף מקום בעולם...סגור
-
אתה חי בסרט (ל"ת)כלכלן 17/01/2021 15:50הגב לתגובה זו1 3סגור
-
7.גם בלי טסלה הם שקר כלשהושתי חברת של מזכרים 17/01/2021 10:35הגב לתגובה זו13 3אוגוונד ולקטריון טכנולוגיות יקרות, מסורבלות לא אלגנטיות. להגיד שטסלה מאיימת?!! אין להם עוד שום דבר ביד כדי בכלל להיות מאוימות. טכנולוגיות מסובכות ויקרות וקרוב לכלום הכנסות הדבר שיש להם בעיקר זה כל מיני פיילוטים ומזכרים של הבנותסגור
-
6.מה הקשר לאלקטריאון?מני 17/01/2021 10:35הגב לתגובה זו12 1מאמר כל כך פשטני. אלקטריאון בטכנולוגיה של כביש חכם שמטרתו להקטין את הסוללות ברכבים ולהטעין אלחוטית. בעיקר במודל של שרותים למפעילי ציי רכב, אוטובוסים משאיות מה האיום של טסלה על אלקטריאון?סגור
-
כשהסוללות משתפרותקשר ברור 17/01/2021 11:28הגב לתגובה זו8 5ועושות קפיצות גדולות ביעילות שלהם כל שנה והופכות קטנות וזולות אז מי צריך לטעון בנסיעה כשזה אומר להרים כבישים להתקין טרנספורמטורים ולהפסיד הרבה אנרגייה בדרך? לא צריך. הסוללות החדשות ייתנו טווחים של מעל 500 ק"מ, זה מספיק מהבוקר עד הערב ב- 99% מהמקריםסגור
-
טעות בידךמני 17/01/2021 12:05הגב לתגובה זו7 0סוללות אולי מתיעלות, אבל המשקל שלהן עדיין מכביד על הרכב ותופס נפח. כמו כן צריך להשבית את הרכב כדי לבצע הטענה. כאשר אפשר להפעיל משאית או אוטובוס ללא השבתה שלו, זה שווה הכנסה נוספת. המודל של אלקטריאון לא קשור כלל לממיר מתח של טסלה. סתם הוזכרה בכתבה.סגור
-
5.3 קטנטנות יש להם את השוק שלהם ..לא של הגדולים. (ל"ת)דני 17/01/2021 10:08הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.טסלה צריכה לחשוש מאוגווינדהפוך 17/01/2021 10:00הגב לתגובה זו11 2קרעתםסגור
-
3.שווי מול טכנולוגיהתוהה 17/01/2021 09:57הגב לתגובה זו7 0טסלה במכפיל1651, אתה בטוח שהיא דוגמא טובה לשווי הוגן מול טכנולוגיה טובה ככל שתהיה?סגור
-
2.פותח קרן השתלמות וקונה טסלהמאיר 17/01/2021 09:52הגב לתגובה זו3 10החברה הכי לוהטת בשוק לעשור הקרובסגור
-
זו בדיוק הבעיה של כתבות מוסג זהמני 17/01/2021 12:05הגב לתגובה זו6 1אם זה הלקח שלמדת מהכתבה, חבל שפרסמו אותה וחבל שתעשה את הפעולה המטופשת הזוסגור
-
חבל עליך (ל"ת)אנונימי 17/01/2021 09:59הגב לתגובה זו4 1סגור
-
1.האם כל זה אמור להשפיע גם עלגג 17/01/2021 09:49הגב לתגובה זו1 1אנלייט? ואנרג'יקס?סגור
-
לא הם משתמשות בציוד קצה לא מיצרות אותו. (ל"ת)שגיא 17/01/2021 10:00הגב לתגובה זו4 0סגור