"לכל המוצרים שאנחנו מוכרים עכשיו יש ביקוש גם כשהקורונה דועכת"

מנכ"ל יצרנית לוחות ומתקני הפלסטיק פלרם, עידו רודוי בראיון אופטימי
 | 
telegram
(3)

"ברבעון הראשון של 2021 לא היו לנו בכלל מכירות של מגיני פנים מפלסטיק נגד הקורונה, זה כבר לא קיים. זה נגמר ב-2020 וכולם עברו למסיכות בד. גם מכירות מחיצות הפלסטיק השקופות ירדו מאד. הביקושים למוצרים שקשורים באופן פר-אקסלנס לתחלואה ירדו", כך משיב מנכ"ל פלרם +0.63% פלרם 7,150 +0.63% פלרם בסיס:7,105 פתיחה:7,105 גבוה:7,238 נמוך:7,072 תמורה:1,169,501 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עידו רודוי בשיחה עם ביזפורטל כשאנחנו שואלים אותו על התרומה של הקורונה לתוצאות הרבעון החיוביות שזה עתה פרסמה החברה.

פלרם מייצרת ומפיצה לוחות פלסטיק לחממות חקלאיות, לתחום הבניה ועוד, עמדות תצוגה לחנויות, גגונים, פרגולות ומחסנים ביתיים הן בהתאמה אישית והן כמוצרים מוגמרים להרכבה עצמית הנמכרים ברשתות כמו הום דיפו. על אף הירידה הזו במכירות מגיני הפנים ומחיצות הפלסטיק, החברה לא תלויה בהם, שכן דיווחה על צמיחה בכל החטיבות שלה: מוצרי פי.וי.סי, מוצרי פוליקרבונט ומוצרי המשך.

כך, פלרם הציגה צמיחה של 23.7% בהכנסות הרבעון לסך 470 מיליון שקל מול 380 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעוד המכירות הכמותיות עלו ב-18%. הרווח התפעולי עלה בשיעור גבוה יותר של 91.5% מ-47 מיליון שקל ל-90 מיליון שקל עקב שינוי בתמהיל המכירות שהורכב ממוצרים בהם הרווחיות גבוהה יותר, והרווח התקופה קפץ מ-39 מיליון שקל לפני שנה ל-71 מיליון שקל כעת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדוחותיה כותבת פלרם כי החל מהרבעון הרביעי 2020 קיימת מגמה עולמית של עלייה משמעותית של מחירי חומרי הגלם העיקריים - פי.וי.סי. ופוליקרבונט - הן בשל שיבושים בזמינות מתקני הייצור אצל יצרני חומר הגלם העיקריים, בעיקר בשל פגעי מזג אוויר והן בשל תנודתיות בביקוש ובהיצע הנובעת ממשבר הקורונה. ואולם, בפלרם מציינים כי עליות המחירים הללו "טרם באו לידי ביטוי באופן מהותי ברבעון הראשון".

אם כן, השפעות הקורונה החיוביות על המוצרים הקשורים בתחלואה כבר חלפו, כפי שאמר רודוי, אולם ייתכן והשפעות אחרות של הנגיף עדיין באות לידי ביטוי בתוצאות. גל השיפוצים, שהשפיע גם על יצרנית הברזים והקרמיקה חמת, כמו שסיפר סמנכ"ל הכספים בחברה לביזפורטל, ליווה, או עדיין מלווה, גם את פלרם.

"מכרנו יותר במוצרי ההמשך: יותר חממות ביתיות, מחסנים ופרגולות ויותר מוצרי DIY", מספר רודוי, "אני יכול לומר שהמגמה הזו שראינו ברבעון הראשון של השנה, הייתה נוכחת גם ברבעון שלפניו, האחרון של 2020. אז לכל המוצרים שאנחנו מוכרים כעת יש ביקוש גם כשהתחלואה בקורונה פוחתת. האם זה קשור לכך לזה שאנשים עדיין בבתים? ייתכן, אבל קשה לנו לומר בוודאות מה כן קשור לקורונה ועד כמה ומה לא. כרגע מגמת השיפוצים נמשכת, וגם תחום הגינון הביתי. אני לא יודע להעריך אם קצב מכירות המוצרים הקשורים לכך ישאר או יעצר. כאמור, זו תקופה שקשה להתנבא בה. מה שכן, כרגע אנחנו רואים ביקושים".

כמה וכמה מהמוצרים שלכם תלויה באכלוס או בנייה של צמודי קרקע באזורי הפעילות: חממות ביתיות, גגונים, חניות רכב, מחסנים. מדברים על כך שהקורונה יצרה מעבר מהערים לפרברים למי שיכול להרשות זו לעצמו. זה דבר שהרגשתם?
"אני לא יכול להצביע על מגמה שכזאת, אבל בהחלט יכול להיות שאותם ביקושים שהזכרתי נובעים גם מיציאה מהעיר או גם בתוכה מעבר מדירות לבתים פרטיים. חוץ מזה שלא כל המוצרים האלה תלויים בצמודי קרקע. גם למרפסות של דירות אנחנו מוכרים המון פרגולות, למשל".

אם נלך לעתיד הרחוק יותר, מה יעשה עוד עשור אולי מעבר לחקלאות ורטיקלית למכירות המוצרים שלכם לחממות?
"אנחנו יודעים ונדע לתת מענה במבנים תעשייתיים חקלאיים ולצמוח עם השוק הזה, גם כשיהיה מעבר משטחים פתוחים לבתי גידול. מעבר לזה אנחנו נהנים כמו שהזכרתי מהעיסוק הגובר בחקלאות בחצרות פרטיות".

הביאו את המזל למכבי חיפה
פלרם הוקמה ב-1962 בקיבוץ רמת יוחנן, שמחזיק ב-70% ממנה, כשביתרה מחזיק הציבור. החברה סגרה את 2020 עם צמיחה של כ-20.5% במכירות שהסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. 41% מהמכירות היו אז בארה"ב, 35% באירופה ו-24% בישראל ובשאר העולם. מכירות מוצרי הפוליקרבונט היוו 49% מהמחזור ב-2020, מכירות הפי.וי.סי היוו 23% ומוצרי ההמשך החזיקו היו אחראים לנתח של 28%. מניית החברה קפצה היום בכ-10% כשכעת היא נסחרת לפי שווי של כ-870 מיליון שקל. מתחילת השנה הוסיפה המניה כ-23.5% וב-12 החודשים האחרונים התחזקה ב-95% וכמעט הכפילה את שוויה.

"אנחנו כבר נמצאים כמעט בכל יבשת עם חברה בת", מסביר רודוי על חלק מהמודל הכלכלי, "כשאנחנו מזהים שיש עניין ושוק מספיק גדול במדינה מסויימת אז אנחנו בוחנים להקים שם חברה בת עם מחסן, כדי להתקרב לאותו שוק".

מוצרים שלכם שימשו בפרויקטים אדריכליים ענקיים בחו"ל - רוסיה, אירלנד, סין ואוסטרליה לדוגמה. מה יקרה אם בשנים הבאות, אולי בעקבות הקורונה וכדי לעודד צמיחה ויצירת משרות חדשות, תהיה דה-גלובליזציה במובן של העדפת חברות מקומיות באזורי הפעילות שלכם?
"אגב, גם באצטדיון סמי עופר יש מוצרים שלנו, והנה עכשיו מכבי חיפה לקחו אליפות אז כנראה שהבאנו להם מזל. אבל לשאלתך, עד היום לא ראינו בעיה. צריך לזכור שאנחנו חברה גלובלית שבחו"ל מייצרת באנגליה, גרמניה, וארצות הברית. יש לנו גם הרבה חברות בנות, שהן חברות הפצה שנחשבות מקומיות בחלק מהמדינות. נוכל להתמודד כך גם עם התכנסות פנימה של המדינות".

בינתיים שלוש החטיבות שלכם צומחות, בטווח הארוך לדעתך תצליחו לשמר את זה?
"אני מעריך שככל שהביקושים שעליהם דיברנו ימשיכו נמשיך לצמוח, בין היתר במוצרי ההמשך שם הרווחיות גבוהה יותר. בתחום הלוחות, תלוי איפה – אם זה DIY אנחנו יודעים לתת מענה, ואם זה תחום השילוט והפרסום שירד ב-2020, אני מניח שהוא לא יחזור למה שהיה בעבר ואולי יעלה מעט. כמו כן, כל הזמן אנחנו מעוניינים לשדרג את המוצרים הקיימים או לפנות למוצרים חדשים וקטגוריות חדשות".

הפעילות שלכם למעשה כרוכה ביצור פלסטיק על סוגיו. המשקיעים יותר ויותר מסתכלים על היבטי ESG, ובתוך כך ההשפעות הסביבתיות של החברות. פלרם היא חברה מזהמת?
"בגדול, המוצרים שלנו 'ירוקים' וכולם ניתנים למחזור, גם לשימוש חוזר אצלנו. אנחנו מפתחים את הנושא. הרגולציות בכל מקום שונות זו מזו, ואנחנו מתאימים לפי זה את הפעילות והייצור שלנו. מבחינתנו אנחנו לא מוכרים מוצרים מזהמים. מי שקונה מחסן שלנו יכול ורוצה להחליף אותו, יכול לקחת את לוחות הפלסטיק הישנים שלו לחברת מחזור כזו או אחרת. אנחנו קונים חומרים מחברות כאלה לפעמים וזה דבר שנכנס אצלנו יותר ויותר. יש תעשייה שלמה סביב זה, לא צריך לזרוק את המוצרים וגם לא לטמון אותם באדמה".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם אצל על בד אומרים שהמשך המכירות איננו תלוי בקורונה
    dw 01/06/2021 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השוק כרגע חושש, בצדק, מכיוון ששנת 2020 היתה חריגה לטובה והשוק איננו משוכנע אם חברות אלה תמשכנה להרוויח כ"כ טוב גם ללא הקורונה. חשש מובן שכן פלרם נהנתה מאד מהלוחות השקופים שהתקינו בכל מקום. כל רבעון שמוכיחים שמצליחים למכור ולהרוויח, גם ללא קורונה, עוזר לחברות אלה לשכנע את השוק.
    סגור
  • המאזן של פלרם טוב יותר משל על-בד
    גלעד 02/06/2021 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמין בה יותר גם על כוח רווח מייצג יותר. אף אחד לא יכול לדעת מתי הסייקל החיובי הזה יסתיים. במאזן הנוכחי, בתימחור הנוכחי ועם רווח נמוך בהרבה היא עדיין מעניינת.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף כתבה הגיונית
    אנונימי 31/05/2021 22:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למי שמתעניין תסתכלו במכפילי המכירות והרוח התפעולי והנקי ותבינו הכל לבד.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות