ותודה לספקים: האם משבר השבבים פסח על טסלה?

בעלי חברת הרכב החשמלי אלון מאסק הודה לספקיה על "הרכיבים החיוניים" שקיבלה מהם, זאת בזמן שפורד, ג'נרל מוטורס, ואחרות מדווחות על עיכובים בייצור בשל הסיטואציה. לפי האנליסט גרי בלק, המשמעות היא שהדבר כנראה לא פגע בתוצאות הרבעון שטסלה תציג
 | 
telegram
(2)

הביקוש הגואה לשבבים עקב הצורך שנוצר במחשבים ניידים, טאבלטים ועוד ברקע המעבר של המוני עובדים לעבודה מהבית בשנת הקורונה הביא את אפל לפרסם אתמול הודעה על כך שהיא חווה עיכובים בייצור של מקבוקים ואייפדים בשל המחסור בשבבים. אין שבב - אין מחשב, נשמע הגיוני. אך כידוע, וכפי שמדווח לא אחת בחודשים האחרונים, חברות הטכנולוגיה אינן היחידות שמושפעות מהמגמה, בעידן של היום אפשר גם לומר ״אין שבב - אין רכב״. ואין רכב שווה פחות מכירות. מי שבצד היותר בטוח של הסיפור הזה היא  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , חברת הרכב החשמלי של אלון מאסק. לטסלה יש שבב - לפחות יותר מאשר לאחרות, כך לפי אחת הפרשנויות לציוץ שפרסם היזם.

שבבים משמשים לא רק רכבים חשמליים או כאלה עם פונקציות אוטונומיות בדרגה כזאת או אחרת, אלא גם מערכות מולטימדיה של רכבי מנוע בעירה, למשל, ויש להם שימושים נוספים בתעשייה זו. כדי לא לפגוע בקצב ייצור הרכבים, בפורד הודיעו באחרונה כי ייצרו חלק מהדגמים ללא המערכות התלויות בשבבים אלה, צעד שכך או כך לא יכסה על האטת הפעילות במפעלים של בקנטאטקי שבארה״ב ובקלן שבגרמניה, עקב המחסור בשבבים.

ניסאן מצדה הודיעה במרץ על צמצום של הדגמים אלטימה ומוראנו, ועוד חברות רכב שהורידו הילוך בייצור מאותה סיבה הן פולקסווגן, פיאט-קרייזלר, טויוטה, ג׳נרל מוטורס, ניו ועוד. נציגים של חברות הרכב ותעשיית הרכב במדינות שונות, ואפילו האיחוד האירופי, מתדפקים על דלתותיה של טייוואן, הטריטוריה המובילה בעולם בייצור השבבים, כדי שתסייע להם להיחלץ מהסיטואציה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל כאמור, נראה שמאסק וטסלה פחות חווים את הצרה הזאת בשלב זה. מאסק ניקר עיניים למתחרות כשצייץ אתמול בטוויטר ״תודה לספקים של טסלה שמספקים לנו רכיבים חיוניים״. אפשר לנחש שהוא לא התכוון לפגוש הרכב. מי ששופך קצת יותר אור על מצבה של טסלה בהקשר זה הוא גרי בלק.

בלק הוא אנלסיט ובכיר לשכבר בגולדמן זאקס, שמרבה לכתוב על תשיית הרכב החשמלי ו-71 אלף עוקביו בטוויטר קוראים בעקביות את ציוציו על התחום. בהתייחס לציוץ של מאסק כתב בלק כי המשמעות היא ככל הנראה שתוצאות הרבעון הראשון של טסלה לא הושפעו ממחסור השבבים. לכך הוסיף כי הוא שורי לגבי המניה (בכך אין חדש, צריך לציין). לאתר בארונס אמר כהן כי אפשרות נוספת היא שהבעיות שגרמו לעיקובים בייצור ומסירות דגמי טסלה X וטסלה S כבר נפתרו (בטסלה לא יצרו רכבים משני דגמים אלה ברבעון החולף. בחברה מתכננים שדרוג בייצורם, וייתכן שזו הסיבה שלעת עתה הייצור ״הרגיל״ הופסק).

יאמר גם כי בלק עצמו החזיק במניה לתקופות לא קצרות, ונתן לה מחיר יעד של 960 דולר רחוק ב-9% מהשיא של 880 דולר בינואר, ובוודאי שרחוק מהמחיר הנוכחי 676 דולר, בפער של 42%. האנליסט אדם ג׳ונאס ממורגן סטנלי נותן למניה מחיר יעד הזהה לשיא של ינואר. ג׳ונס מאמין שלמשבר השבבים השלכות הרבה יותר מרחיקות לכת מאשר האטה בייצור של מותג כזה או אחר, כאלה שימשכו גם לתוך 2022. לדבריו, יבואני רכב מדווחים לו על כך שמחירי מכוניות חדשות (שכבר יוצרו הכוונה) ומשומשות חווים עליה גדולה בשל המחסור במכוניות חדשות בשוק.

לפי ג׳ונאס ב-2022 נראה את הביקושים הכבושים משתחררים, כשהייצור יעמוד בקצב הביקושים, דבר שחברות הרכב יצאו נשכרות ממנו. על אף אותם עיכובים שפורטו לעיל, מניות פורד וג׳נרל מוטורס דווקא עלו בכ-40% מתחילת השנה, וייתכן והתרחיש שמציג ג׳ונאס הוא אחת הסיבות לכך. דווקא טסלה של מאסק, ירדה ב-4% באותה התקופה, או ב-25% מהשיא שהזכרנו. אפשרי שאם בלק צודק בפרשנות שלו, והחברה תציג תוצאות טובות ברבעון הראשון של 2021, תוכל לחזור לטפס למלעלה.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תצרוכת השבבים של טסלה היא פסיק
    הנרי פורד 10/04/2021 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהשוואה לזו של יצרני הרכב הגדולים
    סגור
  • אתה מכיר עוד חברה שמייצרת 200K חשמליות ברבעון אחד? (ל"ת)
    מני 11/04/2021 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות