העתיד מאחוריהן? מניות הרכבים החשמליים נופלות וזה לא נגמר עדיין

טסלה ירדה 34% מהשיא שלה בתחילת השנה, CCIV, הספאק שאמור להתמזג עם לוסיד צנח ב-73%, היליון נפלה ב-86%, כשיצרניות הרכב הסיניות נופלות בלמעלה מ-40% בממוצע, אבל גם הקרנות העוקבות חטפו. למה זה קורה?
 | 
telegram
(3)

בהסתמך על הריבית הנמוכה והזרקות האשראי של הפד' לשווקים, אין בכלל למישהו ספק ש-2020 הייתה השנה של סקטור הרכבים החשמליים. הדוגמה המובהקת ביותר היא כמובן טסלה (TSLA), של אילון מאסק, שעלתה ממחיר של 130 דולר למניה ב-1 לינואר 2020, לרמה כמעט בלתי נתפסת של 880 דולר למניה בתחילת השנה הנוכחית. או למעלה מ-576% תשואה בשנה קלנדרית. זה יותר מ-1% תשואה ביום בממוצע.

אבל 2021 היא לא 2020 ויחד עם האינפלציה שמרימה ראשה וההיפוך במגמת ההשקעות שהביאו חיסוני הקורונה, אבל גם ההתפכחות מאשליית "העתיד כבר כאן" יכולים להביא לצניחה בערכן של החברות. עם זאת, האינפלציה שנמדדה חודש קודם, שוות ערך ל-11% אינפלציה שנתית, מה שבהחלט מעיק על המניות, בעיקר על הצמיחה, אבל לא רק. 

מה שעוד מעיק על חברות הסקטור, זו ההבנה שענקיות הרכב העולמיות נכנסות חזק לזירה שלהן. ג'נרל מוטורס (GM), פורד (F), פולקסוואגן (VWAGY), הונדה ועוד, הודיעו על השקעות של מיליארדים כדי להפוך לתחרותיות בתחום הנחשב להכי צומח בעשורים הקרובים בתחום הרכב והשינוע בכלל. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד נושא שמעיק על החברות החדשות וגם הישנות, זה המחסור העולמי בשבבים. אז זה נכון שמחירי הנפט עלו, אבל היצרנים של הרכבים החשמליים, שהייצור אצלם תקוע כמו יתר הסקטור, לא יוכלים להרוויח על כך. יהיה קשה להן להרוויח גם בזמן הקרוב. 

אז טסלה אמנם ירדה "רק" ב-19% מתחילת השנה, אבל מהשיא שלה היא במינוס 33%. יחד איתה, על הגל של החלומות בדבר העתיד של הרכבים, עלו כל יתר החברות הצעירות, חלקן מסין כמו ניו (NIO), לי (LI), אקספנג (XPEV) ועוד. אפילו ספאקים – השלדים הבורסאיים המוקמים לצורך מיזוג פעילות פרטית לתוכן – שיועדו להתמזג עם חברות רכב עלו. גם חברת הייליון (HYLN) נפלה ב-86% מהשיא שלה.

עוד דוגמה היא של הספאק CCIV, שאמור להתמזג עם חברת לוסיד מוטורס, שעלה מתחילת ינואר השנה – אז החלו השמועות על המיזוג - ועד השיא באמצע פברואר ב-480%, מרמה של 10 דולר ל-58 דולר. אחרי שירדה אמש בלמעלה מ-4% נוספים, מחירה נקבע על 17.8 דולר, ירידה של כמעט 70% בפחות מ-3 חודשים.

אז למה מרבית החברות ירדו אתמול ביום המסחר בממוצע של 3% לאורך הסקטור? קודם כל, כל השוק כמעט ירד מהחששות לאינפלציה, לאחר שהנתונים הראו שהאינפלציה בארה"ב עמדה על 4.2% - הרבה מעל ליעד של הפד' ל-2%. נראה שבאווירה הנוכחית, למשקיעים יש פחות תיאבון למניות של חברות צמיחה והם מחפשים מניות ערך בטוחות יותר, שגם מחזירות דיבידנד על הדרך.

בבארונס, שעוקבים אחרי תריסר קרנות העוקבות אחר שוק הרכבים החשמליים שמוזגו עם ספאקים, אומרים כי הן ירדו בשנה האחרונה בממוצע של 15%. רק 5 מניות נותרו מעל המחיר המיזוג שעומד על 10 דולר ליחידה בספאק והן, לוסיד, פיסקר (FSR), ארייוול (ARVL), קוואנטומסקייפ (QS) וחברת המשאיות מונעות מימן, ניקולה (NKLA).

במגזין הנחשב ציינו שיש משקיעים שסבורים כי המחירים מהווים הזדמנות קנייה, אבל ייתכן שזה רק אומר שיש להן לאן עוד ליפול בתנאי השוק הנוכחיים.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טסלה עם נתונים לצמיחה משמעותית רב שנתית
    רונן 15/05/2021 22:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה פועלת גם בתחום שוק הרכב החשמלי, מרחיבה את הביטוח לרכביה, מגדילה את התחום הסולרי ואגירת האנרגיה ועם פוטנציאל של מכירת שירותים בתחום האינטלגנציה המלאכותית. וכמובן טסלה מובילה את הפיתוח של הרכב האוטונומי. ב 2022 תעבור את ה 100 מילארד דולר מחזור ואז המניה שלה תחשב כזולה
    סגור
  • 2.
    צריך להבחין בין חשמליות חדשות לבין אלה של חברות ידועות
    מחשב קיצין לאחור 13/05/2021 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 3
    היתרון של חברה חשמלית חדשה היא שאין לה על הגב את כל המטען העודף של רכבי הבנזין (=הרבה פועלים וספקים ומלאים), אבל מאידך לרוב החברות הוותיקות יש מכירות ענקיות של רכבי מונעים בבנזין-סולר שכנראה ייקח להן עוד הרבה שנים עד שייעלמו מהכבישים (=בניגוד לחלומות)
    סגור
  • 1.
    אליבא דה מי הסייפא ? (ל"ת)
    שי 13/05/2021 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות