שיכון ובינוי משקיעה 200 מ' ש' בפרויקט אגירה בקליפורניה
שיכון ובינוי -1.1% שיכון ובינוי 1,077 -1.1% בסיס:1,089 פתיחה:1,089 גבוה:1,092 נמוך:1,068 תמורה:3,879,637 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת כי חברה בבעלותה המלאה בשרשור רכשה בתמורה ל-180 מיליון שקל 49% מפרויקט אגירה בהיקף 400 מגה-וואט לשעה. יתרת הזכויות בפרויקט נרכשו ע"י קרן ההשקעות הבינלאומית קפיטל-דיינמיקס במקביל לעסקה של שיכון ובינוי, ובהיקף זהה.
בחברה מדווחים כי הפרויקט נמצא בשלבי הקמה מתקדמים וצפוי לעבור לשלב התפעול המסחרי, להתחבר לרשת החשמל של מדינת קליפורניה, ולהתחיל להניב הכנסות בחודשים הקרובים (המנכל אלון רווה אומר כי מדובר ב"תשואה דו-ספרתית נאה"). עלותו הכוללת של הפרויקט היא 750 מיליון שקל, והוא מלווה במימון בנקאי למשך עשר שנים. יצוין כי השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים ולקבלת אישורים רגולטורים.
הפרויקט מצטרף לשני פרויקטי PV נוספים – Beacon 2 & 5, בהם השקיעה שיכון ובינוי לפני כחצי שנה ואשר יספקו חשמל לחברת החשמל של העיר לוס אנג'לס ב-22 השנים הבאות.
תמיר כהן, יו״ר ומנכ״ל שיכון ובינוי: "פרוייקט האגירה בקליפורניה מבוצע עם ציוד של טסלה ובשותפות עם קפיטל דיינמיקס שהם אחד מהשחקנים המובילים בתחום האנרגיה המתחדשת בארה״ב, וכי הניסיון רב השנים בפעילות עסקית בארה״ב היא זו שמאפשרת לשיכון ובינוי לפעול במשותף עם חברות ענק מסוג זה"
שיכון ובינוי צפויה להנפיק את שיכון ובינוי אנרגיה בבורסה המקומית לפי שווי של כ-4-4.5 מיליארד שקל. האחרונה מקבלת מהאנליסטים המכסים את שיכון ובינוי ערך של 3 מיליארד שקל.
שיכון ובינוי עצמה סיימה את 2020 עם הכנסות של 3.3 מיליארד שקל, עלייה של כ-6.5% לעומת 2019, עקב פרויקט מסילת הרכבת המזרחית בישראל והמבנה העליון של קו הרכבת בין ראשון לציון למודיעין. הרווח התפעולי בשנה נחתך בכ-40% לסך של כ-500 מיליון שקל, מול 821 מיליון שקל קודם לכן. עיקר השינוי נבע ממעבר מרווח תפעולי של כ-550 מיליון שקל להפסד תפעולי של 56 מיליון שקל עקב ירידה ברווחי הון ורווחים משערוך שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה ממכירת מרבית ההחזקה במניות איי.די.או. גרופ (30%) ושיערוך יתרת ההחזקה במניות איי.די.או. גרופ (5.7%).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה