איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'
דוחות

שופרסל ברבעון טוב; המכירות באינטרנט עלו ל-22% מהמכירות הקמעונאיות

המותג הפרטי מהווה 27.4% - מעל 1 מיליארד שקל - מהמכירות הקמעונאיות; ירידה קלה במכירות בסניפים; רשת Be עברה לרווח; רווחי הקבוצה - 114 מיליון שקל; EBITDA של 397 מיליון שקל
נתנאל אריאל | (4)
נושאים בכתבה אינטר שופרסל

רשת שופרסל 0.68%  מדווחת על הכנסות של 3.8 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה - גידול של כ-1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-1,018 מיליון שקל (27% מהמכירות), בהשוואה ל-999 מיליון שקל ברבעון מקביל (26.8% מהמכירות).

הרווח התפעולי הסתכם ב-198 מיליון שקל (5.3% מהמכירות), לעומת 171 מיליון שקל (4.6% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון - 114 מיליון שקל, לעומת 90 ברבעון מקביל. ה-EBITDA ברבעון - 397 מיליון שקל, בהשוואה ל-362 מיליון שקל במקביל.

המכירות בסניפים זהים בקבוצה קטנו בשיעור של 0.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

רשת Be ממשיכה לשפר את תוצאותיה - הכנסות Be הסתכמו ברבעון ב-216 מיליון שקל, בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.5%. רשת Be עברה במהלך הרבעון הראשון מהפסד של 8 מיליון שקל, לרווח תפעולי של 1 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.   מכירות שופרסל אונליין - המכירות באונליין עלו ל-800 מיליון שקל ברבעון, המהווים כ-21.9% מסך המכירות הקמעונאיות, לעומת כ-17.5% ברבעון המקביל אשתקד.

נתח מכירות המותג הפרטי ברבעון עמד על כ-27.4% מסך מכירות קמעונאות המזון, לעומת כ-25.5% ברבעון המקביל אשתקד וחצה לראשונה את רף מיליארד שקלים, המהווה גידול של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו שמחים לסכם את הרבעון הראשון של שנה זו, עם תוצאות עסקיות, המשקפות את המשך הצלחת החברה ביישום התכניות האסטרטגיות שהצבנו לעצמנו. קבוצת שופרסל, אשר הפכה מרשת סופרמרקטים לקבוצה קמעונאית מגוונת, ממשיכה בפעילותה לצמיחה והרחבה של קווי העסקים השונים לצד המשך קידום וחיזוק הפעילות הקמעונאית בתחומי הצריכה השונים.

"אנו פועלים להבין את צרכי ציבור הלקוחות שלנו ולהתאים להם את הפתרונות העסקיים הנכונים באופן שישיא ערך מירבי עבור הלקוח. ייחודה של שופרסל ביכולת היישום וההוצאה לפועל שלה, תוך שימוש בתשתיות הטכנולוגיות, הלוגיסטיות והאנושיות שהחיבור של כולם יחד, יוצר את התוצאה שאנו מציגים בפניכם כיום.

"אנו מסתכלים קדימה ושוקדים על המשך צמיחתה של החברה, תוך קידום חדשנות והבאת פתרונות ייחודיים ומדויקים, אשר יבטיחו כי גם בעתיד נדע להוביל את השוק בו אנו פועלים"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נתוני ifrs16? אין בדוח (ל"ת)
    דוח לא מספיק ברור 19/05/2021 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא ברור 19/05/2021 16:19
    הגב לתגובה זו
    לתקן הזה יש השפעות דרמטיות על הרווח התפעולי, הנקי וה EBITDA
  • 2.
    יצחק 19/05/2021 10:15
    הגב לתגובה זו
    הרבה לא קונים ברשת הזו . היא יקרה מאוד והמוצרים שלה מותג פרטי שופרסל באיכות ירודה . מאיפה ? הרווח מעניין.... מול שאר הרשתות דיסקאונט זולים ???? אין לה קיום
  • 1.
    רועה חשבון 19/05/2021 07:59
    הגב לתגובה זו
    תרמה לעליה ברווחיות , יש מקום לכניסת מתחרה חדש לתחום .