גיקס: קיטון של 14% בהכנסות לצד מעבר לרווחיות

הכנסות חברת הפרסום השנת 2020 הסתכמו בכ-131 מיליון שקל, אך היא הציגה מעבר לרווח נקי של כ-285 אלף שקל; קפיצה של 43% ב-EBITDA שהסתכם בכ-9.6 מיליון שקל
 | 
telegram

חברת גיקס +6.17% גיקס 17.2 +6.17% גיקס בסיס:16.2 פתיחה:16.9 גבוה:18 נמוך:16.8 תמורה:41,131 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (אלגומייזר לשעבר) המפתחת מערכות טכנולוגיות לפרסום ושיווק באינטרנט (MarTech) מדווחת על קיטון של כ-14% בהכנסות לצד מעבר לרווח נקי של כ-285 אלף שקל.

הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-131 מיליון שקל, קיטון של 14% בהשוואה ל-152 מיליון שקל שנת 2019. הקיטון מיוחס להשפעות משבר הקורונה שהובילו להאטה בפעילות הספק המהותי בכמות החיפושים, ירידה בתקציבי הפרסום העולמיים שהובילו לירידה ב-RPM  ומשחיקה בשער הדולר.

בסיכום שנתי, הרווח הנקי הסתכם בכ-285 אלף שקל, לעומת הפסד נקי של כ-43 מיליון שקל בשנת 2019. המעבר לרווח נקי, מיוחס לתהליך ההתייעלות והקיטון בהוצאות התפעול. כמו כן, בשנת 2020 נרשמה ירידה בהוצאות המימון בעקבות פירעון הלוואות אשר תרם גם כן לגידול ברווח הנקי.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח התפעולי, הסתכם בכ-3.3 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-6.4 מיליון שקל בשנת 2019 - גידול של כ-152%. לטענת החברה, המעבר מהפסד לרווח תפעולי הינו למרות השפעות משבר הקורונה וזאת הודות לתהליך ההתייעלות שהוביל לקיטון בהוצאות התפעול של הקבוצה.

ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) השנתי הסתכם בכ-9.6 מיליון שקל, גידול של כ-43% לעומת כ-6.7 מיליון שקל בשנת 2019. ה-EBITDA המתואם עמד על כ-10 מיליון שקל, גידול של 14% לעומת כ-8.8 מיליון שקל בשנת 2019.

בחברה הסבירו כי "משבר הקורונה השפיע על השוק בו פועלת החברה בשני כיוונים מנוגדים: מצד אחד, תחום הפרסום הדיגיטלי, בעיקר במהלך רבעון השני והשלישי של 2020 הושפע מירידה בתקציבי הפרסום העולמיים, מירידת הביקושים לשטחי פרסום באינטרנט ו/או ירידה ב - RPM .מצד שני, ההגבלות על התקהלות ויציאה מהבית גרמו לקהל רב לפעול באינטרנט לצורך צריכת מידע ותוכן וכן לצורכי עבודה- מגמה זאת השפיעה באופן חיובי על כמות החיפושים היומית. בסיכום של ההשפעות המנוגדות כאמור, עדיין קיימת ירידה בהכנסות החברה".

בחברה מעריכים לגבי העתיד כי "אם וככל ומשבר הקורונה ימשך ויתעצם להערכת הנהלת החברה עלולה להימשך הירידה ב - RPM וכתוצאה מכך בהכנסות הפרסום של החברה המבוססות על תקציבי הפרסום העולמיים; בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה; שחיקה בהון העצמי, וכן ביכולתה של חברת הבת לינקיורי לחלק דיבידנדים בעתיד. עם זאת, לדעת הנהלת החברה משבר הקורונה לא יפגע ביכולת של החברה לשרת את חובותיה בעתיד לאור פעולות שנקטה וממשיכה לנקוט המאפשרות לה להמשיך בפעילותה העסקית".

עמיחי חדד, מנכ"ל גיקס: "השגנו השנה שיפור ברוב הפרמטרים הפיננסיים. המעבר לרווח נקי בשנת קורונה- תולדה של תהליכי הייעול והמיקוד בהם נקטנו השנה.במהלך שנת 2020, עם פרוץ משבר הקורונה, עקבה החברה בקפדנות אחר התנאים המשתנים ונקטה בפעולות שונות לצורך התמודדות מושכלת לאור ההשלכות העיסקיות של המשבר. הפעולות אותן נקטה החברה כללו, בין היתר, התייעלות וצמצום הוצאות, התייעלות ברכש המדיה, שדרוג ציוד המחשוב- על מנת לאפשר עבודה רציפה מהבית לכלל העובדים ועוד. בנוסף, השכלנו במהלך המשבר להשיק ולפתח מוצרים שונים על מנת לאפשר גיוון רב יותר במקורות ההכנסה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות