השמועות הזניקו את הספאק, האישור הפיל אותו: לוסיד תמוזג עם CCIV

הדיווחים על המיזוג הביאו לזינוק פי שישה במניית חברת השלד, מ-10 דולר ל-57 דולר. ההכרזה הרשמית חשפה כי לקראת המיזוג תבוצע השקעת PIPE לפי מחיר של 15 דולר למניה; העסקה ביטאה שווי אפקטיבי של 92 מיליארד דולר, המשקיעים התקררו והמניה איבדה אחרי המסחר 27%
 | 
telegram
(4)

בתוך חודשיים שווי ה-SPAC (חברת השלד) צ'רצ'יל קפיטל קורפ (CCIV) פי שישה ברקע דיווחים בבלומברג על על כך שפעילות יצרנית הרכב החשמלי לוסיד (Lucid Motors) תמוזג לתוכו. אחרי נהירת המשקיעים, אתמול הגיע האישור הרשמי. אחרי שהמניה השלימה עליה בסיכום יומי של 8% למחיר של 57 דולר, במסחר המאוחר צנחה בכ-27% למחיר של 40 דולר.

CCIV נסחרה בתחילת ינואר במחיר של 10 דולר למניה, ובעקבות הפרסומים סביב המיזוג – תחילה על מגעים, לאחר מכן על סגירה קרובה של העסקה – הכפילה את שוויה פי שישה לכ-57 דולר למניה.

לקראת המיזוג סוכם על השקעת PIPE בהיקף 4.4 מיליארד דולר, שנעשתה לפי שווי של 24 מיליארד דולר ללוסיד, ובהתבסס על 15 דולר למניה של CCIV. אלא שהמניה כאמור במחיר הרבה יותר גבוה , מה שמבטא שווי  של 92 מיליארד דולר ללוסיד. אופס, "עד כאן" אמרו המשקיעים ומכרו את המניות אחרי המסחר, אם כי עדיין מדובר על חברה בשווי של כ-65-70 מיליארד דולר ועדיין מדובר בחברה עם עדת מעריצים. המניה אולי תרד, אבל היא גם יכולה לחזור לעלות. הכל אפשרי בשוק הרכבים החשמליים/ האוטונומיים, במיוחד כשטסלה המובילה נסחרת קרוב ל-800 מיליארד דולר.  אחרי הכל, לוסיד היא המתחרה הגדולה של טסלה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המשקיעים הבינו שגלגל ההייפ דחף את המניה קדימה יותר מדי, ועל כן התאימו מצדם את המחיר כלפי מטה. בין השאר לקחו חלק במיזוג קרנות של בלקרוק, פידליטי, פרנקלין טמפלטון, נויברגר ברגמן, וולינגטון מנג'מנט ו-Winslow Capital Management.

ההגעה של לוסיד לנאסד"ק דרך השלד של CCIV היא אחד המיזוגים המצופים ביותר בשוק מאז החיבור בין ניקולה לפיסקר אשתקד. הצלחה של ההנפקה והמשך עלייה של המניה עם תחילת המסחר בה צפויות להשפיע לטובה על חברות נסחרת נוספות מתחום הרכב החשמלי, וכן סטארט-אפים מהמעגל השני וכן הלאה. 

בשוק מסתכלים על לוסיד כמתחרה של טסלה. המנכ"ל פיטר רולינסון אפילו היה מהנדס ראשי של מודל S של טסלה עד 2013, אז הצטרף ללוסיד. האחרונה דיווחה בדצמבר כי השלימה את מפעל הייצור שלה באריזונה לו יעד ייצור של 400 אלף מכוניות בשנה. בשלב זה יכולת הייצור היא 30,000 רכבים בשנה בלבד, כשהראשונים עתידים לצאת מקו הייצור באביב הקרוב. יצוין כי הרכבים שמוכרת לוסיד יקרים בהרבה מאלה של המתחרה בבעלות אילון מאסק – לפחות 70 אלף דולר עבור הדגם הזול, מול מחיר התחלתי של 40 אלף דולר אצל טסלה.

החברה, בה משקיעה בין היתר קרן העושר של סעודיה, עתידה לגייס באמצעות התמורה בהנפקה 3,000 עובדים נוספים בשנה הקרובה, שיצטרפו ל-2,000 העובדים הקיימים שלה. "נאיץ את השלב הבא בצמיחה שלנו לקראת ההשקה השנה של מודל היוקרה החשמלי, לוסיד אייר", אמר המנכ"ל רולינסון שציין כי דגם ה-SUV של החברה יושק ב-2023 ושישתמשו בסכום שיכייסו לצורך הרחבה של מפעל הייצור.

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברה שלא מכרה עדיין מכונית אחת וכבר מתחרה של טסלה?
    שגיא 23/02/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ועוד במחיר מאוד לא תחרותי ללא מפעל מצברים עצמאי[בנתיים]...כשבארה"ב כבר יש מעל 100 חברות כולל הענקיות מאירופה ויפן שיכנסו לשוק תוך שנתיים...עים נסיון וקווי שיווק מבוססים...טירוף בועה.
    סגור
  • 1.
    המשפט האחרון
    לרון 23/02/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    8 0
    פרוידיאני ,הסכום ש"יכייסו"
    סגור
  • לפי מחיר המניה הפעולה הזאת כבר נעשתה (ל"ת)
    עלי בבי 23/02/2021 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גדול! (ל"ת)
    אסף 23/02/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות