כצפוי: תוצאות לא טובות לאבגול לרבעון הרביעי. הרווח הנקי צנח ב-71%
דירקטוריון החברה אישר השקעה בסך 70 מיליון דולר להקמת קו ייצור חדש ברוסיה; הרווח הנקי השנתי זינק ב-200% ועמד בשנת 2020 על 36.9 מיליון דולר, לעומת כ-12.3 מיליון דולר ב-2019 - אך רובו נרשם במחצית השנה הראשונה
חברת אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המפתחת מוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים מדווחת על תוצאות חלשות מאוד ברבעון הרביעי. הרווח הנקי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר בלבד, לעומת כ-8.3 מיליון דולר ברבעון הקודם, כלומר ירידה של 71% ברווח הנקי. ביחס לשנה שעברה מדובר בירידה של 33% ברווח הנקי מ-3.6 מיליון דולר.
מנגד, בראייה שנתית מדובר בזינוק של 200% ברווח הנקי, שעמד בשנת 2020 על 36.9 מיליון דולר, לעומת כ-12.3 מיליון דולר. מדוע אם כן מדובר בדוחות לא טובים? מכיוון שכמעט כל הרווחים נרשמו בשלושת הרבעונים הקודמים, רובם במחצית הראשונה של השנה, בעקבות "הכנסות מבדים עבור מוצרים רפואיים עם רווחיות גבוהה" - כלומר מסיכות קורונה, כך שעם סיום הקורונה ייתכן שההכנסות יירדו.
ההכנסות השנתיות של החברה ירדו בשנת 2020 ל-383 מיליון דולר, לעומת כ-414 מיליון דולר בשנת 2019, ירידה של 7.5%. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-96 מיליון שקל, עלייה לעומת כ-93.4 מיליון דולר ברבעון הקודם, אך ירידה לעומת הכנסות של כ-102 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-17.6 מיליון דולר, עלייה של 1.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד - אך נפילה של 20% ביחס לרבעון הקודם. ה-EBITDA בשנת 2020 הסתכמה ב-89.4 מיליון דולר, לעומת 64 מיליון דולר בשנת 2019. העלייה ברווח וברווחיות ב-2020 נבעה בעיקר מהעלייה בביקוש עבור בדים אשר משמשים לייצור מוצרים לשימושים רפואיים והיגייניים כתוצאה ממשבר הקורונה הגלובלי (כאמור - מסיכות לקורונה)
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם בכ-101.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים נבעה בעיקר מהירידה בהיקפי ניכיון יתרת הלקוחות במאזן כתוצאה מההפחתה Non-recourse פקטורינג בהיקף של 12.2 מיליון דולר במהלך התקופה (במהלך התקופה המקבילה אשתקד, היקף הפקטורינג ירד ב-39.3 מיליון דולר). בנטרול השינויים בהיקפי הייצור ובהיקפי ניכיון יתרת הלקוחות במהלך התקופה ובמהלך התקופה המקבילה אשתקד, תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת במהלך התקופה הסתכם ב-89.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-60.1 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד.
במהלך הרבעון הראשון של 2020, אבגול חידשה הסכמים עם לקוחות עיקריים. חלק מההסכמים הינם לתקופה של שנה ואחרים לתקופה של שנתיים. לדברי החברה, ההסכמים כוללים צמיחה צפויה בהיקף המכירות, המלווה במתן הנחות במחירים שניתנו. החברה הצליחה לקזז חלק מהשפעת ההנחות במחיר על ידי שיפור הסכמי רכישת חומרי הגלם שנחתמו לשנת 2020 ועל ידי כך שהמשיכה לשפר את היעילות התפעולית של החברה.
מנכ"ל החברה, שחר רחים: "אבגול המשיכה להפגין ברבעון הרביעי, בדומה לשנת 2020 כולה, את החוסן והעוצמה של החברה במהלך משבר הקורונה. החברה הציגה במהלך השנה את מחויבותה ליציבות וצמיחה בתנאי שוק משתנים. אחת המטרות המרכזיות של אבגול היא להמשיך באיתור ומימוש הזדמנויות בתחומים ומוצרים חדשניים בשוק ההיגיינה ובשווקים משיקים, תוך מתן דגש מיוחד על תחום הקיימות, וזאת מתוך רצון להיות שותפים ולקחת חלק בשיפור איכות הסביבה והחיים. 2020 היא שנה שהמשימה העיקרית בה הייתה הבטחת ההמשכיות הפעילות העסקית הן עבורנו ברמה הגלובלית והן עבור לקוחותינו, ואנו גאים על שעמדנו במשימה בהצלחה רבה.
"בתחילת 2021 אנו רואים שהביקוש הגבוה לבדים לא ארוגים נמשך ביתר שאת, עם זאת אנו רואים כי קיימות בעיות גלובליות ביכולת לספק פוליפרופילן באופן סדיר, גם עקב אירועי מזג אויר קשים וגם עקב ביקושים גבוהים העולים על היצע. מגמה זו גורמת לעליית מחירים משמעותית שהחלה ברבעון רביעי של 2020 וממשיכה באופן חד יותר בינואר ופברואר, במיוחד בצפון אמריקה. אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, על מנת להבטיח המשכיות של הייצור והאספקות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
העמוד