קסטרו: זינוק ברווח התפעולי ברבעון ל-25 מ' ש'

קסטרו מדווחת על ירידה של 40% בהכנסות ברבעון ל-471 מיליון שקל, אך על זינוק משמעותי ברווח התפעולי - מ-2 מיליון ל-25 מיליון שקל
 | 
telegram

חברת האופנה קסטרו -2.28% קסטרו 8,996 -2.28% קסטרו בסיס:9,206 פתיחה:9,206 גבוה:9,390 נמוך:8,715 תמורה:6,155,071 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מדווחת על הכנסות של 282 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת הכנסות של 471 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 40%. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-25 מיליון שקל, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של פי 12.5%. 

מנכ"ל קסטרו, רון רוטר הסביר לאחרונה לביזפורטל על מגמת ההתייעלות של החברה: "ההתייעלות ברובה התמקדה בהורדת מורכבות תפעולית, התייעלנו בסעיפים לוגיסטיים, בעלויות הפעלת החנויות, ובהוצאות השיווק והמכירה. אסטרטגיית הייעול תמשיך איתנו קדימה. השינוי המרכזי שאיפשר לנו לעבור את התקופה הזו ברווח הוא ההתמקדות בהשבחת המוצר שלנו בתחום האופנה. תחום האופנה סבל מביצועים לא טובים בשנתיים האחרונות, והמאמצים שלנו להשביח את המוצר הושלמו והוטמעו. אני חושב שגם ברבעונים האחרונים שהיו וגם בשנת 2021 אנחנו מגיעים לשוק גם כשאנחנו הרבה יותר יעילים, וגם עם מוצר הרבה יותר טוב, והשילוב של שניהם אמור לאפשר לנו לצמוח ולשפר את שיעורי הרווחיות.

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.7 מיליארד שקל בשנה שעברה. הרווח התפעולי הסתכם ב-68 מיליון שקל, לעומת הפסד של 23.5 מיליון שקל בשנה שעברה. ההפסד הנקי בשנת 2020 הסתכם ב-13 מיליון שקל, לעומת הפסד של 85 מיליון שקל בשנה שעברה, בנטרול תקן חשבונאי מספר 16 עומד הרווח הנקי מפעילות נמשכת בשנת 2020 על כ-5.1 מיליון. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בגלל שהחנויות הפיזיות היו סגורות בתקופת הסגרים, פעילות ה- e commerce של החברה צמחה. "תחום האונליין התרחב משמעותית, כי לאנשים לא הייתה ברירה אלא לרכוש אונליין" אומר רון רוטר מנכ"ל קסטרו. "יכול להיות שהאתרים לא יוכלו לשחזר את הביצועים באונליין ב-2021 כי החנויות היו פתוחות, אבל המכירות אונליין יהיו באחוזים גבוהים יותר ביחס ל-2019". 

רוטר על על החיים אחרי משבר הקורונה: "אנחנו מקווים שהמחזורים יחזרו לרמה של טרום הקורונה, ואני מקווה שתהיה פה צמיחה. בסך הכל יש ביקושים ערים ואני מקווה שזה ימשיך איתנו. אני חושב שאפשר להניח ברמת ביטחון סבירה שהביקושים יחזרו לרמות של טרום הקורונה, ואפילו יש סיבות להאמין שהם יעלו – אני חושב שאנשים הרבה זמן לא הוציאו כסף, אנשים רוצים לצאת ולבלות, ולפצות על כל הזמן שהם היו סגורים בבתים לכן אני מאוד מקווה שנראה עליה".

בשנה הקרובה מתכננים בקסטרו להרחיב את הפעילות לתחום "עיצוב הבית", הם צפויים לפתוח השנה עד 20 חנויות של הום סטייליניג, ובחמש השנים הקרובות להגיע לפריסה של 50-80 חנויות. רון רוטר על על הרחבת פעילות החברה: "במהלך השנה האחרונה קבוצת קסטרו-הודיס המשיכה בפעילותה להתרחבותה והתפתחותה העסקית. עם פתיחת המסחר בפברואר 21 השקנו פורמט חדש לרשת חנויות אורבניקה,  אשר יקבל ביטוי בהדרגה בפריסה נרחבת של חנויות. במחצית השנייה של 2021 נשיק מותג מוצרי אופנת בית (טקסטיל וכלי בית) תחת המותג קסטרו CASTRO HOME. במותג האופנה קסטרו פיתחנו והשקנו קטגוריות אופנה חדשות (אופנה לבית RELAXED ואופנה לפעילות ספורטיבית MOTION) עם בניית סטודיו לעיצוב חדש ומינויים של מעצבי אופנה חדשים. אתרי האיקום של מותגי הקבוצה (ביניהם: קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, קיקו מילנו, איב רושה וטופ טן), רשמו שיא של 26 מיליון כניסות וחצו את פדיון ה 150 מלש"ח, ומציבים את הקבוצה כאחת מהשחקניות המרכזיות בשוק מכירות האון ליין (איקום) בישראל".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות