חברת המוזיקה הגדולה בעולם תונפק; השווי: עד 40 מיליארד יורו
יוניברסל מיוזיק, חברת התקליטים הגדולה בעולם והבית של אמנים דוגמת בילי אייליש, ליידי גאגא, קניה ווסט וכוכבים נוספים בקנה מידה עולמי תונפק עד סוף השנה, כך הודיעה החברה האם, קונגלומרט המדיה הענק ויונדי (Vivendi), שקופץ בבורסה בפריז ב-20% לשווי של 34 מיליארד יורו. הערכת שווי מינואר האחרון מייחסת ליוניברסל שווי של 30 מיליארד דולר.
ויונדי (סימול: VIV.PA) תנפיק את יוניברסל בבורסה של אמסטרדם ותחלק 60% ממניות החברה שבבעלותה לבעלי המניות שלה כדיבידנד בעין. בעלת השליטה (27%) בויונדי, חברת בולור של הטייקון וינסנט בולור קופצת ב-15% במסחר.
קבוצת המדיה קיבלה את אישור למהלך מצד הענקית הסינית טנסנט, שרכשה לפני כשנה 10% מיוניברסל בתמורה ל-3.3 מיליארד דולר ובאחרונה מימשה אופציה לרכישת 10% נוספים, כך שחלקה בחברה מוערך בכ-20%. לאחר ההנפקה, וטרום המסחר ביוניברסל, האחזקות בחברת התקליטים צפויות ליהיות כדלקמן: 20% לויונדי וטנסנט (כל אחת), 16% לקבוצת בולור ו-44% לבעלי מניות של ויונדי.
בהצהרה משותפת לתקשורת אמרו בויונדי ובטנסנט ששיתוף הפעולה ביניהן וההשקעה של זו ביוניבסל יאפשרו לאחרונה להרחיב את הפעילות באסיה, כשבלייבל הענקי ממשיכים לחפש טאלנטים ביבשת שיצטרפו אליו.
הגיוני כי הסכום שתגייס יוניברסל בהנפקה, שלא נחשף, ישמש אותה להמשך ההתרחבות עליה מדברים בויונדי, זאת לצד הפחתת החוב ומיזוגים ורכישות. יוניברסל נחשבת לאחד משלוש הלייבלים הגדולים בעולם, כשלצדה סוני מיוזיק ו-וורנר, ותחת כל אחת מהן פועלים תתי-לייבלים רבים.
רק ביוני האחרון הונפקה וורנר מיוזיק (סימול: WMG), שנמצאת בבעלות המיליארדר לן בלווטניק, לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר. מאז עלתה המניה ביותר מ-40% לשווי של 19 מיליארד דולר. בעוד ביוניברסל רוצים להתרחב באסיה, וככל הנראה בעזרת טנסנט במזרח היבשת, בוורנר רוצים נתח משוק המוזיקה במזרח התיכון. כך, בוורנר נמצאים בהליכי סגירה במו"מ לרכישת נתח מרותאנא מיוזיק של הנסיך הסעודי אלווליד בן טלאל, לפי מחיר שמשקף לה שווי של 200 מיליון דולר. רותאנא היא בית לכוכבים במוזיקה הערבית בהם ג'ורג' וסוף הסורי ושירין עבד אל-וואהב המצריה.
באוקטובר האחרון חשפו בויונדי שהכנסות יוניברסל ברבעון השלישי של 2020 רק מהשמעות בשירותי הסטרימינג, דוגמת ספוטיפיי ואפל מיוזיק, הסתכמו בכ-992 מיליון יורו (1.14 מיליאד דולר). לפי נתוני פדרציית ההקלטות העולמית, ההכנסות ממוזיקה מוקלטת עלו ב-2019 ב-8.2% לסכום של 20.2 מיליארד דולר – וזאת בעידן בו נשחקו ההכנסות ממכירות פיזיות, יודעים כולם.
על חשבונן של אלה, ההכנסות מסטרימינג הגיעו לנתח של 56% מכלל ההכנסות ממוזיקה מוקלטת, כשלפי הנתונים ישנם נכון ל-2019 כ-340 מיליון משתמשים משלמים לשירותי הסטרימינג. מנוע צמיחה נוסף עבור יוניברסל הוא קבלת תמלוגים כנגד רישיון לשימוש בקטלוג החברה שימכר למשתמשי טיקטוק ואינסטגרם.
אנליסטים של UBS מעריכים כי ההכנסות של יוניברסל כפולות משל היריבה וורנר, ובג'יי.פי מורגן העריכו את השווי ב-40 מיליון יורו, כשהם כותבים על חלוקת המניות כדיבידנד כי "זה מה שבעלי המניות של ויונדי רצו, וזה תרחיש עדיף על פני מכירה של המניות שבידי ויונדי במסגרת הנפקה".
אז למה דווקא להנפיק באמסטרדם, תשאלו? הסברה כי ויונדי וטנסנט העדיפו בורסה אירופאית, וזאת על רקע המתיחות ביחסי ארצות הברית וסין, שלעת עתה לא נראה כי תתמתן גם תחת ממשל ביידן, לפחות לא בעתיד הקרוב מאד.
ומדוע אמסטרדם מכל הבורסות באירופה? לפי הפייננשל טיימס, סיבה אפשרית היא שבורסת היורונקסט עלתה על הבורסה הלונדונית והפכה למרכז הסחר במניות הגדול באירופה. הרקע לכך הוא בין השאר שבהולנד נהנים כעת מחלק מהפעילות העסקית שבממלכה הפסידו לטובת הברקזיט, וזאת מכיוון שבאיחוד לא מכירים בפיקוח על שוק ההון המונהג בבריטניה.
ויונדי הוא תאגיד ענק שבסיסו בצרפת, המחזיק גם באולפני Canal+ הצרפתיים, בפלטפורמת הסטרימינג לוידאו Dailymotion, בחברות הוצאה לאור, חברות גיימינג דוגמת יוביסופט ואקטיוויז'ן ועוד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.בלון המניות פשוט לא נתפס לבלוף המניות ללא בסיס ראלי. (ל"ת)מומי 15/02/2021 17:10הגב לתגובה זו2 1סגור