"גודל השוק מערכות היברידיות לרכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר"
גל פירדמן, יו"ר אקוואריוס: "גם אם נתפוס נתח שוק קטן זה יהיה משמעותי לחברה"
אקוואריוס היא חברה ששווה כ-1.3 מיליארד שקל, עם משקיעים רציניים, אבל עדיין בלי מכירות. היא הונפקה רק לפני חודש וחצי, עלתה מאז 44%, 16% מתוכם היום.
אתמול, חתמה אקוואריוס מנוע -7.17% אקוואריוס מ 111.3 -7.17% בסיס:119.9 פתיחה:119.9 גבוה:120.9 נמוך:109.9 תמורה:206,596 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הסכם לפיתוח משותף של מערכת לייצור ואחסון אנרגיה, המיועדת לשוקי הרכב החשמלי והטלקום, עם קבוצת מוסאשי היפנית. מדובר בחברה בבעלות חלקית של הונדה ומייצרת מערכות לתעשיית הרכב בעולם.
אקוואריוס פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים הגדולים, במנוע של אקוואריוס קיים חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל ללא שימוש בשמן. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך.
בשיחה עם ביזפורטל אומר גל פרידמן, יו״ר חברת אקוואריוס כי החברה שהוא עומד בראשה מעריכה את ״גודלו של שוק המערכות ההבירידיות ברכב ביותר מ-100 מיליארד דולר ואת גודלו של שוק המערכות ההיברידיות בטלקום ביותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״
מתי החברה תגיע למכירות?
לדברי פרידמן, הנהלה החברה צופה כי מכירות ראשונות לשוק הטלקום יחלו ברבעון הרביעי של 2021.
מה הפיילוטים העיקריים שלכם?
"יש לאקוואריוס שת"פ עם נוקיה, במסגרתו גנרטור שפיתחנו ישולב כחלק מציוד התמיכה והגיבוי האנרגטי לאנטנות תקשורת. בנוסף, נחתם עם ריגמסטר מזכר הבנות לפיתוח מערכות לייצור חשמל. לפי מזכר ההבנות, בכוונת ריגמאסטר לרכוש מהחברה 120 אלף מערכות לייצור חשמל המורכבות מהמנוע והגנרטור שפיתחה אקוואריוס לאורך תקופה של 6 שנים, אשר תחילתה במועד השלמת פיתוח המערכות. ריגמסטר (RigMaster) היא חברה קנדית המתמחה בייצור ואספקה של גנרטורים לתעשיית התחבורה".
איך הכניסה של טסלה "לאזורים" רחבים יותר בתחום האנרגיה המתחדשת תשפיע עליהם - הרי זה סוג של תחרות?
"טסלה לא מהווה תחרות עבורנו, אלא להפך. טסלה מייצרת אוגר אנרגיה ואנחנו יצרן אנרגיה, כך שלכל מקום שהם יכנסו למעשה יצטרכו גם אותנו, כגיבוי למקרה של נפילת חשמל וזה מה שאנחנו מעניקים. להגדרתנו טסלה היא אקסלרטור, היא מגבירה את הפעילות שלנו ושל השוק בכלל, וזה מבורך".
הייתם בדרך להנפקה או גיוס גדול ממשקיעים פרטיים ובסוף חזרתם לרעיון של גיוס בת"א - למה בעצם? "צריך להבין את נקודת הזמן שהייתה לפני 7-8 חודשים. מרכזי הפיתוח בפולין וגרמניה היו סגורים בשל הקורונה, גם כאן הכל היה סגור, ולא היה ברור לאן השווקים הולכים, ובעיקר הייתה תחושת חוסר ודאות מוחלטת בכלכלה העולמית. בשל כך, החלטנו ללכת על בטוח לת"א כדי שיהיו לנו המשאבים, מאחר ורצינו לקדם את פעילות החברה באופן מידי ולהמשיך בתוכניות העסקיות שלנו. התוכנית המקורית הייתה ללכת לנאסד"ק והיא לא השתנתה".
ומה בעצם החידוש בהסכם עם מוסאשי?
לדבריו, "שיתוף הפעולה עם קבוצת מוסאשי מהווה אבן דרך משמעותית ביותר לעבר כניסתה של אקוואריוס לשוק הרכב באמצעות שותפות אסטרטגית עם שחקנית מובילה בתעשייה. בנוסף לכך, שילוב הטכנולוגיות של החברה ושל קבוצת מוסאשי עשוי להביא לפיתוח מערכות רכב ייחודיות בסטנדרטים גבוהים אשר יאפשרו חדירה מוצלחת לשווקי היעד."
במסגרת ההסכם בין החברות, שני הצדדים יוציאו לפועל מספר פרויקטים משותפים, מכוח הסכמי שיתופי פעולה פרטניים שיחתמו מעת לעת ביחס לכל פרויקט משותף, במסגרתם יעניקו הצדדים האחד לשני זכות שימוש בטכנולוגיות שפיתחו לצורך שילובן במערכת, ויקבעו את התנאים המסחריים לשיתופי הפעולה.
מוסאשי ואקוואריוס יפתחו ויובילו אסטרטגיה להטמעת מערכת בשוק הרכבים החשמליים ובשוק הטלקום, כאשר כל אחת מהן תפעלנה כמנהלת שיווק ומכירות בלעדית של המערכת בשוק הרלוונטי.
בין משקיעיה הבולטים של החברה ניתן למצוא את מריוס נכט, ליאון רקנאטי חברת MAX (יבואנית סקניה בישראל), ד"ר גדעון שטיין (המדען הראשי של מובילאיי), Musashi Seimitsu היפנית ומשקיעים נוספים.
כעת צריך רק להמתין ולראות מתי החברה אכן תהפוך להיות רווחית, והאם היא תצליח לתפוס נתח בתוך השוק שלדברי פרידמן שווה יותר מ-100 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פוטנציאל גדול (ל"ת)דוד 19/01/2021 22:31הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.מנוע מהפכני שווה להשקיע הפוטנציאל גדול (ל"ת)מייק1 19/01/2021 21:02הגב לתגובה זו2 0סגור