סימילארווב עם גירעון בהון רוצה לגייס לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר
חברת סימילארווב הישראלית פרסמה תשקיף להנפקה שהיא מתכננת לבצע בוול סטריט. חברת סימילארווב עוסקת באיסוף מידע ואספקתו ללקוחותיה על אתרים ברחבי האינטרנט (מספר כניסות, מקור הכניסות וזמן כל כניסה), שוק ההון (בעיקר אינדיקטורים טכניים למיניהם) ושיווק בדיגיטל (דרכים למקסום התוצאות המתקבלות עבור עלות הפרסום).
המטה הראשי של החברה אומנם ממוקם בלונדון, אבל שני המייסדים שלה ישראליים וכמו חברות רבות יש לה מטה מחקר ופיתוח בישראל. מתשקיף החברה ניתן לגלות את נתוני החברה שעד כה לא היו גלויים לציבור הרחב שכן היא חברה פרטית. לפי התשקיף הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו לסך של 93.5 מיליון דולר, גידול של 32% בהשוואה להכנסות של 70.6 מיליון דולר בשנת 2019.
החברה גם כן כותבת ש-99% מההכנסות שלה נובעות מתשלום חודשי של מנויים עבור השירותים שהיא מספקת להם ועל כן, כראוי לחברת Saas (Software as a service - תוכנה כשירות) שיעור הרווחיות הגולמית של החברה גבוה; בשנת 2020 שיעור הרווחיות הגולמית של החברה היה 77% (רווח גולמי של 72 מ' דולר) ובשנת 2019 שיעור הרווחיות הגולמית של החברה עמד על 71% (רווח גולמי של 50 מ' דולר).
אך כפי שכתבתנו בכתבה על שופיפיי, שיעור הרווח הגולמי של חברות ה-Saas מטעה לעיתים קרובות שכן החברות נאלצות להוציא סכום מסוים באופן קבוע בשביל לשמור על ההכנסות באותה הרמה משנה לשנה שכן יש לקוחות שעוזבים וצריך להביא לקוחות חדשים במקומם. העניין הזה נכון גם לסימילאר ווב שבשנת 2020 היא הוציאה 53.7 מיליון דולר על הוצאות שיווק ומכירה; לא צריך להוריד מהרווח הגולמי את מלוא הסכום של הוצאות השיווק והמכירה שכן חלק ממנו הוא שהוביל לזינוק של ה-32% בהכנסות החברה, אבל בהחלט צריך לקחת בחשבון שחלק ממנו צריך להוריד מהרווח הגולמי.
בשנת 2020 החברה הציגה הפסד תפעולי של 19.7 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה להפסד תפעולי של 16.1 מיליון דולר בשנת 2019. למרות גידול של 22 מיליון דולר ברווח הגולמי, ההפסד התפעולי עדיין התרחב בגלל שהחברה רשמה זינוק של 15 מיליון דולר בהוצאות השיווק והמכירה, זאת לצד גידול בהוצאות ההנהלה והוצאות המחקר והפיתוח.
בשנת 2020 סימילארווב רשמה 2.8 מיליון דולר כהוצאות בגין תגמול מבוסס מניות לעובדים אך לא מדובר בתגמול שיש לנטרל אותו מההפסד שכן מדובר בהוצאה שאינה חד פעמית ושאם החברה תפסיק אותה היא ככל הנראה תצטרך להעלות לעובדים את השכר בהתאמה.
לחברה על פי הדוחות יש גירעון בהון העצמי בהיקף של 140 מיליון דולר, אם מנטרלים נכסים בלתי מוחשיים ורכוש קבוע שאת השווי שלו קשה להעריך מקבלים שלחברה יש גרעון מייצג בהון העצמי של 148 מיליון דולר.
השווי שהחברה צפויה להנפיק לפיו, ככל והכל יתקדם כשורה עדיין לא ברור והוא תלוי במשא ומתן של החברה עם המשקיעים, אך נודע שמדובר על בין 1.5 מיליארד ל-2 מיליארד דולר, פי 3 מהשווי שלפיו גייסה החברה רק לפני כשנה.
החברה יוצאת להנפקה ככל הנראה בגלל הטרנד שיש היום בשווקים שגורם לחברות רבות מהסוג שלה להגיע לשווים מנותקים מהדוחות הכספיים, מההכנסות או מכל נתון עסקי אחר. כמו כן, לחברה יש גרעון של 21 מיליון דולר בהון החוזר שמהווה "תמריץ" מצד החברה לביצוע ההנפקה. חשוב להדגיש שהגירעון בהון החוזר נובע מכך שהחברה קיבלה תשלום מראש בסך כולל של 53 מיליון דולר מלקוחות שלה, לפני שהיא העניקה את השירות (כמו לדוגמא מנויים שנתיים שמשלמים מראש וכו') ולכן זה נרשם במאזן כהתחייבות – למרות שזו לא באמת "התחייבות קלאסית". מה שכן, החברה צריכה כעת כסף בשביל להתרחב ובשביל למצב את האיתנות הפיננסית שלה שכעת אינה מאוד חזקה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.לא ברור על מה חברות מפסידות מגייסות ככ הרבהשלומיד 17/04/2021 10:37הגב לתגובה זו1 0לא הייתי שם שקל בתמחור כזהסגור
-
2.תקנו טמבלים תקנו ספאאקיםרק מזומן 16/04/2021 22:33הגב לתגובה זו0 0הדייסה תחכה בסוףסגור
-
1.סימלאר ועבשלי 16/04/2021 17:56הגב לתגובה זו0 0איך חברה כזאת יוצאת להנפקה אני מקויה שתמחקסגור