שטראוס: עליה קלה ברווח התפעולי ברבעון; ירידה ב-2% במכירות
קבוצת המזון והמשקאות שטראוס -1.86% שטראוס 6,225 -1.86% בסיס:6,343 פתיחה:6,290 גבוה:6,321 נמוך:6,208 תמורה:8,446,116 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על מכירות של 2 מיליארד שקל ברבעון הרביעי, לעומת מכירות של 2.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 2.1%. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-183 מיליון שקל ברבעון, לעומת 181 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 1.1%. ה-EBITDA הסתכם ב-275 מיליון שקל ברבעון, לעומת 270 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 1.7%.
"החוסן העסקי והפיננסי, היציבות והגמישות התפעולית והעסקית אפשרו לנו לסיים שנה מיוחדת, מורכבת ובלתי צפויה זו בצמיחה מרשימה במכירות וברווחיות". כך אמר מנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא בר-דעה על התוצאות. "זאת הודות לכך שידענו לייצר מכירות חזקות במרבית הקטגוריות לרוחב הפעילות בעיקר למגזר הקמעונאי המאופיין בצריכת קטגוריות צריכה ביתית וכך התגברנו על הירידה במכירות בערוצים מחוץ לבית, בעיקר רכישות הדחף על הדרך, מסעדות, בתי הקפה, משרדים ובתי המלון, שנפגעו ממגפת הקורונה. אני מעריך שבעתיד הקרוב נראה התאוששות גם בגזרה זאת עם החזרה לשגרה בישראל ומאוחר יותר ברחבי העולם
"למרות האתגרים הרבים לא זנחנו השנה את התכנון קדימה ואף האצנו תהליכי צמיחה והתפתחות באפיקים רבים: התחלנו להפיץ את מוצרי אלפרו בישראל והחלטנו על הקמת מפעל לייצור מוצרי חלב צמחי בישראל. זאת ועוד, הקמנו השנה מפעל חדש לירקות טריים שטופים בברור חייל, והתקדמנו בהקמת מפעל הייצור ומרכז פיתוח לטכנולוגיות מים של שטראוס מים בסין שיושלם בחודשים הקרובים. הקמנו מרלו"ג חדש לפעילות הקפה באוקראינה וביצענו שתי רכישות להצמחת פעילות הקפה בברזיל.
"מתוך מחשבה קדימה לפיתוחים והשינויים בעולם המזון הרחבנו השנה את פורטפוליו חברות הסטארט אפ בחממת הפוד-טק שלנו וצירפנו שש חברות חדשות לנבחרת. מספר סטארט-אפים בחממה השלימו סבבי השקעה נוספים בעשרות מיליוני דולרים, דבר המעיד על ההתקדמות הטכנולוגית בחברות והאמון של המשקיעים השונים באותן חברות".
בשנת 2020 החברה דיווחה על צמיחה אורגנית של 4.6% בהכנסות ל-8.35 מיליארד שקל. הפרשי תרגום של המטבעות אל מול השקל החזק ובעיקר הריאל הברזילאי הסתכמו ב-589 מיליון שקל והביאו לקיטון בהכנסות החברה של 2.25 מול שנה קודמת.
הרווח התפעולי האורגני עלה ב-5.4% ל-924 מיליון שקל (115 מההכנסות). הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-551 מיליון שקל, בדומה לרווח בשנת 2019.
על רקע התוצאות אמרה יו"ר קבוצת שטראוס עופרה שטראוס: "השנה כולה הייתה שנה של מבחן לחוסן וליכולת של קבוצת שטראוס לשמור על רציפות עסקית גם בתנאים חסרי תקדים.
"השנה המושג 'קיימות' קיבל משמעות רחבה יותר. קיימות במובן הכי בסיסי שלה חזרה להיות בראש סדר העדיפויות שלנו – אחריות על בריאותם הפיזית והנפשית של אנשים תוך שמירה על משאבי הטבע".
שטראוס ישראל המחזיקה נתח של כ-12% משוק המזון והמשקאות בישראל. החברה עלתה במכירות בארץ בכ- 7.9% שהם מעבר לצמיחת השוק הרלבנטי למוצריה, על פי נתוני סטורנקסט. החברה רשמה הכנסות של 3.7 מיליארד שקל בארץ, כאשר הצמיחה במכירות נובעת בעיקר ממותגי המחלבות: שטראוס, יטבתה ודנונה; סלטי אחלה; מוצרי יד מרדכי וכן טבלאות שוקולד פרה עלית. עלייה זאת נובעת מהשהייה בבתים וכן ממגמת הבישול והאפייה הביתית שצמחו בשל השפעות הקורונה. הרווח התפעולי הסתכם השנה בכ-418 מיליון שקל - צמיחה של 12.8% ועלה לשיעור של כ- 11.3% מהמכירות.
שטראוס ישראל מדווחת על עליה משמעותית בנתח מכירות האונליין (e-tail) בעיקר דרך הפלטפורמות הקמעונאיות בהם נמכרים כבר כ-7% מסך המכירות.
חברת הקפה מדווחת על עלייה כמותית במכירות ברוב המדינות, צמיחה גבוהה במכירות במטבע מקומי בפולין, ברוסיה ובאוקראינה וכן בברזיל שם הגיעה חברת Tres Coracoes לפלח שוק של כ- 31.2% לאחר צמיחה אורגנית של 8.4% במטבע מקומי. בישראל רושמת חברת הקפה זינוק של כ-31% במכירת הקפסולות (על פי נתוני סטורנקסט). עם זאת, מכירות החברה לבתי מלון ומסעדות כמו גם של רשת קפה עלית המהוות כ-10% מפעילותה בשנת 2019 נפגעו משמעותית השנה בשל הסגרים. חברת הקפה סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של כ- 3.28 מיליארד שקל - צמיחה אורגנית בנטרול השפעת מטבע של כ-2.5% שנבעה מגידול במכירות בערוצי הריטייל שקוזז מהפגיעה בערוצי המכירה מחוץ לבית.
חברת סברה שהיא חברת המטבלים והממרחים הגדולה בארה"ב המחזיקה נתח שוק של 61.9% עברה שנה מאתגרת. החברה נפגעה בעיקר ממכירותיה לשוק "מחוץ לבית" בין היתר למסעדות ושדות תעופה וכן במארזים משולבים המיועדים לצריכה על הדרך. בנוסף התמודדה סברה עם אתגרים בשרשרת האספקה בשל הקורונה. החברה סיימה את 2020 עם מכירות של כ- 1.3 מיליארד שקל ירידה אורגנית בנטרול השפעת מטבע של 3.2% לעומת 2019. אובלה שהחלה השנה בהפצה עצמית של מוצריה בגרמניה, מסכמת את 2020 עם היקף מכירות של 163 מיליון שקל - ירידה אורגנית של כ-1%.
שטראוס מים ממשיכה לצמוח. החברה נהנתה משנה חזקה בפעילותה ברחבי העולם ומציגה צמיחה של 6.4% במכירות ל-668 מיליון שקל וזינוק של 21.4% ברווח התפעולי. תוצאות אלו מגיעות על אף הסגר בתחילת השנה בסין ומגבלות הקורונה לאורך השנה
בישראל; החברה מדווחת על מכירות שיא של מכשירים חדשים בישראל ובבריטניה, וצמיחה מרשימה במכירות ברבעון הרביעי בסין במיוחד באונליין.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה