2 כורות ליתיום אוסטרליות יתמזגו ב-3 מיליארד דולר
העלייה בביקושים לרכבים חשמליים בעולם, העלה גם את הביקוש לליתיום, שמהווה מרכיב מהותי בדור החדש של הסוללות החשמליות, אלה שיניעו את הרכבים החדשים של המאה ה-21. הליתיום שחווה תקופה קשה מאז 2018, אז הגיע למחיר של 16.5 אלף דולר טון מטרי, עולה מתחילת השנה וכרגע קילו ליתיום נמכר בבורסת המתכות של לונדון במחיר של 12 דולר. כלומר 12 אלף דולר לטון מטרי, כשבסוף מארס המחיר עמד על 11.5 דולר לק"ג. עלייה של 4.3% במחיר בפחות מחודש.
אז עוד אחד מהסממנים לביקושים ההולכים והגוברים בשווקים התומכים של שוק המכוניות החשמליות הוא קונסולידציה – וזה בדיוק מה שאנחנו עדים לו. שתי כורות אוסטרליות, אואקוברה (ORE.AX) וגלקסי ריסורסס (GXY.AX) הודיעו על מיזוג הפעילות שלהן ויהפכו לאחת מ-5 כורות הליתיום הגדולות בעולם.
שתי החברות שוות יחדיו 3 מיליארד דולר – או 4 מיליארד דולר אוסטרליים – וכך כם שווי המיזוג שלהן. לפי בלומברג, מדובר במיזוג הגדול בותר בתחום השנה והוא צפוי להיסגר סופית ברבעון השלישי של השנה. בכוחן המשולב, החברות יחזיקו בנתח של 10% מכריית הליתיום העולמית ב-5 השנים הקרובות.
"מהזווית של גלקסי, חיפשנו שותפים עם ניסיון בארגנטינה וקיבלנו את זה באורוקוברה", אמר מנכ"ל גלקסי, סיימון היי, שיהיה נשיא החברה הממוזגת. "המיזוג יאפשר לנו להוריד את הסיכונים בפיתוח פרויקט סאל דה-וידה שם", הוסיף.
בעקבות ההודעה על המיזוג, מניותיהן של 2 החברות עולות במסחר בוול סטריט, כשמניית גלקסי עולה ב-6.2% ומניית אורוקוברה עולה ב-7.6%.
בתוך כך, כורות הליתיום הגדולות בעולם מזהירות כבר זמן רב שהן לא יצליחו לעמוד בביקושים הגוברים מצד יצרניות הרכב הגדולות, מה שצפוי להמשיך וללחוץ למעלה את מחיר הליתיום.
הצפי ללחץ הזה גרם ללא מעט משקיעים להשקיע במתכת, בשל הידיעה כי גם אם יימצאו מכרות ליתיום נוספים בעולם, יקח שנים עד שאלה יהפכו למבצעיים. עכשיו, שתי היצרניות הגדולות בעולם, שוב חוזרות ומזהירות מפני עלייה במחירים, אבל צריך לקחת את התחזית שלהן עם כוכבית בשל המחסור הגלובלי בשבבים, שעלול להעיק על תעשייתהרכבים החשמליים לאורך השנה כולה וגם בשנה הבאה בעקבות צוואר הבקבוק שנוצר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה