אקספנג חברת הרכבים החשמליים בדו"חות מעורבים
אקספנג Xpeng (XPEV) חברת הרכבים החשמליים הרשומה בניו יורק, מוכרת בעיקר בסין והיא מסתמנת כמתחרה רצינית לטסלה וניאו הפסד הנטו של החברה המצטמצם ב-42% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, כשהמכירות צומחות בשיעור נאה. חברת הרכבים החשמליים אקספנג מוטורס ונחשבת ל"טסלה" הסינית, מפרסת דו"חות כספיים. אקספנג פרסמה כי הפסד הנטו שלה ברבעון הרביעי בשנה שעברה הצטמצם ב-42% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, כאשר מכירות הרכב גדלו בשוק הרכב הגדול בעולם.
הנהלת אקספנג אמרה כי ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הרגילים היה 787.4 מיליון יואן (120.7 מיליון דולר) ברבעון, לעומת 1,354.6 מיליון יואן שנה קודם לכן. כמו כן, וול סטריט ציפתה להפסד של 12 סנט למניה בהכנסות של 411.38 מיליון דולר.
בנוסף, אקספנג דיווחה על מכירת 12,964 כלי רכב ברבעון הרביעי 2020, עלייה של 303% לעומת השנה שעברה. היא סיפקה סך של 27,041 כלי רכב בשנת 2020, עלייה של 112%. היא הופכת את ה- P7 סדאן, יריבה לדגם 3 של טסלה המיוצר בסין.
השוק הסיני הוא השוק הגדול בעולם לרכבים חשמליים, כמעט וללא תחרות מול שאר האזורים הגאוגרפיים, וצומח בשיעורים גבוהים. כאשר מדברים על פוטנציאל מכירות לטווח הקצר והארוך, מדברים על סין, לכן לא פלא שטסלה מנסה בכל כוחה לחדור אל השוק מהמזרח והיצרנית הקטנה Xpeng עושה לאילון מאסק לא מעט בעיות. זה מתחיל בכך שמנכ״ל אקספנג הוא בכיר לשעבר בטסלה, מיליארדר סיני שהצהיר כי הוא ״לא מפחד מתחרות מול טסלה״, והמשיך במלחמת מחירים. טסלה צפויה למכור את דגם הדגל שלה בכ-33 אלף דולר בסין, בדומה לרכבים של אקספנג, שאלו מיהרו להוריד מחירים עם כניסתה של הענקית לכ-30 אלף דולר לרכב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה