התעשייה האווירית: הרווח התפעולי ברבעון שולש - ההכנסות באותה רמה
התעשייה האווירית מדווחת על רווח תפעולי של 32 מיליון דולר (שולי רווח של 3%) ברבעון הרביעי של 2020, על הכנסות ממכירות בסך 1.1 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 11 מיליון דולר (1%) על מכירות של כמיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח של החברה הממשלתית הפועלת בשוק הביטחוני ובשוק התעופה ותונפק בקרוב, הסתכם ברבעון ב-21 מיליון דולר (2% מהמכירות), בהשוואה ל-8 מיליון דולר (1%) ברבעון המקביל.
באשר לשנה כולה, התעשייה האווירית אמנם מדווחת על מכירות שיא עבורה בסך כ-4.2 מיליארד דולר, ואולם מדובר ברמה דומה לזו של 2019 (4,108 דולר). הגידול נובע בעיקרו מעליה במכירות בחטיבת אלתא ובחטיבת מערכות טילים וחלל. בהשוואה להכנסות 2019, ב-2020 נתח המכירות של החטיבות הצבאיות עלה בכ-14% בעוד הנתח של חטיבת התעופה האזרחית ירד בכ-18% לאור המשבר העולמי בשוק התעופה.
בשורת הרווח התפעולי הציגה תע"א צמיחה שנתית של 61% לכ-195 מיליון דולר (כ-4.7% מהמכירות) בהשוואה לכ-121 מיליון דולר (כ-2.9% מהמכירות) ב-2019. בהמשך למשבר בתחום התעופה האזרחית בעולם, חטיבת התעופה של החברה עברה מרווח תפעולי של מיליון דולר ב-2019 (אולם גם אז רשמה הפסד נקי של 21 מיליון דולר) להפסד תפעולי של 10 מיליון דולר ב-2020. כך, בסופו של דבר הרווח בתקופה צמח ב-48% ועומד על סך של כ-133 מיליון דולר (כ-3.2% מהמכירות) בהשוואה לכ-90 מיליון ב-2019. עוד דווח על גידול של 23% ב-EBITDA השנתי לכ-397 מיליון דולר.
לאחר מחלוקות בין המדינה לוועד העובדים על השבת בונוס שחולקו בעבר, כעת מה שמעקב את הנפקת התעשייה האווירית הן סוגיות משפטיות הקשורות למתח בין חובת הדיווח כחברה ציבורית, לבין תחומי פעילות רגישים מבחינה בטחונית. בהקשר זה מציינים בחברה כי בעוד ההוצאות על מסים ב-2020 עמדו על 46 מיליון דולר (כפול מב-2019) עקב מיסויה במס חברות רגיל בשיעור 23%, קידום הנפקתה, ובמסגרת זאת "מכירת חלק, אפילו מזערי, בבעלות על החברה לגורם שאינו ממשלתי, תקנה לחברה תשלום מס מופחת של בין 6% ל-15% לפי החוק לעידוד השקעות הון", חוק ממנו אינה נהנית היום בתור חברה ממשלתית.
עוד דווח כי פעילות המחקר והפיתוח (עצמי ומוזמן) בשנה כולה צמחה ב-13% לסך של כמיליארד דולר. תע"א ייצרה ב-2020 תזרים מזומנים מפעילות של 40 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של כ-27 מיליון דולר ב-2019. צבר ההזמנות בסוף התקופה עמד על כ-12.6 מיליארד דולר, 79% ממנו מיועד למכירה ללקוחות חו"ל בפיזור גיאוגרפי רחב, כך לפי החברה, שמוסיפה כי הצבר מבטיח כשלוש שנות פעילות בהיקף הנוכחי.
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "בשנת 2020, הציגה התעשייה האווירית ניסויים פורצי-דרך במערכות דוגמת מערכת הנשק חץ, טיל התקיפה LORA, מל"ט האיתן HeronTP, מערכות תקיפה ייחודיות שהחברה פיתחה, במערכות המכ"ם והמודיעין המתקדמות מסוגן בעולם, תנופה בעולם הסבות מטוסי נוסעים למטען בעולם התעופה ועוד. שנת 2021 מביאה עמה אתגרים רבים והתחדשות עבור התעשייה האווירית, כאשר בבסיסה המשך פיתוח השווקים הקיימים וחדירה לשווקים חדשים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.אם המיסים ירדו - אז מה הטעם בהפרטה? (ל"ת)חיים 18/03/2021 12:35הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מחצית מסמנכלים והנהלה הביתהמשה 18/03/2021 12:24הגב לתגובה זו0 0מי צריך את הסמנכלים שבאו מבחוץ? עובדי החברה טובים יותר ב10 דרגות וראיים להחליף סמנכלים שבאו מבחוץ לעשות סיבוב ולא מכירים כלל את המפעלים רוב הרוויחים זה מפעלי אלתא ומטח. במקום אנשי צבא שהגיעו עם פנסיה צריכים לקלוט עובדים מובטלים וטובים. לא יתכן שלאחד יהיו 2 משכורות ואחרים ללא משכורתסגור
-
1.קדימה ממשלה למכור את תע"א לסינים (ל"ת)ד"ר saleoff 18/03/2021 11:18הגב לתגובה זו0 0סגור