פלייטיקה רגע אחרי ההנפקה - הצמיחה נעצרה; תצמח השנה ב-6% בלבד; ה-EBITDA בירידה
חברת הגיימינג למובייל מישראל שהונפקה זה עתה מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, במהלכו החברה הכפילה את השורה התחתונה, ולשנת 2020 המלאה. ההכנסות ברבעון עמדו על 537.5 מיליון - עלייה של 17.5% לעומת 488.2 מיליון דולר שהכניסה ברבעון המקביל. ההכנסות בשנת 2020 המלאהרשמו עלייה נאה: 2.3 מיליארד דולר, גבוה ב-25.6% לעומת 1.8 מיליארד דולר ב-2019.
משחקי ה-Casual עלו בפעם הראשונה על הכנסות שנתיות של מעל מיליארד דולר. Bingo Blitz חוגג עשר עם שיא הכנסות שנתיות של 443 מיליון דולר, צמיחה משנה לשנה של 38% . Solitaire Grand Harves צמח ב-90% משנה לשנה, להכנסות שיא של 168 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי של 76 מיליון דולר, לצורך השוואה החברה דיווחה ברבעון המקביל אשתקד על רווח של 30 מיליון דולר בלבד. בשנה כולה הרווח הצטמק לרמה של 92 מיליון דולר, לעומת 289 מיליון דולר בשנת 2019. ה-EBITDA במהלך הרבעון הסתכמה בכ-210.4 מיליון דולר, צמיחה של 24%, וכי בשנת 2020 המלאה ה-EBITDA הסתכמה ב-941.6 מיליון דולר, צמיחה של 32% לעומת כ-712 מיליון דולר בשנת 2019.
לשנת 2021, החברה צופה הכנסות של 2.44 מיליארד דולר, המשקפים המשך צמיחה אם כי נמוכה יותר, של 6%. ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-920 מיליון דולר, נמוך משנת 2020. לחברה מזומנים ומסגרות אשראי של מעל מיליארד דולר, מה שיקל על החברה בהמשך צמיחה.
החברה מדווחת על ירידה במספר המשתמשים הפעילים במהלך הרבעון. ממוצע המשתמשים היומי (DAU) ירד ל-10.5 מיליון , לעומת 11.1 מיליון ברבעון המקביל. ממוצע המשתמשים החודשי (MAU) עמד על 31.2 מיליון משתמשים, בעוד בשנת 2019 החברה דיווחה על 35.7 מיליון משתמשים בחודש. בשנתי, החברה מדווחה על עלייה ב-DAU ל-11.2 מיליון בממוצע ליום, וב-MAU ל-34.2 מיליון משתמשים בממוצע בחודש.
"לפלייטיקה הייתה שנת צמיחה והישגים מדהימה, שהגיעה לשיאה עם ההנפקה מוצלחת לציבור בינואר 2021" אמר רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה. "לאורך הסביבה המתאגרת בשנת 2020, אנשינו הפגינו מחויבות וביצעו את העבודה הנדרשת כדי לאפשר לפלייטיקה להמשיך במשימתה ולספק ללקוחותינו דרכים אינספויות לשחק. כראיה להתקדמותנו, לראשונה פורטפוליו מוצרי ה-Casual שלנו הניב הכנסות שנתיות של מעל מיליארד דולר. ההתקדמות הבלתי פוסקת שלנו באיסוף מידע וביצירת מומחיות בפלטפורמות Live היא הבסיס להצלחה שלנו, ובכך נמשיך לספק יתרון תחרותי כאשר אנחנו צופים באופטימיות אל עבר שנת 2021 ואילך".
בשיחת משקיעים בהתייחס לתוצאות סיפרו בחברה כי בעתיד הקרוב ירכשו חברה נוספת, וכי בשנה הבאה ישיקו משחק חדש אחד או שניים. עוד נאמר כי הרכישות הבאות יהיו בעיקר של משחקי קז'ואל ולא של משחקי קזינו. כמו כן הדגישו בפלייטיקה כי ההתמקדות היא בצמיחה אורגנית, כשראשית כל המחשבה היא על פיצ'רים חדשים אותם ניתן יהיה להטמיע בכמה שיותר מהמשחקים הקיימים.
כמו כן אמרו בכירי החברה כי אמנם הקורונה הביאה ל"בוסט" בהכנסות, אולם גם טרם המשבר החברה צמחה והציגה שיעור טוב של המרת משתמשים לשחקנים משלמים. בהקשר זה צוין כי אמנם ההכנסות פר לקוח משחקני הקז'ואל נמוך מאשר במשחקי הקזינו, אולם הגידול במשתמשים הפעילים באופן יומי בקרב הראשונים מחפה על כך.
עוד התייחסו בפלייטיקה לשינוי מדיניות הפרטיות במכשירי אפל שיקשו על ניטור פעילות המשתמשים. לפי החברה, הצמיחה שלה אינה תלויה בהכרח במשתמשים חדשים, ואחת האסטרטגיית היא "רכישה מחדש" של משתמשים קיימים - כלומר להביא אותם לחזור לשחק ולהפכם לשחקנים משלמים.
בהתייחס ליכולות המונטיזציה של פלייטיקה, המנכ"ל אנטוקול כי בהתבסס על אינטיליגנציה מלאכותית, יוכלו לפנות גם לתחומים שאינם בהכרח משחקים: " יש לנו 2 מעבדות AI גדולות וזה כיוון מעניין", אמר והמשיך "אנחנו מסתכלים על עצמנו כחברת טכנולוגיה, כרגע אנחנו עושים משחקים ובזה נתמקד, אבל עדיין אנחנו יכולים לעשות דברים אחרים, אולם זה לא יקרה בשנה-שנתיים הקרובות. בשלב זה אנחנו לומדים את השוק".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.לא מביןאורן 25/02/2021 18:20הגב לתגובה זו2 1מי המשועממים שמשחקים במשחקים העלובים האלה..סגור
-
1.מעניין שמפרסמים שהצמיחה נעצרה ממש רגע אחרי ההנפקההקולונל 25/02/2021 17:59הגב לתגובה זו2 1ממש מקרי שרגע אחרי ההנפקה הם מודיעים על זה שהצמיחה נעצרה. הם ידעו על זה גם לפני שהנפיקו את החברה. זה על גבול רמאות המשקיעיםסגור