חברת המלונאות מריוט: פספסה את צפי ההכנסות - עקפה את צפי הרווח
בהתחשב במשבר הקורונה שכידוע הוביל לסגרים בכל רחבי העולם והשפיעה לרעה באופן משמעותי על פעילות בתי המלון ברחבי העולם, התוצאות של ענקית המלונאות מריוט אינטרנשיונאל (סימול: MAR) לא רעים. החברה אמנם פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות והכניסה כ-2.32 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021, נמוך מהצפי שעמד על 2.5 מיליארד דולר (ולעומת הכנסות הרבעון הראשון אשתקד של 4.68 מיליארד דולר), אך מנגד - הציגה רווח מתואם למניה של 10 סנט, גבוה משמעותית מצפי אנליסטים ל-3 סנט, ולעומת רווח מתואם למניה של 26 סנט ברבעון הראשון של 2020, שרובו היה עוד לפני התפרצות הקורונה ברחבי העולם.
ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון של 2021 עמד על 296 מיליון דולר, לעומת כ-442 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד.
עם זאת, החברה החליטה להשקיע והתרחב והוסיפה ברבעון הראשון של השנה יותר מ-23,500 חדרים ברחבי העולם - כמעט 12 אלף מתוכם בשווקים בינלאומיים.
אז נכון, השנה האחרונה הייתה קשה עבור החברה אך בהינתן שהעולם ייצא מהקורונה - החברה צפויה לחזור למסלול רווחיות נורמלי. מניית החברה אמנם התרסקה ב-50% בעקבות משבר הקורונה ממחיר שיא כל הזמנים של כ-150 דולר למניה למחיר של 74 דולר למניה, אך מאז היא התאוששה וכעת נסחרת בכ-142 דולר למניה, כלומר - למעשה היא מחקה את הירידות של הקורונה ונסחרת לפי שווי שוק של 46.2 מיליארד דולר.
טוני קפואנו, מנכ"ל החברה: "שמחנו לראות את הביקוש משתפר משמעותית במהלך הרבעון הראשון. אנו מקבלים את פניהם של יותר ויותר אורחים, כאשר הצרכנים נופשים שוב כיוון שהם מרגישים שהם בטוחים. אמנם מסלולי התאוששות משתנים לאזור לאזור. גמישות הביקוש הודגמה בצורה החדה ביותר בסין, שם התפוסה הגיעה ל-66%, קרובה לרמתה מלפני הקורונה.
"באזור הגדול ביותר שלנו, ארה"ב וקנדה, הביקוש גדל במהירות עם התגברות החיסון. התפוסה החלה את השנה עם 33% בינואר והגיעה עד 49% עד חודש מרץ. הביקוש לפנאי תפס תאוצה, במיוחד ביעדי אתרי סקי וחופי ים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה