אחרי שזינקה אתמול ב-20%, האם לטסלה יש עוד 34% אפסייד?
עד כמה הונו האישי של מנכ"ל טסלה (TSLA) אילון מאסק קשור במניית החברה? העלייה אתמול של כמעט 20% במניה, שזינקה יחד עם יתר חברות הנסחרות בנאסד"ק, העלתה את הונו האישי של מאסק ב-25 מיליארד דולר. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, נכון לכרגע, הונו של מייסד אמזון (AMZN) ג'ף בזוס הוא כמעט 180 מיליארד דולר, בעוד מאסק מאחוריו עם עם 174 מיליארד. 25 מיליארד מהם כאמור, רק מאז אמש. בינואר השנה, לפני גל הירידות האחרון בוול סטריט, הונו של מאסק הוערך ב-210 מיליארד דולר.
בצל פרשת האקינג חדשה בארה"ב, שבה קבוצה של האקרים אומרים כי הצליחו לחדור למצלמות האבטחה של מפעליה של טסלה, נכון לכרגע, 33% מהאנליסטים שמסקרים בוול סטריט את מניית החברה, נותנים המלצת קנייה לחברת הרכבים, שנחשבת למתמודדת המשמעותית ביותר בתחום הרכבים החשמליים והסוללות. היתר בהמלצת החזק או מכירה.
כשממוצע המלצת הקנייה לחברות הנסחרות בדאו ג'ונס עומד על 60%, זה מעלה את השאלה: למה אחוז יחסית קטן כל כך של אנליסטים מחזיק בהמלצה החזקה ביותר על מניה שעלתה מאז ינואר 2020 בקרוב ל-420%.
התשובה היא כנראה התמחור חסר הפרופורציה של טסלה, שנחשבת בעיני רבים למאגר ידע פנומנלי בתחום הרכב החשמלי, הסוללות החשמליות ואנרגיה מתחדשת. אבל האם הוא באמת קשור למציאות? קשה לומר.
שווי השוק הנוכחי של החברה מתקרב ל-650 מיליארד דולר, שכולו מבוסס על תחזיות לעשור הקרוב וגדול יותר משוויין של 10 חברות הרכב הגדולות בעולם. נכון לכרגע היא נסחרת לפי מכפיל רווח של למעלה מ-1,000; או 1,052 למדקדקים. אז נכון, ככל שטסלה תצליח לצמוח ולעמוד ביעדיה בשנים הקרובות, המכפיל ילך ויקטן, אבל נכון לכרגע, לא בטוח שיש הצדקה לתמחור, במיוחד לנוכח הפיכת שוק הרכבים החשמליים לצפוף יותר מיום ליום.
המכירות בסין הטיסו את המניה
מה שנתן לחברה את הבוסט האחרון שלה – החזק ביותר מאז פברואר 2020 – היו נתוני המכירות מסין, שם בפברואר האחרון היא מסרה למעלה מ-18 אלף רכבים. "התוצאות בפברואר מרשימות ולפי הקצב הזה, טסלה צפויה למכור 200,000 רכבים בסין בכל 2021, שמהווה עמוד טווח ביעד החברה למסור עד 800 אלף רכבים השנה", אמר אנליסט וודבוש, דן אייבס, מבכירי האנליסטים בתחום הטכנולוגיה.
בכל מקרה, האנליסט פייר פראגו (Ferragu) ממכון המחקר ניו סטריט שרק באוקטובר האחרון שינה את ההמלצה שלו לקנייה, הפך להיות שורי מאוד לאחר הזינוק של אמש. "טסלה היא המניה שאנחנו ממליצים לקנות בנסיגה הזו", כתב פראגו.
"למרות התיקון החד בתמחור המניה שמגולם לתוך שווי החברה, המחקר האחרון שעשינו מראה שלפני החברה עומדות שנתיים סולידיות, כשטסלה תהיה בעמדה למסור 2 מיליון רכבים ב-2023 ולהגיע לרווח למניה של 12 דולר, שהם 50% מעל הציפיות הנוכחיות של השוק", הוסיף והעניק למניה מחיר יעד של 900 דולר, במקום מחיר יעד הקודם שעמד על 578 דולר.
עם זאת, התחזיות לאינפלציה שהעיבה על האג"ח של משרד האוצר האמריקאי ל-10 שנים, שהוביל לתיקון החד בנאסד"ק בחודש האחרון, צפוי להשפיע על המניה בזמן הקרוב – כמו על יתר תעשיית הטק ומדד הנאסד"ק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.יש עוד אפסייד 340% תלוי כמה זמן מחכים (ל"ת)משקיע כבר 7 שנים 11/03/2021 09:50הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.איזה מטומטם הפייר פראגו הזהדובון 10/03/2021 15:46הגב לתגובה זו4 3הוא לא יודע שארז ליבנה חושב שטסלה היא בועה???סגור
-
1.כשהכדור פוגע חזק בריצפה, לעיתים גם קופץ חזק חזרה למעלהפוקסי 10/03/2021 15:39הגב לתגובה זו5 1כנ"ל לגביי התיקרהסגור