אפקון תחבורה חשמלית גייסה 55 מיליון שקל מהליוס
חברת אפקון החזקות -0.68% אפקון החזקות 11,680 -0.68% בסיס:11,760 פתיחה:11,760 גבוה:11,810 נמוך:11,540 תמורה:245,537 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מודיעה על חתימת הסכם השקעה עם קרן ההשקעות הפרטית הליוס, המתמחה בתחום האנרגיות המתחדשות. הליוס תשקיע 55 מיליון שקל, בתמורה ל-50% ממניות אפקון תחבורה חשמלית. מתוך הסכום הכולל, כ-37 מיליון שקלים יושקעו מיד בחברה, וכ-18 מיליון שקלים יושקעו בשנת 2025 בכפוף לעמידה ביעדים שנקבעו. בעקבות העסקה אפקון החזקות צפויה לרשום רווח של כ-30-32 מיליון שקל.
אפקון רואה בהסכם עם הליוט הכרה בתחום התחבורה החשמלית שאפקון מכוונת אליו. מדובר במנוע צמיחה חשוב בתחומי האנרגיה המתחדשת – בהמשך לרכישת אפקון אנרגיות מתחדשות (רכישה של 70% בחברת לוגיה) בשנה שעברה, ובהמשך להקמת חוות הרוח בסירין ובגלבוע.
החברה גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: במסגרתו תבצע עבודות תכנון, הקמה ותחזוקה במיזמים ובפרוייקטים של החברה המפתחת כביש חשמלי, כלומר תשתית סלילים שמוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה ומאפשרת העברת אנרגיה לכלי הרכב כדי להאריך את טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמליים ולחסוך זמן בטעינת הרכבים, אלא שצריך לסייג ולומר שמדובר בעסק יקר מאוד וכדאיותו הכלכלית לא ברורה. אפקון גם השקיעה כ-3 מיליון שקל בהנפקה הפרטית של אלקטריאון.
יו"ר אפקון החזקות, ישראל רייף: "השקעתה של קרן הליוס באפקון תחבורה חשמלית מהווה הבעת אמון באפקון ובפעילותה בתחום טעינת רכב חשמלי. אפקון פרשה מאות עמדות טעינה ברחבי הארץ והעסקה תאפשר לחברה לפתח את פעילותה הן בארץ והן בחו"ל".
אלא שבשוק יש מי שכבר סבורים כי סקטור האנרגיה המתחדשת הופך לבועה, כאשר השווים של חברות הרכב וחברות האנרגיה הצעירות, המחסור הגלובלי במעבדים וכניסה של המשקיעים הכבדים בעולם לתחום ה-ESG, מתחילים להזכיר את סוף שנות ה-90. בבנק אוף אמריקה (BAC) אף הזהירו לאחרונה שכמויות הכסף שזורמות לקרנות מייצרות בועות במניות ספציפיות. רייף סבור אחרת ובראיון לביזפורטל בשנה שעברה אמר הוא חוזה כי "עד שנת 2025 יהיו 330 אלף מכוניות חשמליות לעומת 1.2 אלף כיום". בראיון הוא הסביר ש"הצרכן יחסוך בממוצע 750 שקל במעבר לרכב חשמלי" וכי פוטנציאל השוק של החברה גדול.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא כדאית!!על אלקטריון אין שאלה 17/02/2021 14:12הגב לתגובה זו0 0השבדים פרסמו דו״ח ביניים, החברה הישראלית היא הכי יקרה. ניצול החשמל שלה חלש. וכנראה שצריך לנסוע לאט יחסית כדי שהניצול לא יתדרדר עד לחלש ביותר עלויות נובעות מהצורך להתקין שנאים כל מרחק לא גדול ומהחפירה בכביש והניצול הבעייתי נובע מהטכנולוגיה של אינדוקציה ואובדן אנרגיה בתהליך ככה שאין דרך לשקםסגור