אוטומקס מגייסת 5 מיליון שקל מפסגות, ספרה ומשקיעים נוספים
חברת יבוא הרכבים המקביל אוטומקס -1.65% אוטומקס 17.9 -1.65% בסיס:18.2 פתיחה:18.2 גבוה:17.9 נמוך:17.9 תמורה:1,310 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תגייס 5 מיליון שקל בהקצאה פרטית בה יקחו חלק בית ההשקעות פסגות, קרן ספרה, קרן הגידור חצבים ומשקיע נוסף שזהותו לא נחשפה. לפי הדיווח, תמורת הגיוס תשמש להגדיל את המלאי וייתכן גם לכניסה לתחומים משיקים לתחום יבוא כלי רכב. "אנחנו מודים מאד למשתתפים בגיוס, ומרגישים שרמות הביקושים שאנחנו רואים אכן מאפשרות לנו להגדיל את המלאי כדי למכור יותר", אומר בשיחה עם ביזפורטל תומר לוי, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומטה באוטומקס.
ההקצאה, בהיקף כ-9.9 מיליון מניות שיהוו 3.98% מההון הנפרע והמונפק, תעשה לפי שער של 52 אגורות למניית אוטומקס, פרמייה של כ-5.7% על שער הבסיס הבוקר. עוד יוקצו 5.9 מיליון כתבי אופציה לא סחירים, כשכל אחד יהיה ניתן למימוש עד 23 ביוני 2022 בתמורה ל-1.66 מניות ובמחיר מימוש של 65 אגורות למניה. לאחר מימוש האופציות יחזיקו המשתתפים בהקצאה ב-3.12% מההון בדילול מלא.
לדברי לוי, תמהיל המלאי מבחינת רמות המחירים, סוגי הרכב או המותגים עצמם ישאר זהה ("לתחושתנו הפיזור כיום מאוזן ונכון"), ומה שישתנה אם כן הוא סדר הגודל של המלאי שתחזיק החברה. באשר לאותם תחומים משיקים לליבת הפעילות הוא מסביר, כפי שציינה החברה גם בתשקיף שפרסמה, כי "יבואניות רכב רשמיות מחזיקות גם בפעילות של מימון עסקאות רכב לרבות ליסינג, ויבווא של חלפים. ככל שאוטומקס תגדל גם אנחנו נרצה לפתח פעילויות נלוות שכאלה".
בהקשר זה ניתן לציין את קרסו מוטורס, שמחזיקה בזרוע הליסינג ליס-פור-יו, שבשנה החולפת קלטה את פעילות קל אוטו. נוסף על כך, גם בקרסו מייבאים חלפים, ואף ציוד מכני הנדסי. טוב ויפה, אבל קרסו היא חברה גדולה, ויבואן רשמי. האם גם יבואן מקביל יכול לפנות לכיוונים אלה? לוי משיב לנו בחיוב, שוב, בתלות בגדילה של החברה, וזאת במטרה "ליצור פעילויות סינרגטיות ליבוא הרכב".
אוטומקס, שהוקמה ב-2016, היא היבואנית המקבילה הגדולה בארץ בתחום הרכב, ומסרה מאז ההקמה 7,000 רכבים של מותגים דוגמת טויוטה, יונדאי, וולוו, ג'יפ וסקודה. את שנת 2020 סיימה אוטומקס עם הכנסות של כ-278.7 מיליון שקל ממכירות של 2,500 כלי רכב. לגלובל אוטומקס חברה בת נוספת המתכננת לייבא ארצה מותגי רכב סיניים.
"אנחנו כל הזמן בוחנים יבוא של מותגים סיניים, אבל מניחים שבשלב ראשון זה יהיה רק כיבואן ישיר ולא מקביל", אומר לנו על כך לוי. "נתח השוק של המותגים הסינים בארץ עדיין קטן מדי כדי שיהיה יבוא לו יבוא מקביל. ליבואן מקביל נכון יותר להשקיע במותגים מבוקשים מאשר בכאלה שרק היום נכנסים לשוק".
מותגים כמו MG, GAC, ג'ילי ו-AIWAYS, שהצרכן הישראלי עוד לומד להכיר כבר חתמו מול יבואנים רשמיים בארץ. מה בעצם נשאר לכם, אם וכשתרצו ליבא מותג סיני חדש?
"השוק הסיני גדול מאד ויש שם כל הזמן שינויים ומיזוגים ורכישות. אנחנו מאמינים שבסוף הדרך תהיינה הזדמנויות, ומהן ניקח את אלה שיהיו אטרקטיביות - ואם לא אז לא".
אתם רוצים גם לייבא יותר רכבים חשמליים. מה מהווה לדעתך את החסם העיקרי היום? המחיר או הפרישה המצומצמת של עמדות טעינה בארץ?
"בעיקר עניין הפרישה, אבל כמי שנמצא יום יום באולמות המכירה אני יכול להעיד שהצרכן הישראלי משנה יותר ויותר את התפישה שלו לגבי הרכב החשמלי. אני מאמין שהודות לצמיחה ביבוא כלי רכב חשמליים יגבר גם קצב פרישת התשתיות, ושהצרכן הישראלי ילמד גם יותר לתכנן את הנסיעה שלו בהתאם לנסיעה שלו ולעמדות הטעינה שזמינות לו".
החברה באחרונה החל להיסחר בבורסה בת"א לאחר שמוזגה לתוך השלד מטומי. על המיזוג נודע בסוף נובמבר האחרון. מאז השיא בינואר נפלה המניה בכ-20% וכיום החברה נסחרת לפי שווי של 120 מיליון שקל. באחרונה הודיעה כי תקים עם זכיין שלה בפתח תקוה חברה בת שתפתח אולם תצוגה חדש של החברה ברעננה וכן תעבור אליה הפעלת הסניף בפתח תקוה. הצדדים יפעלו להקמת אולמות תצוגה נוספים בעוד ערים בשרון.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה