אלקטרה צריכה: גידול של 33% בהכנסות - 711 מיליון שקל

הכנסות החברה ברבעון הרביעי נהנו מגידול במכירות מגזר קמעונאות החשמל ומוצרי צריכה חשמליים; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית הביאו לקפיצה ברווח הנקי שעמד על 10.6 מיליון שקל
 | 
telegram
(1)

חברת אלקטרה צריכה -0.69% אלקטרה צריכה 8,249 -0.69% אלקטרה צריכה בסיס:8,306 פתיחה:8,273 גבוה:8,352 נמוך:8,123 תמורה:3,488,584 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2020, ומציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה גדלו ב-33% לכ-711 מיליון שקל, והרווח הנקי (מעילות מתמשכת) עמד על כ-10.6 מיליון שקל. בתוך כך, רושמת החברה שיפור גם בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-711.3 מיליון שקל, עלייה של כ-32.8% לעומת כ-535.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום המזגנים ובתחום סחר מותגים, ומעלייה במחזור המכירות במגזר הקמעונאות.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-10.6 מיליון שקל, ירידה של כ-56% לעומת כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעקבות מכירת גולן טלקום, כשהרווח הנקי מפעילויות נמשכות, עמד על כ-10.6 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-1.2 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA של החברה עלה בכ-36% ועמד על כ-41 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל בחודשים המקבילים אשתקד. 

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי, הסתכם בכ-161.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות), עליה של כ-38.1% לעומת כ-119.6 מיליון שקל (כ-22.3% מההכנסות) בחודשיים המקבילים אשתקד. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לעלייה בתחומי הפעילות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום פעילות המזגנים.

הרווח התפעולי, טיפס לכ-20.9 מיליון שקל (כ-2.9% מההכנסות), עלייה של כ-118% לעומת כ-9.6 מיליון שקל (כ-1.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים את שנת 2020, שהייתה שנת קורונה מרובת אתגרים, עם תוצאות מצוינות, המשקפות הן את המהלכים האסטרטגים שביצענו להעמקת יתרונות החברה בתחומי פעילותינו, והן את הרוח הגבית החזקה ממנה נהנתה החברה לאור השינויים בסגנון החיים ובהרגלי הצריכה בעקבות אירוע הקורונה".

"במהלך השנה האחרונה, חיזקנו את מערך המכירות באונליין במגזר הקמעונאות, וייעלנו בצורה משמעותית את רצפת המכירה בסניפים באמצעות דיגיטציה. כתוצאה מכך, ראינו גידול משמעותי בהיקפי הפעילות וברווחיות המגזר. במקביל,  חיזקנו את ערוצי המכירות בתחום המיזוג והעמקנו את היתרונות הטכנולוגיים שלנו במגזר זה, שהציג צמיחה בהכנסות וגידול ניכר ברווח. בנוסף, במהלך שנת 2020 מכרנו את החזקותינו בחברת גולן טלקום בתמורה כוללת של למעלה מ-600 מיליון שקל, וברווח משמעותי, שחלק ניכר ממנו חילקה החברה כדיבידנד לבעלי מניותיה."

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקוח של אמצ
    לקוח של אמצ 09/03/2021 20:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צביקה ומושיק אתם מס 1 עלו והצליח
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות