צים מכה את הצפי בשוק: רווח של 5.1 ד' למניה; מעלה תחזיות לשנה

מדובר ברמות שיא לרבעון כשהיקף הרווח הוא 590 מ' ד'; הצפי היה לרווח של 4.7 ד' למניה. ההכנסות הסתכמו ב-1.74 מיליארד מול 1.62 מיליארד בתחזית הקונצנזוס. ה-EBITDA המתואם החזוי: עד 2.8 מיליארד, גבוה ב-75% מאמצע טווח התחזית הקודמת
 | 
telegram

חברת ההובלה הימית צים -1.82% צים 23.79 -1.82% צים סגירה:0 פתיחה:24.63 גבוה:25 נמוך:23.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מכה את התחזיות כשהיא מדווחת ברבעון הראשון של השנה על מעבר לרווח של 590 מיליון דולר (רמת שיא לרבעון) או 5.13 דולר למניה בדילול מלא, על הכנסות של 1.74 מיליארד דולר, זאץ מול תחזית הקונצנזוס שהייתה לרווח של 4.7 דולר למניה על הכנסות של 1.62 מיליארד דולר. בצים העלו תחזיות לשנה כשכעת הם צופים EBITDA מתואם של 2.5-2.8 מיליארד דולר (גבוה ב-7% מאמצע הטווח של התחזית הקודמת) ורווח תפעולי (EBIT) מתואם של 1.85-2.15 מיליארד דולר.

בתחזית הקודמת צפתה EBITDA מתואם ברמה של 1.4-1.6 מיליארד דולר ורווח תפעולי (EBIT) מתואם של 0.85-1.05 מיליארד דולר. התוצאות ברבעון מהוות צמיחה של 112% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ומעבר לרווח לעומת הפסד של 0.14 דולר למניה בדילול מלא בזמנו. הרווח התפעולי המתואם בתקופה זינק ל-688 מיליון דולר מול 27 מיליון דולר שנה קודם לכן, וכך גם ה-EBITDA המתואם שעלה ל-821 מיליון דולר לעומת 97 מיליון דולר לפני שנה. 

צים הובילה ברבעון 818 אלף מכולות, עלייה של 28% מהנתון ברבעון המקביל, כשמחיר ההובלה הממוצע למכולה עמד על 1,925 דולר, עלייה של 76%. בחברה הודיעו על חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של 238 מיליון דולר, שהם 2 דולר למניה, שיחולקו בספטמבר. עוד אושררה מדיניות חלוקת דיבידנד בסך 30-50% מהרווחים של השנה במהלך 2022.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

רמת המינוף, המחושבת לפי היחס בין החוב בניכוי מזומנים ושווי מזומנים ל-EBITDA המתואם ב-12 החודשים האחרונים, עמדה בסוף הרבעון על 0.5, לעומת 1.2 בסוף 2020. לאחר תקופת הדוח הודיעו בצים על פירעון מוקדם של 349 מיליון דולר כחלק מסדרות האג"ח 1 ו-2 שמועד פרעונם נקבע ליוני הקרוב.

צים הונפקה בתחילת השנה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר אחרי הכסף, נמוך מהשווי אליו קיוותה, ויצויין כי ביום ההנפקה השוק כולו בוול סטריט אופיין בירידות. כך או כך, מאז המניה עלתה פי שלושה ויותר כשכיום החברה נסחרת לפי שווי של קרוב ל-4.8 מיליארד דולר. עלויות התובלה הימית המאמירות בצל הביקושים הגבוהים וסגירה חלקית של ההובלה האווירית הן כידוע וכפי שאנו מדווחים ביתר שאת בתקופה האחרונה הצרה של חברות ציבוריות רבות ששולי הרווח שלהן נשחקו. במקרה של צים, כפי שאפשר לראות הן מהתוצאות והן מביצועי המניה, היא דווקא בצד שמרוויח מכל הסיפור.

מנכ"ל צים אלי גליקמן: "תוך זמן קצר לאחר ההנפקה השגנו אבני דרך חשובות: חיזקנו באופן משמעותי את הפוזיציה שלנו בסחר בקווי הפסיפיק ואינטרא-אסיה - שווקים צומחים ואסטרטגיים עבורנו. עוד חתמנו על הסכם ארוך טווח להנעה של כלי שיט באמצעות גז נוזלי והשקנו שירותים חדשים כדי לענות על צרכים לא מסופקים בקווים רווחיים, זאת כדי להשיג צמיחה חזקה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות