רוצים אוטונומי: אילו חברות מלחיצות את דיימלר וטסלה?

טכנולוגיה חדשה בתחום הרכב האוטונומי בסין מקרבת אותנו ליום שבו יהיו רכבים אוטונומיים אמיתיים בכבישים; בינתיים מרצדס נלחמת בחברות הטכנולוגיה וטסלה מאוימת. "הטכנולוגיה עוד בחיתוליה", אמר מנכ"ל דיימלר

 | 
telegram
(3)

חדשות לבקרים, אנחנו רואים, שומעים ובעיקר עדים לאחת מהמהפכות החשובות ביותר בתקופתנו. מדובר בכניסתו של הרכב החשמלי האוטונומי לחיינו. אנחנו עוד לא שם, אבל בכל יום שעובר, אנחנו, ובעיקר הטכנולוגיה, בדרך הברורה לשם. כמובן שלא רק חברות הרכב המסורתיות ירוויחו, ישנן תעשיות היקפיות רבות שאמורות להרוויח מהטכנולוגיה שתשנע את האנושות במאה ה-21 ואילך.

אבל הכניסה של שחקנים חדשים רבים לתחום, בהן טסלה (TSLA), ולאחרונה גם ענקיות הטכנולוגיה, גוגל (GOOG), אפל (AAPL) ומיקרוסופט (MSFT) מלחיצה את חברות הרכב המסורתיות, שמפשילות שרוולים בניסיונן לא רק לשמור על ליבם של הצרכנים, אלא גם לשמור על יתרון טכנולוגי. ענקיות הרכב, בהן פולקסוואגן (VWAGY), ג'נרל מוטורס (GM) ופורד (F), מושקעות בעשרות מיליארדי דולרים ברכבים חשמליים אוטונומיים.

"מדובר בסוג של עידן חדש והתחרות תהיה אינטנסיבית", אמר מנכ"ל דיימלר, אולה קאלניוס ל-CNBC. "כשתעשייה עוברת כזו טרנספורמציה, אני חושב שזה רק טבעי ששחקנים חדשים בוחנים אותה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

קאלניוס התראיין לכבוד השקת גרסה חשמלית של סדרת היוקרה S קלאס, אבל בניגוד להרבה משקיעים, הוא גם מודע למצבה האמיתי של התעשייה. "הטכנולוגיה עדיין בחיתוליה ויש עוד הרבה עבודה לפנינו ויש עוד הרבה פיתוחים טכנולוגיים", הוסיף.

דבריו באים כניגוד להייפ המטורף בשווקים בנושאי הרכבים החשמליים והאוטונומיים, כשרק מניית טסלה עלתהמרמה של 151 דולר ל-740 דולר, או אפסייד של 390% ב-12 חודשים. זה כמה ההייפ גדול, אבל הטכנולוגיה עוד לא שם בכלל. 

אקספנג בדרך לשלוט בתחום הרכב האוטונומי?
כמובן שהוא צודק. כי רכבים אוטונומיים בסוף צריכים אקוסיסטם, כמו כבישים חכמים והיכולת לייצר מארג של תעבורה, כמו מעבר בין נסיעה עירונית לבין עירונית והתפקיד של הרכב הפרטי בכלל בעולם עתידי.

גם הטכנולוגיה האוטונומית עדיין לא שם. אנחנו אולי רואים את הרכבים של טסלה נוסעים על כביש מהיר באוטו-פיילוט, אבל נסיעה לזמן מוגבל במהירות גבוהה, לא הופך רכב לגוף אוטונומי שמסוגל לקבל החלטות בתנאים של חוסר ודאות.

כי כדי שרכב יהיה אוטונומי לגמרי הוא צריך ראייה תלת ממד של 360 מעלות, אבל בטווח מוגדל של כמה מאות מטרים. ישנם חלקים כמו מכ"ם הלייזר (LIDAR), שאינהרנטיים לתעשייה ושעדיין יקרים ולא מאפשרים להוריד את מחירי המטרה של הרכבים. אבל המחירים האלה יורדים בזכות חברות כמו לומינאר (LAZR) או אינוויז (INVZ) הישראלית, שבדרך לשם.

אבל נראה שיש חברה אחת ש"חותרת למגע" יותר מאחרות בתחום הרכב האוטונומי, שיכולה לעקוף בסיבוב, תרתי משמע, את טסלה, מובילת השוק העולמית. לאחרונה יצרנית הרכב הסינית אקספנג (XPEV) חשפה את דגם הסדאן P5, שלטענתה הוא מוביל שוק.

הרכב החדש, שמצויד בטכנולוגיית XPILOT, שכולל 32 סנסורים, בהם 2 לידארים, 12 חיישנים אולטרא-סוניים, 5 רדארים ו-13 מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה במיוחד. וזה רק חלק מהטכנולוגיה. החברה הציגה את הרכב בתערוכת הרכבים של שנחאי. 

בכל מקרה, לאחר ראלי מטרוף ב-2020 במניותיהן של חברות הרכב החדשות, מרבית מניות חברות הרכב החדשות סובלות ב-2021. מתחילת השנה מניית XPEV ירדה מרמה של 44 דולר ל-31 דולר, או ירידה של 30%. עם זאת ב-12 החודשים המניה עדיין עלתה בכ-40%.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה הולך פה לעזאזל?
    תומר 18/04/2021 17:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך טסלה מוזכרת בתור חברה חדשה ולמה המיקוד כל כך בדיימלר בכלל? אין מישהו שמתקרב כרגע לכמות המידע שיש לטסלה, והיא אחת המתקדמות אם לא המתקדמת ביותר, ותמיד הייתה עם טכנולוגיות האוטונומיה הכי מתקדמות ביחס לרכבים אחרים, אבל משום מה דיימלר שאין להם כמעט כלום הם אלה שמוזכרים פה כל כך וש"פורד וGM השקיעו מיליארדים". לטסלה יש כרגע מעל 5 מיליארד מיילים של מידע למערכת שלהם, וויימו הכי קרובה עם אזור ה40-50 מיליון והבא אחריה עם הרבה פחות מזה.... איך אפשר בכלל להזכיר את טסלה בתור חדשה אני באמת לא מבין.
    סגור
  • 2.
    טוב שהתעוררת (ל"ת)
    נומי נומי 18/04/2021 15:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    XPENG נסחרת בחסר מטורף ביחס לשור הרכב האוטונומי (ל"ת)
    איתי 18/04/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות