"טסלה תשלוט עוד 20 שנה בשוק הרכב? אין סיכוי"
כבר קרוב ל-3 שנים שמניית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) היא חביבת המשקיעים. בשנה שעברה המניה זינקה בכ-700% תשואה בחסות הריבית האפסית והשורט סקוויז, והגיעה לשווי שוק בלתי נתפס, שבשלב מסוים התקרב ל-800 מיליארד דולר. מאז השיא הזה היא איבדה כ-25% וכיום שווי השוק שלה מגיע לכמעט 600 מיליארד דולר - עדיין יותר מפי 10 מפורד (F) ששווה רק 55 מיליארד דולר ויותר מפי 7 מג'נרל מוטורס (GM) ששווה נכון לכרגע 84 מיליארד דולר.
מנגד, טסלה חביבה גם על השורטיסטים, כשנכון לכרגע, לפי נתונים של S3, היקף השורטים נגד החברה עומד על 4 מיליארד דולר. הם הרוויחו? לא בהכרח, בשנה שעברה השורטיסטים הפסידו 40 מיליארד דולר על המניה.
שוויה של טסלה הוא כנראה אחד מהנושאים הכי שנויים במחלוקת בוול סטריט. השוריים על המניה טוענים שהחברה שבנה מאסק היא הרבה יותר מחברת רכב מכיוון שהיא גם בעלת ידע רחב ומובילה טכנולוגית בנושאי סוללות ונהיגה אוטונומית. הם צודקים. אבל זה תקף גם לענקיות הרכב העולמיות, שאוצרות בחלקן למעלה מ-100 שנות ניסיון וידע.
מנגד, הדוביים על המניה, ויש לא מעט כאלה, אומרים שמדובר בבלון נפוח - שעתיד להתפוצץ. אחד מהם הוא פרופ' (אמריטוס) ברוס גרינוולד, מי שכונה בעבר על ידי הניו יורק טיימס "הגורו של הגורואים" בוול סטריט, נחשב לאחד מהסמכויות המובילות בעולם בנושא השקעות ערך. אז מצד אחד הוא חושב ששווי של החברה לא מוצדק, מצד שני, אין סיכוי שהוא יעשה שורט נגד החברה.
"האם אתם חושבים שבעוד 20 שנה טסלה שתלוט בשוק הרכב הגלובלי? אין סיכוי", אמר גרינוולד לעיתונות בארה"ב. "אנחנו יודעים איך נראות תעשיות הרכב התחרותיות. בשלב מסוים, כל חברת רכב מפלרטטת עם פשיטת רגל", הוסיף.
גרינוולד אמר עוד כי כי טסלה תתקשה לשמור על הנתח שלה בשוק הרכבים החשמליים, שנכון ליולי האחרון עמד על למעלה מ-16%, לפי מחקר של מקינזי. להערכת גרינוולד, הנתון הזה יקטן משמעותית ככל שהתחרות תחריף.
"אם מדובר בשוק קטן, כמו שוק הרכבים החשמליים, צריך להגיע ל-20% מהשוק כדי לשמור על היתכנות עסקית", אמר. "אבל השוק הזה עובר מלמכור 700 אלף רכבים ל-7 מיליון רכבים בשנה", המשיך.
כשנשאל בנוגע לידע שאוגרת החברה בנושאי פאנלים סולאריים, סוללות ויתר הידע, גרינוולד ענה ש"גם לחברות הרכב האחרות יש את זה. האם אין להם מחשבים? האם אין להם מרכזי דאטה או פאנלים סולאריים? תעשו לי טובה... לחברה יהיו המון אתגרים לנצל בבלעדיות את הטכנולוגיות שלה, כי כשיהיו תחנות תדלוק חשמליות, הן ישרתו את לקוחות כל הרכבים".
כשנשאל האם יעשה שורט על המניה, גרינוולד אמר ש"אנשים נשחטו כשעשו את זה ולי היה ניסיון מר עם שורטים, אבל אני גם לא אשקיע את כספי במניית טסלה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.שתבינו רקמוטי 28/05/2021 15:25הגב לתגובה זו1 11. נמאס לי יצא לי מכל החורים תארים אקדמאים פרופסורים ודקטורים שמבזבזים את הכסף והזמן שלהם ולשנו על חוות דעת שלא הייתי מנגב איתם את התחת 2. "תעשה לי טובה" לך תעשה שורט על המניה פרופסור 3. טסלה היא לא חברה לייצור של רכב חשמלי זה רק העטיפה למעבד של טסלה 4. אף חברה בעולם לא מתקרבת שנות דור למעבד של טסלה וזה חזי אומר ! 5. טסלה בעוד 20 שנה תהיה חברת פיננסים שמשרתת מיליארדי לקוחות על פני כדור הארץ באין ספור תחומים ואחת השליטות הבלתי מעורערות של התחבורה והלוגיסטיקה על פני כדור הארץ 6. טסלה בעוד 20 שנה תחזיק בבינה המלאכותית לתעבורה של פיה יישק דבר וכולם ינסו להגיע לשבריר מהדומיננטיות שלה בשוק 7. אין כרגע שום מתחרה לטסלה ובקרוב שנתחיל לראות ולשמוע שחברות שונות מייצרות "אוטונומיה" בעזרת בינה מלאכותית נציג לכם את ההבדלים המטורפים בין השניים 8. החברה שמהווה תחרות יחידה כרגע באמת ולא בדיבורים לטסלה זו רק חברה אחת בעולם וקוראים לה INTEL היא והיא בלבד לא nvidia ולא אף חברה אחרת כולם רוצים להיות טסלה אבל זה נגמר כרגע ב רוציםסגור
-
6.כמה כמה שטויות אפשר לכתוב ??!!דוד הגנן 27/05/2021 21:04הגב לתגובה זו5 0האיש כותב נגד אבל לא מוכן לשים כסף שהוא צודק!!! וזה גורו - בחייכם עוד אחד שמדבר שטויות ללא גיבוי!!!סגור
-
5.עוד 20 שנה לא אבל עוד 5 בהחלט יכול להיות (ל"ת)משקיע 27/05/2021 20:34הגב לתגובה זו3 0סגור
-
4.ברורו שלא ! בעוד 20 שנה טסלה תשלוט בתיירות למאדים! (ל"ת)דודי 27/05/2021 17:04הגב לתגובה זו2 2סגור
-
מאדיםחכמי 28/05/2021 15:27הגב לתגובה זו0 0וכמה "רחפנים" אתה חושב יבקשו לתייר במאדים?סגור
- טען עוד
-
3.זה שאתה כלכלן לא אומר שאתה מבין בהנדסה וטכנולוגיהדני 27/05/2021 16:20הגב לתגובה זו11 2הוא אינו מבין דבר בטכנולוגיות, ביכולת ההנדסית ויכולת הייצור של טסלה בתחום הרכבים החשמליים ויכולתם האוטונומית.סגור
-
אין לטסלה שום יכולות יוצאות דופן באוטומוטיבעוז 27/05/2021 17:51הגב לתגובה זו2 3מאסק עוטף גרעין של אמת עם הרבה כלום והציבור רץ אחריו. מבחן מציאות אחד - מאסק הבטיח מכונית אוטונומית בסוף השנה. בינתיים לא מפרסמים איך הרכב הזה נוסע בתנועה עירונית. להערכתי - זו תהיה תחילת יציאת האוויר החם.סגור
-
2.Lucid motors תעשה לאלון מאסק בית ספרמ.א. 27/05/2021 14:02הגב לתגובה זו2 9כבר ברבעון הבא יוצא לשוק רכב חשמלי מפואר ברמת מרצדס עם ביצועים מטורפיםהטסלה זה "פח" לעומת לוסידסגור
-
נראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר חבר.א 27/05/2021 14:55הגב לתגובה זו7 0לוסיד רחוקה שנים טובות מייצור סדרתי ורווחיות. לטסלה אין תחרות כרגע. נשמע שאתה כועס כי פספספת את העליה של המטורפת בטסלה, אבל עוד לא מאוחר יש לה עוד הרבה מאוד לעלותסגור
-
1.לאיזו חברת רכב עוד יש פאנלים סולאריים?דובון 27/05/2021 13:51הגב לתגובה זו14 1או איזו חברת רכב מייצרת כיום סוללות? ואם יש כזאת, האם טווח הסוללה שהיא מייצרת מתקרב לזה של טסלה? האם יש חברת רכב שמייצרת רכב חשמלי השווה בנתוני הכוח והתאוצה שלו לרכב של טסלה? טווח נסיעת הרכב של איזו חברה מגיע לטווח הנסיעה של טסלה? לאיזו חברה עוד יש 25,000 תחנות טעינה הפזורות בעולם? יש עוד חברה שמתקרבת לרמה 3 בנהיגה האוטונומית כמו ה-fsd של טסלה?סגור
-
בולשחף 27/05/2021 15:06הגב לתגובה זו7 0אנשים נוטים להשוות את טסלה לחברות רכב אחרות, אבל לטסלה יש ערך מוסף ויתרון על השוק בכל פרמטר של הרכבים החשמליים, מה גם שיש לה את כל השרשרת של האנרגיה לרכבים. היא לא רק נמדדת במכירות כי יש לה גם המון דטה על הרכבים שלה.סגור
-
סוף סוף תגובה שפויה של מישהו (ל"ת)א 27/05/2021 14:51הגב לתגובה זו5 0סגור