למרות רבעון חזק, פרוקטר אנד גמבל ממשיכה בירידה - למה?

הרווח למנייה היה גבוה מהציפיות בכ-8.6%, ענקית המוצרים הכניסה בשורה העליונה קרוב ל-20 מיליארד דולר, העלתה את התחזית ל-2021 והודיעה על מדיניות קנייה חוזרת (ביי-באק) ב-10 מיליארד דולר. אבל במקום לעלות המנייה יורדת - הנה הסיבה

 | 
telegram
(1)
פרוקטר אנד גמבל, צילום: Istock

למרות דוחות רבעוניים חזקים, מניית פרוקטר אנד גמבל (PG) יורדת בשעה זו ב-1% במסחר בוול סטריט. ענקית מוצרי הצריכה הביתיים (Consumer Staples), ששווי השוק שלה עומד על למעלה מ-330 מיליארד דולר, הכניסה 19.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2020, 2.4% מעל הצפי בשוק שעמד על קצת למעלה מ-19.2 מיליארד דולר לשורה העליונה.

הרווח למניה היה גם הוא גבוה מהמצופה, כשנעמד על 1.64 דולר למניה, או 8.6% מעל הקונצנזוס. החברה גם העלתה את התחזית שלה ל-2021 ובו היא צופה שהמכירות האורגניות שלה יצמחו ב-6%. מה שסייע לחברה, שלה יש מותגים כמו ג'ילט ואבקת הכביסה טייד, זו עלייה של 12% במוצרים הקשורים לניקיון של בגדים, בשל העובדה כי רבים מאוד נמצאים בבית.

"אנחנו בונים על מומנטום חזק שנבנה בשנים האחרונות, למרות השפעות המגפה", אמר סגן יו"ר הנשיא ג'ון מולר לעיתונות האמריקאית. "אנחנו מאמינים שההרגלים הצרכניים שונו לעד, אבל נמשיך לספק מוצרי היגיינה אישיים ולבית לעולם של אחרי המגפה", הוסיף.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בכל מקרה, ב-12 החודשים האחרונים המניה בפלוס של 5.7% תשואה, כשעלתה מרמה של 125 דולר למניה לרמה של 132 דולר למניה, אבל מאמצע אוקטובר אז הגיעה לשיא של למעלה מ-144 דולר למניה, היא במגמה הפוכה ואיבדה כבר 8.4%.

יחד עם תוכנית הרכש העצמי, ביי-באק, שהכריזה החברה בהיקף של 10 מיליארד דולר, כנראה שמה שמאכזב את המשקיעים זו תחזית הצמיחה של החברה, שבפשטות אומרת כי היא כנראה לא תחזור לימים של תחילת המגפה, שבהם היא קיבלה בוסט מכירות משמעותי, בדומה לכל חברות הסקטור.

הקונצנזוס סבור שלמרות הירידה מאז אוקטובר, גם במחירה הנוכחי המניה עדיין מתומחרת ביתר, כשהתחזית לחצי השנה הקרובות היא שלילית. עם זאת התחזית ל-9 חודשים הופכת לחיובית. בכל מקרה, כנראה המניה עלתה יפה מאוד בשל הריבית הנמוכה, שהעלתה את מרבית המניות והמדדים מעלה מעלה. כעת, כנראה שהמניה עושה תהליך של חזרה לממדיה האמיתיים, מאחר והמספרים שהיא מציגה לא שווים את התמחור שלה. 

עם זאת, פרוקטר אנד גמבל יכולה להיות גם סמן ימני לעונת דוחות טובה של יצרני מוצרים לבית, דבר שאף פעם אינו רע לשווקים - במיוחד בתקופתנו.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברות סופר ריווחיות יורדות.וחברות בלי מוצר עולות (ל"ת)
    ז 20/01/2021 19:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות