עמיר שיווק: עליה ברווח התפעולי ל-13 מ' ש' ברבעון
חברת עמיר שיווק -0.44% עמיר שיווק 2,931 -0.44% בסיס:2,944 פתיחה:2,890 גבוה:2,942 נמוך:2,890 תמורה:32,353 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על רווח תפעולי של 13 מיליון שקל ברבעון הרביעי, לעומת 3.5 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-2.5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. שנת 2020 עמדה בסימן הקורונה, אך החברה מציינת כי לא זיהתה ירידה בביקוש למוצרים השונים המסופקים מסניפיה ברחבי הארץ. בנוסף, החברה לא צמצמה את כוח האדם, או הוציאה עובדים לחל"ת.
לפני שנים אחדות עמיר שיווק נכנסה לתחום הקנאביס הרפואי בעיתוי מושלם, הסקטור היה ברתיחה, ובהתאמה התרחש הצפוי - מחזורי המסחר במניה גדלו משמעותית וסוחרים פרטיים, מנהלי השקעות קטנים יחסית וקרנות גידור החלו לבחון את החברה ופעילותה לעומק. לפני שנכנסה לתחום הקנאביס הרפואי, התעסקה ועודנה מתעסקת בתחום התשומות למגזר החקלאי (הפצה של חומרי הדברה, דשנים, תערובות ואריזות), וזו בעצם הפעילות העיקרית שלה - היא נחשבת לאחת מהגדולות בארץ בתחומה, וגם הרווח האבסולוטי משמעותי, אם כי שיעורי הרווח נמוכים (כצפוי בתחום החקלאות).
לצד הפעילות המסורתית של החברה, היא גם מחזיקה בפעילות של נדל"ן מניב. היקף ההכנסות מפעילות זו ב-2020 הסתכם בכ-6.4 מיליון שקל, ירידה של כ-16.8% לעומת 2019. הירידה נובעת בעיקרה ממתן הנחות לחלק מהשוכרים, בגין התקופות בהן ההגבלות שהוטלו עקב התפשטות נגיף הקורונה לא אפשרו כלל את פתיחת העסקים אותם הם מפעילים (חודשים מרץ, אפריל, ספטמבר ואוקטובר אשתקד).
שנת 2020
הכנסות החברה הסתכמו ב-2020 בכ-1.08 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-963 מיליון שקל ב-2019. החברה מדווחת על עלייה של כ-4.9% בהכנסות הפעילויות החקלאיות. בתחום ההדברה הייתה עלייה של כ-9.2% בהכנסות. בתחום הדשנים לא חל שינוי מהותי במכירות השנתיות. בתחום האריזות חלה עלייה של כ-7.2% בהכנסות ובתחום התערובות לא חל שינוי מהותי בהכנסות.
ה-EBITDA הסתכם ב-2020 בכ-72.1 מיליון שקל, לעומת כ-50.4 מיליון שקל ב-2019, עלייה של 43%.
הרווח הנקי הסתכם בכ-24.4 מיליון שקל, זינוק חד בהשוואה לרווח של כ-7.4 מיליון שקל ב-2019. העלייה ברווח הנקי ב-2020 נובעת מהגידול המשמעותי ברווחיות התפעולית ומירידה בהוצאות המימון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה