"אם רויאל אכן תמכור קרוזים ב-50 מ' ד' זו תהיה שנה נהדרת עבורנו"
חברת סנורמה של קשרי תעופה תשווק בארץ את הקרוזים של ענקית השיט; המנכ"ל אומר עתה כי התפוסה תוגבל לחצי ועדיין המחירים לא יעלו ("הכוונה פה לא להרוויח כסף"), ומספר איך משרדי החברה התרוקנו מ-22 עובדים ל-3 בלבד בצל הפגיעה בענף
"אם הפוטנציאל שעליו אנחנו מדברים יתממש ורויאל קריביאן תמכור כרטיסים בהיקף של 50 מיליון דולר להפלגות שלה בארץ, זאת תהיה שנה מעולה בשבילנו עם תוצאות גבוהות הרבה יותר מבשנה רגילה" – ענקית השיט תפליג לראשונה מישראל בקיץ הקרוב, ואורי שנבל, מנכ"ל סנורמה שתשווק את הכרטיסים עבורה, מפליג גם הוא עם התקוות באשר לתוצאות הכספיות של החברה. מחצית מהתפוסה המקסימלית? הוזלה של מחירי הכרטיסים? אלה כבר צרות של רויאל. בסנורמה, חברה בת (100%) של קשרי תעופה 0% קשרי תעופה 1,499 0% בסיס:1,499 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציבורית, אמונים כאמור על השיווק, ושנבל מצדו רואה כבר באופק חוף מבטחים.
ROYAL CARIBBEAN CRUISES +1.65% ROYAL... 241.49 +1.65% סגירה:0 פתיחה:237.32 גבוה:242.2 נמוך:237.06 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שהיא מובילת שוק הקרוזים שמחזיקה בנתח של 40% ממנו נכון ל-2019, הודיעה זה עתה כי החל ממאי תוציא מנמל חיפה קרוזים לאיי יוון וקפריסין בספינת פאר חדשה שתושק כאן. ההערכות של קשרי תעופה באשר להכנסות הפוטנציאליות מניחות 50 אלף נוסעים ב-25-30 הפלגות שיצאו בין יוני לאוקטובר הקרוב.
את סנורמה קים שנבל ב-81' וב-15 השנים האחרונות עוסקת החברה בשיווק כרטיסים לשיט בלבד, תחום בו היא פעילה זה 30 שנה. לצד רויאל, בסנורמה משווקים גם נופשי שיט של אזמרה, שהייתה בבעלות הראשונה בעבר. לדברי שנבל, סנורמה היא הגוף הכי גדול בייצוג חברות שיט מהעולם בישראל, וממוקמת במקום הראשון בהיקף המכירות של קרוזים באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).
ב-2019 הכנסות סנורמה הסתכמו ב-24.4 מיליון שקל והיוו כ-10% מהכנסות קשרי תעופה. הרווח בתקופה עמד על 394 אלף שקל. במחצית 2020 ההכנסות עמדו על 3.6 מיליון שקל ונרשם הפסד לפני מס של 290 אלף שקל. מניית החברה האם קשרי תעופה עלתה ב-9% ב-12 החודשים האחרונים וב-11% מתחילת השנה.
ספר מה תפקידכם – אתם בונים בעצמכם גם את מסלול השיט וחבילת הנופש?
"לא, אנחנו מייצגים את תאגיד רויאל קריביאן ואחראים על השיווק בישראל לסוכני הנסיעות ולקהל הרחב – קבוצות ובודדים".
סוכני הנסיעות התמוטטו בקורונה וחלקם עזבו את הענף, לא? יש עכשיו הרבה פחות סוכנים שתוכלו לפעול מולם, ובתורם ימכרו כרטיסים ללקוחות קצה.
"ברור שיש כאלה שפרשו, אבל קצת מוקדם לדעת בכמה מדובר. עולם השיט הרגיל לא חזר לפעולה ואני מאמין שהוא לא יחזור לפני סוף הקיץ, ורוב החברות הודיעו על הפסקה עד מאי. ועדיין צריך לומר שלמרות שאנחנו, ועולם השיט בכלל עובד בצמוד לסוכני הנסיעות ולסיטונאי התיירות, אנחנו עובדים גם מול מארגני טיולים ורואים בהם נדבך חשוב, ויש גם שיווק ישיר באונליין, פעילות שלהערכתי תתחזק השנה. עדיין המשענת העיקרית תשאר סוכני הנסיעות".
אתם מעריכים 50 אלף נוסעים בתקופת הקרוזים של רויאל – אלה מבחינתכם מספרים של תקופת התאוששות, או שזה מייצג ימי שגרה?
"בשנת שגרה יוצאים מישראל בכל חברות השיט סדר גודל של מאה אלף איש, ובקרוזים שאנחנו משווקים יוצאים מדי שנה 20 אלף איש. החישוב שלנו כולל הערכה של 2,000-2,300 איש בכל הפלגה, שהם מחצית המכסה שהוגבלה כדי לשמור על ריחוק. את המספר הזה הכפלנו במספר ההפלגות המתוכננות".
אם אנחנו מדברים על מחצית התפוסה, אפשר להניח שמחירי הכרטיסים יעלו?
"ממש לא, ההיפך הוא הנכון. רויאל קריביאן רואה בפרויקט הזה מהלך חשוב ויוקרתי עבורה והיא לא מתכוונת להעלות מחירים – גם בשאר העולם אין כוונה לעשות את זה. לדעתי המחירים שנחשוף בקרוב יהיו מאד זולים יחסית בהשוואה ליעדים קרובים או לבתי מלון בארץ – אני מדבר על רמה של 10 כוכבים והכל כלול".
רויאל גם כן ספגה פגיעה חמורה בקורונה ובשיא התרסקה ב-70% לפני שהתאוששה. איך הם מתחזקים את הפעילות הזאת בתפוסה נמוכה בלי להעלות מחירים?
"הכוונה פה היא לא להרוויח כסף, אלא להראות שרויאל קריביאן יודעת לעבוד בשווקים מחוסנים כמו ישראל ולדאוג לאנשים בסיטואציה של שיט גם במציאות הנוכחית".
המשרד התרוקן
אם כן, כמו שבפייזר זיהו שמערכת הבריאות הישראלית תעזור להם להתפאר בתוצאות החיסונים שפיתחו ולמשוך לקוחות נוספים, ברויאל אומרים לעצמם "בישראל נעלה לספינה נוסעים מחוסנים ונראה שאנחנו יודעים להחזיר אותם הביתה בריאים". את הזכרונות מהדיימונד פרינסס רוצים ברויאל להשאיר עמוק במצולות. אבל עד פה מה שרויאל רוצה, מה לגבי מה שרוצים הישראלים? האם חובבי הקרוזים יפקדו את נמל חיפה או שיעדיפו לנפוש בארץ, או לחלופין לטוס לחו"ל ולא לבלות עם זרים בין עגינה לעגינה.
"רויאל וגם חברות אחרות בשוק נערכות להפלגות בהתאם לפרוטוקולים שאושרו על ידי ה-CVC בארצות הברית", שנבל טוען. "נשמור על ריחוק, על יד הבריכה למשל ובאולם המופעים שהתפוסה בו תוגבל, נקפיד על מסיכות באזורים מסוימים ונפרט בהמשך צעדי זהירות נוספים. בינתיים למרות שעוד לא פתחנו מכירה יש לנו בפייסבוק ובאתר שלנו לידים שממלאים אונייה - הרעב של הישראלים לחופשה והידע שלהם לגבי נופשי שיט הם מיוחדים מאד".
וחוץ מהמוניטין, איזה ערך מוסף תביא רויאל לישראלים בהפלגות שלה? קרוזים הם תמיד עסק מפואר, אין כאלה ברמה של אכסנייה.
"יש רמות שונות של אוניות, ויש גם כאלה ברמה של כוכב או שניים. האוניות של רויאל הן ברף הגבוה וגם בקרב החברות העולמיות יש הבדלה בין יוקרתיות יותר לפחות. אני בענף כבר 50 שנה ואני לא מכיר אף מוצר תיירותי בישראל כמו שרויאל תפעיל כאן".
רויאל הודיעה על פעילות רק עד אוקטובר בינתיים, אתם כמובן פעילים כל השנה - עד כמה עונתיות היא פקטור בענף?
"אנחנו מוכרים במצב הרגיל כל השנה ואנשים יוצאים כל השנה. בחורף יוצאים יותר לדרום אמריקה ולמזרח הרחוק בקיץ לים תיכון ולאיים הקאריביים. זו עונתיות שונה מבתיירות 'רגילה'".
דיברנו על הפגיעה ברויאל ובסוכני הנסיעות, אבל גם סנורמה לא נמלטה מהמשבר. איך אתם חוויתם את השנה האחרונה?
"קשה מאד. הפכנו ממשרד של 22 עובדים למשרד של שלושה אנשים שעוסקים בביטולים. אני שמח להגיד שעכשיו המשרד יתמלא בחזרה, כי אחרת לא נעמוד בלחץ של העבודה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.רווח לא הגיוניאנדי 03/03/2021 20:01הגב לתגובה זו0 122 עובדים מבאים רווח של 394 אלף שקל בלבד. אם זה ככה אז איזה יציבות יש לחברה עם רווח של 1.6% בלבד.סגור
-
יציבותחיים 04/03/2021 11:20הגב לתגובה זו0 0אולי הבעיה היא בניהול?סגור
-
1.אודי שנבל קרוזיט, דיזנהויזחיים רותם 03/03/2021 19:44הגב לתגובה זו3 0אודי יקר, מכרת לי קרוז לים הבאלטי ב12.2019 ליוני 2020. לא החזרת לי את כל הכסף ששילמתי כ 17000 שקל, וגם אינך עונה למטיילים ולטלפון. נראה לי מוזר שאתה ממשיך להופיע ולמכור שייט. תחזיר לי בבקשה את כספי אחרי שנה.סגור