שגריר מגייסת 30 מיליון ש' ממוסדיים בפרמיה של 2%
חברת שירותי הרכב שגריר תגייס ג-30 מיליון שקל מגופים מוסדיים בהקצאה פרטית בה יקחו חלק בית ההשקעות מור השקעות -0.39% מור השקעות 1,290 -0.39% בסיס:1,295 פתיחה:1,295 גבוה:1,326 נמוך:1,275 תמורה:692,476 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת הביטוח הפניקס -2.23% הפניקס 4,654 -2.23% בסיס:4,760 פתיחה:4,760 גבוה:4,760 נמוך:4,631 תמורה:36,119,725 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: והקרנות ספרה וקוליברי. את ההנפקה הובילו ברק קפיטל, לאחר שהמהלך אושר בדירקטוריון החברה אמש, וזאת אחרי שבשבוע שעבר דיווחה שגריר על עסקאות מול משפחת אונגר וכן חברת טרפילוג, שהעלו את המנייה בכ-20% ביומיים.
ההקצאה תבוצע לפי מחיר של 20 שקל למניה, גבוה ב-2% ממחיר הסגירה בחמישי האחרון. עוד נקבע כי שגריר תקצה 1.5 מיליון כתבי אופציה שאינם סחירים ללא תמורה, כשכל אחד ניתן למימוש כנגד מניה בודדת במחיר מימוש של 25 שקל.
בשגריר אומרים כי הגיוס יאפשר להם לפעול למימוש אסטרטגיית הצמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות, וכן בגיוון מקורות ההכנסה. כאמור, הגיוס מתבצע לאחר שבחמישי האחרון דיווחה שגריר כי טלקאר של משפחת אונגר, יבואנית קיה בישראל, תשקיע 3.5 מיליון דולר בגו-טו, חברת הרכב השיתופי של שגריר (49% לאחר העסקה), בתמורה לכ-8% מהמניות ולפי שווי של 45 מיליון דולר לגו-טו.
פחות מיממה קודם לכן הודיעה שגריר כי תרכוש את פעילות האיתור של טרפילוג בעבור 6 מיליון שקל במזומן ו-14 מיליון שקל נוספים כתלות בביצועים. מנכ"ל שגריר דוד מיכאל הסביר בראיון לביזפורטל על המהלכים: "עד לפני חצי שנה תמכנו בעצמנו לאורך כל הדרך בגו-טו, ואז החלטנו ששמנו מספיק כסף ושאנחנו רוצים לחלוק את הסיכון/סיכוי עם אחרים", אמר בנושא גו-טו.
ייתכן שבשלב זה לשגריר קל יותר לדמיין את הסיכון, ולא את הסיכוי, כך למשל מיכאל העדיף מצדו שלא להתייחס לרווחיות שבהשכרת קורקינטים חשמליים - נקודה שמועלית גם במצגת למשקיעים שפרסמה גו-טו. לפי המצגת, השכרת כלי התחבורה ה"קלים" (קורקינטים, אופניים, אופנועים חשמליים) מתאפיינת אמנם בעלות נמוכה של רכישת לקוח - אולם גם בהחזר חודשי ממוצע נמוך מכל אחד. מנגד, השכרה קצרת-טווח של רכבים מתאפיינת בהחזר גבוה - אבל גם בעלות רכישת לקוח גבוהה.
מצב עניינים זה מוגדר במצגת בתור "הפרדוקס של תחום התחבורה השיתופית", ולפי גו-טו המודל הנכון הוא שילוב של השכרת רכבים והשכרת כלי תחבורה קלים, מה שחוסך הוצאות על פיתוח הטכנולוגיה והאפליקציה למשל. במלטה, 40% ממשתמשי האופנועים החשמליים של גו-טו שכרו גם רכבים, וההחזר מלקוחות "משולבים" כאלה הוא 64 דולר בחודש, גבוה ב-280% מההחזר החודשי הממוצע של משכירי האופנועים החשמליים בלבד.
מנגד יאמר כי בגו-טו טרם הפעילו את המודל באופן מלא, כלומר עם כל הכלים, באזורי הפעילות הקיימים, שבשלב זה הם ישראל ומלטה בלבד. כאמור, ההשכרה של קורקינטים חשמליים לדוגמה פחות רווחית, ונתונים שמשקללים את הדבר בתמונה הכללית לא הוצגו ע"י גו-טו, כך שמהמצגת לא ניתן לחלץ כלל אצבע כדי להבין מתי שני הסגמנטים מביאים לאיזון הפעילות ועד כמה השכרת הרכבים יכולה "לסחוב על גבה" את השכרת כלי התחבורה הקלים מבלי לגרור הפסדים.
כך או כך, היעד של גו-טו הוא להגיע ב-2022 להכנסות של 45 מיליון דולר, מספר מנויים של 600 אלף, 8 מיליון השכרות -13 כלי תחבורה פרושים ב-4 מדינות נוספות: ספרד (מדריד), גרמניה (דיסלדורף), הולנד (רוטרדם) ואיטליה (טורינו). בעוד שההכנסות ב-2020 הסתכמו ב-12.5 מיליון דולר, השנה הן צפויות להגיע ל-20 מיליון דולר וב-2022, ללא ההתרחבות שצוינה, ל-29 מיליון דולר.
בעניין עסקת טרפילוג מיכאל פירט בראיון כי "נקבל גם מוטיבים מסוימים של דיאגנוסיטיקה שפיתחו בטרפילוג ונוכל לדעת על הרבה תקלות ברכבים". עוד הוסיף מיכאל כי "המודל של טרפילוג הוא שלקוחות רוכשים טכנולוגיה ומשתמשים בה לצרכים שלהם, כשהם משלמים לה דמי מנוי חודשיים על שירותים. היום אנחנו משלמים להם על איתור, מחר נוכל לשלם סכום נוסף על שירותים נוספים. זאת תכנה שאפשר להוסיף או להוריד ממנה פיצ'רים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה