פסח לא עזר לרשתות המזון: המכירות בחודש מרץ- 18% פחות

הסיבה להבדל: במרץ 2020 היתה מגמת אגירה והצטיידות נוכח מגפת הקורונה. ומה הלאה? בIBI מעריכים כי "עליית המחירים בשנה הקרובה צפויה להיות מוגבלות על רקע הסביבה הכלכלית"
 | 
telegram
(2)

חג הפסח אמנם נחגג השנה במתכונת משפחתית, אולם מגפת הקורונה כן השפיעה על הקניות לחג, אשר רשמו ירידה דו-ספרתית במכר הכספי בחודש מרץ. הקניות לחג הפסח, אשר לרוב כוללות קניות גדולות מאוד, לא סייעו לרשתות השיווק, כאשר בהתאם לציפיות, שוק מוצרי הצריכה בישראל הציג ירידה במכר הכספי בחודש מרץ: לפי נתוני סטורנקסט מדובר בירידה של 17.8% לעומת חודש מרץ 2020.

אבל למה יש ירידה?
"נציין כי בנטרול שינוי בימי מכירה הירידה שנרשמה בחודש זה חדה אף יותר ומסתכמת ב-19.3%". אומרת שירה אחיעז, אנליסטית מ-IBI בית השקעות. "הירידה בהיקף המכר נובעת לאור נתוני השוואה חזקים, שכן בחודש מרץ 2020 רשם שוק מוצרי הצריכה עלייה של 40.8% על רקע מגמת האגירה וההצטיידות עת התפרצות הקורונה בישראל. בסיכום הרבעון הראשון של 2021 נרשמה ירידה של 4.3%, זאת בשל הירידה החדה שנרשמה בחודש מרץ ולאחר צמיחה נאה של 5.3% בחודשיים הראשונים של השנה".

ומה התחזית להמשך השנה?
"במבט קדימה, נצפה ששנת 2021 תיחתם בירידה במכר הכספי בשוק מוצרי הצריכה, זאת בהשוואה לשנת 2020 שהייתה שנה חזקה ולא מייצגת בגזרת קמעונאות המזון ונתמכה משמעותית מהתפשטות הקורונה בישראל. אמנם הפתיחה האחרונה של המשק מנתבת חלק מהצריכה מהשוק הקמעונאי למוסדי (דוגמת מסעדות, בתי מלון, אירועים), אך היקף הטיסות לחו"ל עדיין נמוך משמעותית בהשוואה לימי שגרה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עובדים מהבית יותר, מבשלים יותר בבית- טוב לרשתות המזון
"כמו כן, מגמות הבישול הביתי והעבודה מהבית תומכות ברכישות ברשתות שיווק המזון. בכל הנוגע למצבו הכלכלי של הצרכן, אנו סבורים כי השלכות ההרעה בסביבה הכלכלית יתבטאו בעיקר המחצית השנייה של השנה כשמתכונת החל"ת צפויה להסתיים. עם זאת, נציין כי מדובר בתחום של מוצרי צריכה חיוניים, אשר פחות חשופים להאטה כלכלית".

ומה לגבי עליית המחירים?
"מגמת עליית המחירים בענף, ממשיכה להתמתן כאשר בסיכום הרבעון הראשון של השנה מדובר אף בירידת מחירים בשיעור של 0.3% (בהשוואה לרבעון המקביל), כאשר אנו סבורים כי בתקופה המקבילה רשתות שיווק המזון שקדו על מענה לביקושים המוגברים ופחות היו עסוקות בתחרות על ליבו של הצרכן. במבט קדימה, בסיכום שנת 2021 נצפה לעליית מחירים מתונה בענף, בין היתר על רקע עלייה במחירי הובלה וסחורות, כאשר בתקופה האחרונה התפרסמו מספר ידיעות בעיתונות על יצרנים שמעוניינים לבצע העלאות מחיר (דוגמת חוגלה קימברלי, שמן תעשיות ושניב). עם זאת, אנו מעריכים כי עליית המחירים בשנה הקרובה צפויה להיות מוגבלות על רקע הסביבה הכלכלית".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רשת אושר עד מחירים הוגנים זה העתיד (ל"ת)
    כבשה 26/04/2021 15:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מצויין !! די לעושק חברות המזון שמעלות מחירים
    ngukv 26/04/2021 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם יקנו רק מה שצריך ולא יותר .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות