וירוס הקורונה התברר כברכה לשווקים; האם כל מה שנראה כמו ברבור שחור הוא באמת כזה?

איפה נמצאת הבועה האמיתית בוול סטריט, מה אומרים המומחים על הכיוון של המניות בטווח הבינוני-ארוך ומה לעשות פעם הבאה שיופיע ברבור שחור?
 | 

מי מפחד מברבור שחור? עשינו לאחרונה סקר במטרה להבין למה אין תיקון ערכים רציני בשוק המניות, שהרי לפי כל הסימנים, לבטח בתחום הטכנולוגי, תיקון ערכים מתחייב. אפילו נפילתה של אחת מכוכבות ההדג', Archegos Capital Management, לא הבהילה את השוק ברמות הנוכחיות. עברנו על עשרות פרשנויות-ניתוחים-כתבות של
פרשנים, כתבים, גורואים ואפילו טוקבקיסטים. הקשבנו גם לראיון ארוך עם ג'ף בראון, שנחשב בעיני רבים כגורו טכנולוגי מוביל, ולרעיון ה-  Second Wave המפחיד שלו, שעל פיו מניות הטכנולוגיה המובילות יכולות לרדת 92%. הגענו לשלוש מסקנות.

הראשונה, שכמעט כל המומחים (לבטח העשרות שביקרנו באתרים ובכתבות שלהם) בטוחים לגביה - שלטווח הבינוני והארוך שוק המניות ימשיך לעלות "בעזרת" התקדמות מהפכת הטכנולוגיה שמעודדת צמיחה כלכלית, רווחיות והתייעלות, גם כתוצאה מהנזילות הגבוהה, הריבית הנמוכה וההשקעות הממשלתיות בתשתיות ופתוח.

השנייה שכולם צופים תיקון משמעותי "בגלל ההערכות המופרזות" והשלישית שהמסקנה הראשונה "אשמה" בכך שהיא מונעת את ביצוע המסקנה השנייה. עוד דבר מעניין עולה מהחומר עליו עברנו והוא שיותר מומחים וגורואים מאמינים שהבועה האמיתית בשוק ההון היא דווקא באגרות החוב של ארה"ב ולא במניות (ולכך אני מסכים בהחלט).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בשבוע שעבר ענה האסטרטג הראשי של מורגן סטנלי,Michael Wilson  לשאלה מדוע שוק המניות מתנהג כפי שהוא מתנהג, "להצטרף (בשלב הנוכחי) לשוורים בגלל שהקונצנזוס הנוכחי מצביע על התחזקות הכלכלה אינו בהכרח מהלך מוטעה, אבל יכול להיות מהלך מסוכן. מדוע? כי יכול להיות שהמחירים כבר משקפים את ההתאוששות מהמיתון החד של השנה האחרונה". כלומר ובעברית פשוטה וילסון אומר שהשוק כנראה באמת יקר כי מחירי המניות כבר משקפים כנראה את תוצאות ה-V-shape recovery ובאמת מתחייב תיקון ולכן הוא חושב שלקנות מניות בשלב הנוכחי "יכול להיות מהלך מסוכן", בגלל רמות המחירים.

אבל, לאור הסיבות שהזכרנו קודם (התקדמות מהפכת הטכנולוגיה שמעודדת צמיחה כלכלית, רווחיות והתייעלות, הנזילות הגבוהה, הריבית הנמוכה וההשקעות הממשלתיות בתשתיות ופתוח) הוא מגדר עצמו ומוסיף שיכול מאוד גם להיות שלמרות הסיכון שבמהלך הוא "אינו בהכרח מהלך מוטעה". כיוון שאנחנו עוקבים באדיקות, מזה שנים, אחרי מר ווילסון, שהוא גם מנהל ההשקעות בניהול הנכסים של בנק ההשקעות המוביל, אז משפטים מסוג זה מופיעים בכול פעם שהמומחים ניצבים בפני בעיה שהם מתקשים להסבירה. אז כדי להגיע בכל זאת למסקנה פנינו לידידינו הוותיק סטיבן שמתגורר על אחד מהרי וויומינג ותשובתו, "כרגע, רק ברבור שחור יכול להביא לתיקון אמיתי אבל אחרי הברבור השחור ששלחו הסינים והתוצאות שיצר בוול סטריט איני בטוח יותר שברבור שחור מפיל את המניות או למעשה מתמרץ שיאים חדשים בהן".

חשבנו על כך ולדעתנו סטיבן צודק, ברבור שחור נוסף עשוי/ עלול (תלוי מי מהרהר בדבר) להביא  לערכים שיגמדו בהשוואה לערכים הגבוהים של היום. נשאלת השאלה, שנה לאחר שהופיע הברבור השחור הסיני, אם הופעת ברבור שחור זה באמת דבר שלילי למשקיעים שבדרך כלל מאבדים חלק הגון משווי הנכסים שלהם כשהברבור מופיע או אולי, לאור מה שקרה מאז מרץ 2020 מדובר בתופעה חיובית מאוד שעשויה, בגלל "זירוז" מהפכת הטכנולוגיה, להפוך לבוננזה של המשקיעים אם ינהגו בתבונה. החלטנו לפיכך ולאור שנת הניסיון שעברה מאז הגיעה הציפור היפיפייה הזו מהעיר Wuhan בסין, נושאת בין נוצותיה Covid-19 זעירים, לבחון אם ברבור שחור זה רע או טוב למשקיעים בתנאים הנוכחיים? 

מה שמאפיין ברבור שחור זו העובדה שהוא מגיע בהפתעה, שאף אחד לא מצפה לו. זה שהגיע בתחילת 2020, מהעיר Wuhan היה ברבור שחור קלאסי שכאשר הגיע גרם למה שהכול מצפים מברבור כזה, הוריד את השוק בעצמה. אבל בדיעבד מסתבר שמדובר בברבור שחור מסוג חדש, שהופך קללה לברכה. הברבור השחור הזה גרם אמנם לנפילה עזה במרץ 2020 אבל בו זמנית תמרץ את מהפכות הטכנולוגיה והאינפורמציה, שהשפעתן על החברה והכלכלה חיובית ביותר, לייצר V-shape recovery מהיר בשוק ההון תחילה (על ה- V-shape recovery במיין סטריט עדיין נטוש ויכוח).

בדיעבד אפשר להתייחס לברבור הסיני כ"ברבור שחור טוב" כי מבחינת המשקיעים מצבם היום טוב בהרבה ממצבם בעת שהגיע. מצבם של המשקיעים למעשה טוב אפילו בהרבה ממצבם בשיאי כל הזמנים אליהם הגיעו המדדים רגע לפני שהגיע הברבור. אבל לא רק מצבם של המשקיעים טוב בהרבה משהיה לפני הברבור גם מבחינת מהפכת הטכנולוגיה המצב טוב בהרבה שהרי בשנה האחרונה עשתה הטכנולוגיה התקדמות שאיש לא יכול היה לחלום עליה לפני הופעת הברבור.

לא רק שהטכנולוגיה שינתה לחלוטין את מנהגי הצריכה ולא רק שגרמה להתייעלות מהירה משגרמה עד שנה שעברה, אלא שהקפיצה את העולם כולו לחלום המאה ה 21 באחת!! כל השינויים, מהרפואה המונעת דרך עולם הרכב, העבודה מהבית, אנרגיה חילופית, הזום והשימוש בבינה מלאכותית  וכו' היו מגיעים למצבם היום גם ללא הברבור אבל לא ב-2021 אולי ב-2025. נכון הברבור השחור מסין, כמו כול ברבור שחור, לא יכול היה להיות טלית שכולה תכלת, הוא לא שכח את תפקידו ההיסטורי להרע ושחרר במעופו את הווירוסים שהוחבאו בין נוצותיו מה שהביא למוות המוני, אבל בסה"כ תרומתו לאנושות חיובית יותר משלילית. אפילו בתחום הרפואי ולמרות המגיפה תיהנה האנושות מהמעבר לרפואה מונעת שיתקדם מהר בהרבה משהעריכו קודם.

למידה ודיונים מרחוק, Zoom Video Communications (סימול:ZM) כדוגמה: העולם התחיל לחשוב על למידה מרחוק עוד במאה ה-19, "השכלה באמצעות מכתבים" קראו לזה, כך כאשר ניסו להגיע ולחנך אזורי כפר והר. מערכות למידה מרחוק באמצעות רדיו החלו להשתלב בשנות ה-30-40 של המאה שעברה ואילו מערכות למידה משולבות מחשב נכנסו בשנות ה-70-80 (טלוויזיה חינוכית פעלה בישראל כבר בשנות ה-60). מהפכת הטכנולוגיה הביאה לעולם את "דור הלמידה השלישי" והתקדמותה, מהאינטרנט דרך הטלפוניה החכמה והמחשב בניצול מערכות שמע וראייה מתוחכמות וחלליות נכנסו לאחר משבר 2008. הלמידה כמו הדיון העסקי והחברתי (שיחות וועידה ) מרחוק הם צורך שהולך וגדל שברור לכל אחד. חלום השימוש ב-video-first communications platform (פלטפורמות לקיום שיחות וידאו וועידות וידאו ) דוסקס בהרחבה בארה"ב לאחר שענקית התקשורת T&AT הציגה, ב-1964, ביריד העולמי בניו יורק, מערכת כזו שהורכבה משתי טלוויזיות במעגל סגור מחוברות בכבלים. במהלך השנים מאז ראינו בתערוכות טלפונים עם מסך כמו ה- Picturephoneשל T&AT שהשימוש בו עלה למעלה מ-1000 דולר  לחודש וב-1991 הציגה IBM את מערכת שיחות הווידאו, שחור-לבן שלה והCU-SeeMe של המקינטוש של אפל ב-1992. אבל, שיחת וועידה עסקית עם קול ותמונה הופיעה רק באמצע שנות ה-90. תוכלו לעקוב כאן אחרי ההיסטוריה של התפתחות שיחות הוועידה

רק ההתקדמות של מהפכת האינפורמציה ב-2008-9 הביאה לעולם מערכות וועידה מושלמות שעד לפריצת הקורונה לא הפכו, לבטח לא בתחום הלימוד, למוצר הכרחי. כאשר יסד המהנדס הבכיר של סיסקו, Eric Yuan, את חברת זום ב-2011 הוא לא חלם בחלומותיו הפרועים ביותר שברבור שחור מסין יעשה לחברה שלו שירות ענק כפי שעשה. החברה הונפקה באפריל 2019 לפי 36 דולר למניה או ערך חברה של 8.5 מיליארד דולרים. מחיר ההנפקה נקבע על סמך דוחות 2018 שהציגו הכנסות של 330 מיליון ורווח תפעולי של 6.2 מיליון. החתמים חששו שהערכת החברה (לפי מכפיל תפעולי היסטורי של 1119 פעמים) תרחיק קונים פוטנציאליים וביקשו להוריד המחיר שעל התשקיף אלא שגילו שיש עניין ציבורי גדול מאוד בהנפקה ובלחצה של קרן הון הסיכון סקויה, בעלת מניות מרכזית, הוחלט להמשיך.

הציבור, כרגיל, צדק והמניה פתחה את היום ב-62 דולרים וזאת בגלל העובדה שהמשקיעים האמריקאים, כפי שאנחנו חוזרים וכותבים מפעם לפעם, מעריכים חברות טכנולוגיה וביו טכנולוגיה חדשניות יותר לפי החלום הפוטנציאלי ופחות בגלל המציאות. אין ספק שאם מר Yuan היה חושב ששנה לאחר ההנפקה יגיע הברבור הסיני לארה"ב ויגרום להכנסות החברה לעלות, כבר ב-2020, ל-2.65 מיליארד ולרווח התפעולי להגיע ל-660 מיליון ושבעקבות זאת תסחר החברה בערך של כ-100 מיליארד דולרים, היה דורש מחיר גבוה בהרבה למניה בהנפקה ומקבל. המשקיעים האמריקאים, כך מסתבר וללא קשר לברבור, העריכו שזה מה שיקרה (היום אגב המניה נסחרת במחיר של פי 8.55 מעל למחיר ההנפקה, המכפיל ההיסטורי "ירד" ל 137 פעם). כל זה במיקרו אבל במקרו יצר הברבור, בתוך חודש מיום נחיתתו בניו יורק, נישת ענק חדשה של video-first communications platform   (פלטפורמות לקיום שיחות וידאו וועידות וידאו ), נישה שב-2008 חלמו והאמינו שבסביבות 2025-30 יגיע יומה ושמכירותיה, גלובלית, עברו את ה-100 מיליון דולר רק ב- 2018 אז גלגלה 189.3 מיליון דולרים, עברה ל-367 מיליון ב-2020 וב-2021 תעבור לחצי מיליארד כאשר המומחים צופים שב-2024 תחצה מיליארד וחצי. ללא הברבור זה היה קורה אולי ב 2030.

התופעה של זום והנישה החדשה בתחום שיחות הוועידה אינה יוצאת מן הכלל בעקבות "פעילות הברבור" אלא דווקא "הכלל". תבדקו למשל מה קרה לחברת Zillow Group (סימול:Z), שמובילה את הדגיטיליזציה של שיווק נכסי הנדל"ן והמשכנתאות, מאז פרצה המגפה (גם למניה אבל בעיקר לחברה). אבל התרומה הגדולה ביותר של הברבור היא בתחום הרפואה המונעת ששנים רבות חלמו שתחליף את הרפואה הקונבנציונלית. איש לא האמין שזה יתחיל לנוע ב-2020 אבל  המגיפה+ מהפכת הטכנולוגיה "שיכנעו" (בינתיים יותר את המשקיעים מאשר את הרופאים) שהמעבר בר ביצוע. אפילו ה-FDA כבר בוחן דברים אחרת ואפילו GE הזקנה מתעוררת בשל סיבה זו.

הברבור האיץ את שיבוש הכלכלה הישנה כולה. המשקיעים הבינו זאת וחלומם, במקום להתנפץ בגלל הברבור, רק גדל. הברבור הזה הציג בצורה הטובה ביותר לאן מובילה מהפכת הטכנולוגיה, לצמיחה ולהתייעלות כלכלית וזו רק תחילת הדרך עם תנאי אחד, שכלכלת השוק החופשי תמשיך להוביל (על החזיריות שמלווה אותה אפשר להתגבר אבל לא על כלכלה סוציאלית).

אז כל מה שרצינו לעשות זה להפנות תשומת ליבכם הקוראים שאם אכן יגיע עוד ברבור שחור (אחרי שראינו את הדו"ח על  הווירוס הסיני שפרסמה השבוע סוכנות הבריאות העולמית  אני סומך על חברי הפוליטביורו בבייג'ין שינסו שוב כי גם הם האמינו שהברבור יעשה את שקיוו)  אל תמהרו לברוח, תבדקו תחילה מה יש לו בין הנוצות.

 

תגובות לכתבה(56):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 48.
    מפנה לכתבה שלך לפני 4 שנים (תשתיות)-לא עשו הרבה
    תשתיות 06/04/2021 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחום שהוא ללא ספק הכי מעניין כיום בעידן טראמפ - איך כדאי להשקיע? פרשן וול סטריט של Bizportal על התחום שצפוי להיות הדבר הכי גדול בשנים הקרובות שלמה גרינברג|11/03/2017 10:25
    סגור
  • 47.
    מה מצבה היום של וליאנט VRX...לא מצליח למצוא בגוגל
    שאלה לשלמה 05/04/2021 20:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נדמה לי שהיא שינתה שם וסימול
    סגור
  • למה "נדמה לי"?
    שלמה גרינברג 07/04/2021 05:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה שנתה השם לפני 3 שנים ל Bausch Health Companies Inc והסימול:BHC תקרא הספור מדוע ב- https://www.reuters.com/article/us-valeant-pharm-in-results-idUSKBN1I91AX
    סגור
  • 46.
    לשלמה, ננוקס לאחר קבלת אישור
    Nnox 04/04/2021 19:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה דעתך עליה ?
    סגור
  • כל הנתונים כולל אישור ה-FDA רומזים ששווה להשקיע
    קנה ואל תחכה 04/04/2021 23:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נכון שהם הוסיפו שהם צריכים להגיש עוד אישורים במשך השנה, אבל נראה שזה זמן מצוין להשקיע במניה
    סגור
  • טען עוד
  • 45.
    ממשלת סין בעצמה מזהירה מחובות עתק בסין (ל"ת)
    הברבור הסיני 03/04/2021 19:42
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 44.
    אולי וירוס אולם וירוס לייט
    מייק 03/04/2021 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אילו וירוס הקורונה לא היה פייק אלא וירוס אמיתי אז היו מתים עשרות מיליונים ולא כמה עשרות אלפים מרביתם משילובי מחלות שמדביקים להם בכאילו קורונה ואז השווקים היו קורסים לחלוטין. עצם העובדה שהשווקים עלו ורק קבוצת מיעוט הרוויחה מכך כשנטלה לעצמה כיימעט את כל עוגת העושר זה אומר שהכל היה משבר מדומה ולא וירוס
    סגור
  • 43.
    אז למה מניות הבנקים רחוקות מאוד מהשיא שלהן?
    ממאס 03/04/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    1 8
    לאומי היתה 25 וחצי שקל. דיסקונט היתה 16 שקל. מתי יעלו?
    סגור
  • 42.
    מה עם קנית מניות עצמית
    אחד 03/04/2021 08:58
    הגב לתגובה זו
    0 7
    והערכת שווי נמוכה שמע את התחזיות .והרצת הנפט כדי למנוע נפילת בנקים המספקים אשראי נגיב לתעשייה.
    סגור
  • 41.
    תודה על הכתבה.אילו מניות ספציפיות יושפעו מנאום ביידן? (ל"ת)
    רן א 03/04/2021 08:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 40.
    מה קרה מר גרינברג אתה לא מגיב למעריצים הפעם..??? (ל"ת)
    מט 03/04/2021 05:57
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 39.
    שקר הנגידים מ2008 השווקים לא אמיתיים
    שרי 02/04/2021 22:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוחזקים ע"י מדינות בחסות בנקים מרכזיים ששולטים על ריבית 0ונתוני אינפלציה שקריים
    סגור
  • 38.
    ועוד פעם הקשקוש על המהפכה הטכנולוגית
    תום 02/04/2021 22:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר בבקשה פעם אחת לקרוא כתבה בלי הילולים ושיבוחים לאיזה מהפכה טכנולוגית שלא קיימת? או קיימת כבר מאה שנים ותישאר פה לעוד מאה שנים?
    סגור
  • 37.
    אז צריך להגיד תודה לסינים (ל"ת)
    כתבה הזויה 02/04/2021 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    ברבור שחור
    משה 02/04/2021 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הברבור השחור יגיע אם במקום לקרוא פרשנויות של אינטרסנטים, תקרא דו"ח של חברות טכנולוגיה אשר תעודות הסל קונות במחיר גבה מאוד, במכפיל ענק, אפילו חברות שמפסידות שנים ותפרסם , אז יהיה ברבור שחור
    סגור
  • 35.
    גרינברג בשיא הירידות אמרת מטורף מי שקונה מניות!!!!!!
    יעקב 02/04/2021 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועכשיו בשיא העליות ממילץ על קנית מניות שיא ההתנשאות הכיצד????? מר גרינברג?????????????????? אבקש תשובה עינינית!!
    סגור
  • תשובה עניינית? בבקשה
    שלמה גרינברג 07/04/2021 05:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא עניתי קודם כי לא קראת הכתבה רק את הכותרת שזה הדבר היחיד שלא אני כותב. הכתבה באה להסביר מיהם "המטורפים" כביכול שרוכשים מניות באותן ירידות והייתה חיובית להם שהרי אני אחד מהם
    סגור
  • 34.
    סורי אבל הדבר היחיד שמחזיק את השוק
    ג 02/04/2021 18:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הרצת המניות בידי אנשי וול סטריט הבנקים ו הפד. חונטה כלכלית שפועלת בצורה משומנת יחד. כולם מבינים את מלאכותיות העניין אבל ממשיכים לשרת את עצמם.
    סגור
  • 33.
    לא מבין אותך שלמה
    יריב 02/04/2021 17:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה כותב "בתנאי שכלכלת השוק תמשיך להוביל..." האם למה שאנו רואים בשנים האחרונות ובהקצנה בתקופה האחרונה אתה קורא כלכלת שוק? באמת שלמה תסביר לי האם המימון המאסיבי של הפד הוא כלכלת שוק?
    סגור
  • 32.
    ההשקעה הכי טובה זה פוקס (ל"ת)
    אבי 02/04/2021 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 31.
    אי אפשר לשמוח עוד כמו שאתה כותב
    1 02/04/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הברבור השחור מגיע בהפתעה אי אפשר לדעת אם השוק מתודלק מהדפסת דולרים או זה מה שאתה טוען צמיחה טכנולוגית .
    סגור
  • 30.
    שהכל רגוע וכבר כולם רגילים לעליות.פתאום זה מגיע..זהירות
    עליבבא 02/04/2021 17:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו רעידת אדמה חזקה .הכל קורס ואין זמן לברוח .זה יהיה מאוחר מידי .
    סגור
  • 29.
    למרות הכל כסף זול חובות על
    רק מזומן 02/04/2021 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 9
    האגחים אפילו הכל כי המיסוי יפחיד
    סגור
  • כסף בעו"ש=כסף שנאכל. תפנים.
    רז 03/04/2021 14:38
    הגב לתגובה זו
    3 1
    .
    סגור
  • 28.
    הדפסת הכספים, כמו צפרדע בסיר (ל"ת)
    בני 02/04/2021 16:22
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 27.
    מדהים
    אוריאלים 02/04/2021 15:58
    הגב לתגובה זו
    4 9
    השוק העולמי ניזון מכסף זול ותוספת של שחקנים "טיפשים".. צעירים ומובטלים שיושבים מול המסך וחושבים שמצאו שיטה להתעשר מהבית. התאוריה על ברבור קסם מנסה לסנן מטרה סביב החץ. חברה שנסחרת במכפיל 100 היא חברה מנופחת שווי, היום אתמול ומחר. טוב, אולי נמתין לתוצאות שלב 3 של פארמוס, יש סיכוי שתהיינה חיוביות והמניה תטוס ...
    סגור
  • ואיך שלא תסתכל על זה, המערכת יודעת לנהל משברים.
    רז 03/04/2021 14:41
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם אנחנו לוקחים את מרץ דאשתקד כאינדיקציה. אף עץ לא נפל ביער אצל מי שגילה אומץ ולא יצא. זו הסיבה לכניסת שחקנים. לא טפשים, צעירים ושאר מריעין ובישין. אנשים שמבינים שכסף צריך לעבוד בשביל מחזיקו. ולא הפוך. לא שום דבר אחר.
    סגור
  • אולי אחרי 20 שנה של תרדמת פארמוס תתעורר ותפציץ.הנבלה .
    יסס 02/04/2021 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אנשים נשחטו ממנה .....מהזבל הזאת .
    סגור
  • 26.
    תודה על כתבה מעניינת.האם תוכל לכתוב על החברות שיהנו
    רן א 02/04/2021 15:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתכנית ביידן?
    סגור
  • 25.
    פעם אחת אולי תתייחס להזרמות הטריליונים
    יוסי 02/04/2021 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וריבי 0. איך הן משפיעות לדעתך אם בכלל על מחירי המניות והאגח ?
    סגור
  • 24.
    אין שם דבר רע בלברוח כאשר השוק יורד בחדות
    משקיע 02/04/2021 15:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק צריך לזכור לחזור שמתחילות העליות
    סגור
  • 23.
    אין שם דבר רע בלברוח כאשר השוק יורד בחדות
    משקיע 02/04/2021 15:29
    הגב לתגובה זו
    5 9
    רק צריך לזכור לחזור שמתחילות העליות
    סגור
  • 22.
    אותן כותרות ב 1999
    משקיע ותיק 02/04/2021 15:09
    הגב לתגובה זו
    6 8
    אמנם אז הריבית הייתה גבוהה יותר. אבל אותם זמירות. אותן תאוריות. אנשים מלקקים עד היום את הפצעים גם אחרי עשרים שנה. זה לא אומר שצריך היום למכור הכל אבל כן להזהר
    סגור
  • 21.
    אין ברבורים באגם.עליות חדות בהמשך שלא נראו מעולם בישראל (ל"ת)
    צרנוחה 02/04/2021 14:41
    הגב לתגובה זו
    8 6
    סגור
  • 20.
    עדיין סביר שקרוב ל 100 אחוז מקוראי הכתבה הזו
    אמיר 02/04/2021 14:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    חושבים שקרן 90/10 או 80/20 (90 אחוז אגח) היא דבר הרבה הרבה פחות מסוכן מכול קרן מנייתית. ואני מדבר באופן ההכי כללי. הברבור השחור משחור עלול להופיע בצורה שתגרום לקריסה כלכלילית לכול אלו שחשבו שהם הכי "סולידיים" ולא מחפסי הרפתקאות
    סגור
  • 19.
    ברכה לשווקים?
    יויו 02/04/2021 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 7
    כשמדפיסים מלא כסף ודוחפים לבורסה מן הסתם היא תעלה
    סגור
  • 18.
    מעולה.
    דגן 02/04/2021 14:13
    הגב לתגובה זו
    6 2
    .
    סגור
  • 17.
    דלתה 3
    אילן 02/04/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האםה חברה פעילה עדיין
    סגור
  • 16.
    מה חדש בזה
    חיים 02/04/2021 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל עוד שהמדינות שופכות כסף לשווקים החגיגה של העליות במניות ובנדל"ן תמשיך וסביר להניח כשהחבית הזאת תתמלא ויתחילו לברוח מהשוק אז כפי שקרה בעבר תתחיל המנוסה של המשקיעים הצתוחכמים ולעמך הנאיבי ילך לו הכסף שהיה לו וחוזר חלילה
    סגור
  • 15.
    למי שיש ספק.הברבור כבר כאן אך עדין לא נחת.הבורסות בשיא
    יוסי 02/04/2021 12:55
    הגב לתגובה זו
    6 7
    שממנו הן מתקשות לעלות. במצב כזה חברות ענק יתחילו בגל מכירות ונראה מימושים כבדים.הגל הזה יהיה כדור שלג ענק שירסק את הוול סטריט .ואז יתחדשו העליות לאחר ריסוק של עד 70%-50% הירידות יהיו חדות מאוד . ברור שזה יקרה .....רק עניין של זמן .זהירות
    סגור
  • יוסי אתה מגיד עתידות בוא תהיה נשיא (ל"ת)
    קלימי 02/04/2021 20:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    תודה רבה שלמה. מעניין מאוד. (ל"ת)
    עמית 02/04/2021 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    שלמה תודה. תוכל להסביר על ebay
    גיל 02/04/2021 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה השינוי העסקי שעשתה ?תודה
    סגור
  • 12.
    היום קל לדבר. במרץ שעבר החה מפחיד.
    יוסיפון 02/04/2021 12:48
    הגב לתגובה זו
    2 3
    השוק ירד כל יום יומיים 12% במכה.זה היה מפחיד מאוד.
    סגור
  • 11.
    ברבור
    מקסים 02/04/2021 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 5
    או לא,אני מה"משוגעים" שקונים
    סגור
  • 10.
    כתבה מסוג בדיעבד.... (ל"ת)
    ירון 02/04/2021 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 9.
    למה להיתמממממ
    יונה 02/04/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מר יואן" מר BABA מר JD ,אלה כולם המשטר הסיני שאיננו המקור של "הברבור"
    סגור
  • 8.
    דברי טעם
    שי 02/04/2021 12:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכן זה ארוע עולמי עם כאב אנושי אבל בהחלט הקפיץ את האנושות כמה צעדים קדימה ומשהו נוסף שלא ציינת שכל העמים וכל המדינות הם עם אחד גדול במקרה כזה וגם זה יורד לאט לאט לתודעה וזה הכי חשוב ,כי ביום שיפסיקו לתקצב מלחמות ויתקצבו קידמה אנחנו נהיה במקום אחר לגמרי . הבעיה היום זה כמו שרשמת "הבועה האמיתית בשוק ההון היא דווקא באגרות החוב של ארה"ב ולא במניות (ולכך אני מסכים בהחלט)." וזה עלול להיות הרסני הרבה יותר
    סגור
  • 7.
    "סטיבן"
    נורית 02/04/2021 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ממליץ על TDOC בגילו המופלג,102?!
    סגור
  • 6.
    מר גרינברג-שכחת פעיל חשוב ועיקרי
    yaya 02/04/2021 12:02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כתבה מאוד אופטימית ואולי יש בה דברים היגיוניים-אבל לא ניתן להתעלם מהשחקן החשוב בשוק וקוראים לו אדון פאוול-יו"ר הפדראל ריזרב-קונה מכל הבא ליד-אג"ח מגובה משכנתאות אג"ח קונצרני אג"ח ממשלתי וכד'-הפד הזרים בשנה האחרונה כ-4טריליון דולר לשווקים-וויסת את שוק המניות-לא בטוח שבמידה ויקום ברבור שחור חדש יתאפשר לו להדפיס עוד טריליוני דולרים על מנת לשמור על השוק-במידה ותתפתח אינפלציה עיקבית/חודשית דה מתפרצת הפד והתיאטץוריה שלו גמורים!!!
    סגור
  • 5.
    גרינברג קונספירטור?
    יונה 02/04/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 6
    החליטו כבר גדולים ממך שאלה לא הסינים מווהן
    סגור
  • 4.
    הטכנולוגיה האמיתית
    יונה 02/04/2021 11:57
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שהחזירה את השווקים הם האלוגריתמים
    סגור
  • 3.
    פתאום
    נורית 02/04/2021 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השתנתה המנגינה,כן בדיעבד כמובן,ל V SHAPE RECOVERY?הרי דיברתם על V,W?
    סגור
  • 2.
    אני אוהבת
    נורית 02/04/2021 11:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מלומדים למיניהם שיודעים" שהשוק יירד ב 92%.....
    סגור
  • 1.
    חבל על זמן
    נורית 02/04/2021 11:42
    הגב לתגובה זו
    4 3
    המחקר המלומד,הכל מסתכם במילה אחת "ריבית"
    סגור
  • העובדות לא מסכימות איתך.
    רז 05/04/2021 10:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו העלאות ריבית של רבעי אחוז יותר מפעם אחת בשנים האחרונות והשמיים לא נפלו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות