טסלה מתרחבת בתחום הסולארי - האם אוגווינד, אלקטריאון וברנמילר צריכות לחשוש?

טסלה השיקה ממיר מתח שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית וההערכות שזו רק ההתחלה; הקורבן הראשון - מניית סולאראדג' שצנחה ב-15%; אבל פתרונות נוספים של טסלה לתחום האגירה מערערים את המודל (שגם כך לא ברור) של חברות האנרגיה המתחדשת שנסחרות בת"א

 | 
אנרגיה סולארית, צילום: American Public Power Association

טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הודיעה על השקת ממיר מתח שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית שלה. חברת הענק של אילון מאסק פועלת בתחום האנריגה הסולארית מאז רכישת SolarCity בשנת 2016. ענף זה הוא מהמובילים בוול סטריט בשנים האחרונות כשמאז זכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות בנובמבר, התחום מקבל בוסט נוסף ל רקע תוכנית תמריצים לייעול אנרגטי ומעבר לאנרגיה ירוקה בשיעור של עשרות אחוזים בעשור הבא.

אבל, יש גם מפסידות - מול הצפי לגידול בתחום, טסלה "מנקה" את השוק. הסוללות שלה הן איום גדול מאוד על סולאראדג' (כפי שחשפנו ביום שישי), אבל הן איום גדול על כל אותן חברות אנרגיה מתחדשת שהמציאו/ פיתחו/ ייצרו מערכות אגירה או פתרונות לתחום. לא ברור למשל מה אוגווינד -3.97% אוגווינד 522.2 -3.97% אוגווינד בסיס:543.8 פתיחה:543.8 גבוה:543.8 נמוך:505 תמורה:482,672 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יכולה להציע אם טסלה תתרחב לאגירה שהיא מעבר לביתית ויש סיכויים לא רעים שטסלה בכיוון הזה. המודל של אוגווינד וחברותיה - {ברנמילר}, אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% אלקטריאון בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ואחרות, עדיין לא ברור. אלה חברות ללא מכירות למרות שהשווי שלהן בשמיים. לא ברור עד כמה יש להן טכנולוגיה ייחודית, ומה שברור שאם סולאראדג' עם פתרונות אמיתיים והובלת שוק מאבדת 15% מערכה ביום - כ-2.5 מיליארד דולר, אז חברות שהן כמה ליגות מתחת, יהיו ממש מאוימות. 

מה חשב יותר טכנולוגיה או יכולות שיווק? 
אז יגידו לכם - אוקיי יש בזה משהו, אבל לחברות האלו יש טכנולוגיה. בית הקברות של הפירמות מלא בחברות עם טכנולוגיה מצוינת שלא הגיעה לשוק. במקרים רבים זה לא רק טכנולוגיה זה כל מה שמסביב. אי אפשר, או ליתר דיוק - כמעט ואי אפשר להתחרות עם טסלה ברגע שהיא נכנסת לתחום מסוים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נחזור לסולאראדג' - סולאראדג' לא אמרה את המילה האחרונה. בשוק מספרים שהמוצרים שלה הם הטובים ביותר והיא לא תיעלם, אבל היא בהחלט יכולה להיפגע. סולראדג' שהפכה בתחילת השנה לחברה הגדולה ביותר בקרב הישראליות בוול סטריט ובכלל, מספקת פתרונות שמאפשרים ניצולת גבוה יותר של השמש. החברה מתרחבת בשנה האחרונה לשווקים נוספים לרבות לבתים כשהמוצרים של טסלה ייפגשו אותו בעיקר בסוללת האגירה. 

טסלה כבר סימנה את התחום הסולארי בעבר. הרכישה של סולר סיטי היתה אמורה להכניס את החברה חזק לתחום הפאנלים הסולאריים, אבל עיקר המשאבים הופנו לתחום הרכבים ופחות לאנרגיה המתחדשת, למרות הממשק החשוב - סוללה. ובכל זאת, טסלה  זכתה להצלחה עם מוצרי ה-Powerwall שלה, מארז סוללות ביתי שמתאים היטב להתקנה סולארית למגורים, והיא גם מתקדמת עם רעפי הגג הסולאריים שלה.

בהתחשב במומחיות של טסלה בתחום האלקטרוניקה החשמלית ברכבים החשמליים שלה, הצלחתה בפאנלים עד כה הייתה צנועה למדי. ממיר המתח שלה נחשב בינתיים ממוצע. זאת כאשר היעילות שלו עומדת על 97.5%, שזה קצת יותר טוב מדלתא, אך פחות טוב מזה של סולראדג' (99%). 

עם זאת, ישנם כמה תכונות ייחודיות לממיר הסולארי של טסלה, כמו פיזור מתח שעשוי להועיל במידה שפינות החשיפה לשמש אינן אחידות בגג. כשחושבים על זה, מדובר בתרחיש הגיוני בסך הכל לרוב הגגות. החברה גם הודיעה שמבחינת תוכנה, היא תעודכן מדי זמן ותגדיל את הניצולת שלה.

יתרון נוסף של טסלה הוא העלות. זו עשויה להיות מסוגלת להציג מערכת זולה יותר על ידי מינוף יכולת הייצור האלקטרונית שבה היא כבר מחזיקה בענף כלי הרכב החשמליים ותחנות הטעינה שלה. זה לא וודאי, אבל היתרון לגודל קיים.

והיתרון הגדול באמת הוא השם - המותג, המוניטין. טסלה זאת טסלה. סולאראדג' היא אומנם שם דבר בתחום שלה והיא עדיין כאן כדי להישאר דומיננטית, אבל אלו שעדיין לא התחילו את המשחק - אוגווינד, ברנמילר ואחרות, צריכות כנראה לחשוב על אסטרטגיה של התחברות ולא של התמודדות. 

תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    אין שום קשר בין טבלה לחברות ברנימילר, אוגווינד ואלקטריו
    מהתחום 18/01/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתבה שנועדה אך ורק להוריד את המניות שלהן ואין שום קשר בין הטכנולוגיות והשימוש בהן.. מדהים איך ביזפורטל הפכו להיות כלי שיווקי של שורטריסיטים ומורידים מניות פעם אחרי פעם.
    סגור
  • 23.
    כתבה רדודה. כל מי שבתחום מתפקע מצחוק
    ישראל 18/01/2021 07:14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    העיקר לעשות רעש בכתבה. אין התייחסות פרטנית לטכנולוגיה ולשוק שבו כל חברה פועלת. רואים שזה לא מישהו שמתמצא בתחום. אבל הכי טוב להפחיד, זה מביא רייטנג
    סגור
  • 22.
    חוסר הבנה בכתבה בעסק המבטיח של אוגווינד
    שיר 17/01/2021 21:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שהכצבה עושה סלט שלם. טסלה בכלל מייצרת פתרונוצ אגירה מקומיים בטכנולוגיה ותיקה יחסית. אוגווינד רוצה לתת פתרון אגירה ליצור חשמל. הפתרון של אוגווינד לא תלוי בסוללות שיש להן פחת, לא מזהמות את הסביבה ומתאים לכל תוואי שטח אם מגוון הפיילוטים יעבדו מדובר במוצר פורץ דרך ברמה עולמית
    סגור
  • 21.
    מאמר חשוב
    טסלה טסה 17/01/2021 21:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם טסלה פיתחה מוצר שמייתר במידה מסוימת את סולאראדג׳, ובמקביל פיתחה פתרון אגירה יעיל באמצעות סוללה - אז מי שאמת צריך את אלקטריאון או אוגווינד? ומי צריך את הקרוואנים של ברנמילר כשאפשר להשתמש בסוללה בגודל של לפטופ?
    סגור
  • הוכחת שאתה לא מבין בתחום (ל"ת)
    ישראל 18/01/2021 07:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 20.
    הכותב לא מבין כלום בשוק האנרגיה
    קצת ידע לא מזיק 17/01/2021 18:05
    הגב לתגובה זו
    7 5
    טסלה כבר שנים מלכת האגירה "מחוץ לבית" (Utility Scale), אבל הפיתרון של אוגווינד יחודי ויכול להתחרות בה ביישומים מסויימים. ברנמילר בכלל עוסקת באגירה טרמית, ואלקטריאון במכוניות ללא סוללה. כך שלחברות יש מודל עסקי ידוע וברור, והוא אינו מאויים על ידי טסלה. חבל שהכותב לא בדק לעומק לפני שכתב
    סגור
  • הפטנט של אלקטריאון חייב להטעין סוללה, אלא מה?
    תמהוני 18/01/2021 00:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפטנט של אלקטריאון יותר חשמל על ידי סליל שמושתל בכביש, אבל הוא חייב להטעין סוללה (=גם אם לא על ידי כבל שמחובר לעמדת טעינה)
    סגור
  • 19.
    גם BB לא שווה יותר, אבל הוא המותג המוביל בשוק
    המותג מנצח 17/01/2021 17:10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    טסלה מוכרת בעסקת חבילה (=הכל כלול), ולכן זה נותן לה יתרון כשמוכרים לציבור הכללי. רק לאנשי מקצוע זה משמעותי אם למוצר של סולאראדג' יש 99% נצילות ולטסלה רק 97.5%
    סגור
  • כיף לדבר מפוזיציה ...אוגווינד לא שווה אפילו 100 מיליון
    בועתי 17/01/2021 22:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    דולר- הבלוף יתגלה בקרוב
    סגור
  • 18.
    סולאראדג תתייצב סביב שער 190-200 דולר (ל"ת)
    רננה 17/01/2021 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 17.
    אין שום קשר בין המוצרים ובין השווקים, כתבה רדודה (ל"ת)
    גיל 17/01/2021 15:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 16.
    אם טסלה תתרחב מעבר לאגירה ביתית? לכותב יש מושג? (ל"ת)
    זה ידע בסיסי 17/01/2021 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    תהיו רגועים, המניות בטח יעלו בסוף
    אוג ואלקט 17/01/2021 12:38
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אלו מניות קסומות, לא יתומות בכלל ויש אולי מי שדואג להם ומטפל בהם יפה. כל היום יכולות להיות בירידות, ואז בסגירה פתאום קצת ביקושים והופ, ודי לחכימא ;)
    סגור
  • 14.
    מעבר לעובדה שטסלה מפסיקה לקנות ממירים מסולאר אין...
    נאור 17/01/2021 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מעבר לעובדה שטסלה תפסיק לקנות מסולאר אייג את הממירים אין באמת מה לדאוג כי הטכנולוגיה/ הפיזור הגאוגרפי/ וסוג הפרוייקטים שעושה סולאר אייג לא משתווים לזה של טסלה שמתמקדת בעיקר בבתי מגורים בארצות הברית ועד היום אפילו לא הצליחה לייצר פנלים שנותנים פייט למובילות בתחום.
    סגור
  • 13.
    בטוח שליגה אחרת מאוגוינד ולקטריאון
    סולאראדג' ליגה משלה 17/01/2021 11:38
    הגב לתגובה זו
    9 6
    מה אתם משווים בכלל?? זו חברה פעילה ואלו חברות שאפילו לא התחילו את דרכם בשוק
    סגור
  • 12.
    אלו חברות של סיבובים
    מיכל 17/01/2021 11:37
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אין באמת היגיון שחברות שלא מוכרות או מוכרות בקושי ושרק מנסות טכנולוגיה ראשונית יהיו שוות כמו חברות אנרגיה או חברות מסחרותיקות ו מוכחות ולכן כל מי שעשה סיבוב צריך להגיד תודה ולא לאכול יותר ממה שיכול, או בקיצור לברוח בזמן ולא להתלונן אחרי זה
    סגור
  • 11.
    למה זה באמת משפיע
    לכל הלא מבינים 17/01/2021 11:34
    הגב לתגובה זו
    3 2
    טסלה מובילה את השוק בתפיסה ובטכנולוגיה, גם אם לא במכירות. גם פולקסווגן רודפים אחריה במכוניות אוטונומיות וחשמליות למשל. ולכן כיוון כזה של טסלה יוציא מהשוק את שתי החברות הפצפונות האלו(שבעצם עוד לא ממש נכנסו אליו)
    סגור
  • 10.
    אלו בלופים
    אלקטראון ואווגוינד 17/01/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
    6 5
    בלופים כי העולם הולך לפתרונות פשוטים. הסוללות מתייעלות ומוזלות. אגירת אנרגיה מרשת החשמל או מרשת סולארית היא פשוטה ויעילה וקומפקטית בסוללות ואינה כזאתי באווגווינד. ואלקטראון זה גם פתרון מאד מסובך להרים כבישים ולבנות שנאים בצד זה פתרון יקר ולא יעל אנרגטית בכלל וכהסוללות כל כך טובות ומחזיקות לניסעות של מאות קילומטר אז מי צריך בכלל לטעון בתנועה! הסולה מספיקה לכמה ימי נסיעה. אז בגלל זה כל מה שטסלה ודומות לה עושים יזרוק מהשוק פצרונות ימי ביניים כאלה
    סגור
  • 9.
    מה הקשר לברנמילר
    יאיר 17/01/2021 10:59
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סתם מחפשים כותרות, ברנמילר מכוונת לשוק התרמי, טסלה לא שם בכלל.
    סגור
  • יש קשר
    בן כנען 17/01/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 4
    נכון כתבתה אבל השוק הטרמי לא יחזיק אותה לבד
    סגור
  • השוק התרמי גדול משמעותית מהשוק החשמלי באירופה וארה"ב (ל"ת)
    משה 17/01/2021 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    אי אפשר להתחרות עם טסלה ברגע שהיא נכנסת לתחום מסוים???
    על סמך מה? 17/01/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    6 6
    באיזה תחום טסלה מנצחת? אפילו רכב חשמלי, טסלה מוכרת בשנה מה שפולקסוואגן מוכרת בשבועיים
    סגור
  • אתה טועה, כל קבוצת פולצווגן
    בן כנען 17/01/2021 11:55
    הגב לתגובה זו
    9 3
    לא מוכרת כמות רחבים חשמליים כמו טסלה, זה לא משנה איזו קמות רכבים רגילים הם מוכרים. כי זה בעבר, המגמה היום היא לעבור לרכב חשמלי. פורשה השנה מכרה 20 אלף אוודי מכרה 50 אלף VW מכרה כמה אלפים וטסלה? 500 אלף
    סגור
  • אתה טועה... VW מוכרת יותר רכבים חשמליים מטסלה (ל"ת)
    כלכלן 17/01/2021 15:49
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • טסלה היא חברת הרכב החשמלי הגדולה בעולם!
    דובון 17/01/2021 11:25
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אף יצרן חדש או וותיק לא מתקרב למספרי הייצור שלה בחשמליות. פולקסוואגן יכולה להמשיך ולייצר רכבי בנזין, אבל מעניין מה היא תעשה איתם כשבעוד 5-10 שנים יהיה אסור למכור אותם באף מקום בעולם...
    סגור
  • אתה חי בסרט (ל"ת)
    כלכלן 17/01/2021 15:50
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 7.
    גם בלי טסלה הם שקר כלשהו
    שתי חברת של מזכרים 17/01/2021 10:35
    הגב לתגובה זו
    13 3
    אוגוונד ולקטריון טכנולוגיות יקרות, מסורבלות לא אלגנטיות. להגיד שטסלה מאיימת?!! אין להם עוד שום דבר ביד כדי בכלל להיות מאוימות. טכנולוגיות מסובכות ויקרות וקרוב לכלום הכנסות הדבר שיש להם בעיקר זה כל מיני פיילוטים ומזכרים של הבנות
    סגור
  • 6.
    מה הקשר לאלקטריאון?
    מני 17/01/2021 10:35
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מאמר כל כך פשטני. אלקטריאון בטכנולוגיה של כביש חכם שמטרתו להקטין את הסוללות ברכבים ולהטעין אלחוטית. בעיקר במודל של שרותים למפעילי ציי רכב, אוטובוסים משאיות מה האיום של טסלה על אלקטריאון?
    סגור
  • כשהסוללות משתפרות
    קשר ברור 17/01/2021 11:28
    הגב לתגובה זו
    8 5
    ועושות קפיצות גדולות ביעילות שלהם כל שנה והופכות קטנות וזולות אז מי צריך לטעון בנסיעה כשזה אומר להרים כבישים להתקין טרנספורמטורים ולהפסיד הרבה אנרגייה בדרך? לא צריך. הסוללות החדשות ייתנו טווחים של מעל 500 ק"מ, זה מספיק מהבוקר עד הערב ב- 99% מהמקרים
    סגור
  • טעות בידך
    מני 17/01/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סוללות אולי מתיעלות, אבל המשקל שלהן עדיין מכביד על הרכב ותופס נפח. כמו כן צריך להשבית את הרכב כדי לבצע הטענה. כאשר אפשר להפעיל משאית או אוטובוס ללא השבתה שלו, זה שווה הכנסה נוספת. המודל של אלקטריאון לא קשור כלל לממיר מתח של טסלה. סתם הוזכרה בכתבה.
    סגור
  • 5.
    3 קטנטנות יש להם את השוק שלהם ..לא של הגדולים. (ל"ת)
    דני 17/01/2021 10:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    טסלה צריכה לחשוש מאוגווינד
    הפוך 17/01/2021 10:00
    הגב לתגובה זו
    11 2
    קרעתם
    סגור
  • 3.
    שווי מול טכנולוגיה
    תוהה 17/01/2021 09:57
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טסלה במכפיל1651, אתה בטוח שהיא דוגמא טובה לשווי הוגן מול טכנולוגיה טובה ככל שתהיה?
    סגור
  • 2.
    פותח קרן השתלמות וקונה טסלה
    מאיר 17/01/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    3 10
    החברה הכי לוהטת בשוק לעשור הקרוב
    סגור
  • זו בדיוק הבעיה של כתבות מוסג זה
    מני 17/01/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אם זה הלקח שלמדת מהכתבה, חבל שפרסמו אותה וחבל שתעשה את הפעולה המטופשת הזו
    סגור
  • חבל עליך (ל"ת)
    אנונימי 17/01/2021 09:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    האם כל זה אמור להשפיע גם על
    גג 17/01/2021 09:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנלייט? ואנרג'יקס?
    סגור
  • לא הם משתמשות בציוד קצה לא מיצרות אותו. (ל"ת)
    שגיא 17/01/2021 10:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות