רון וקסלר
צילום: סיון פרג

ישראכרט לא נתנה ללקוחות להתנתק - ותשלם קנס

החברה הקשתה על לקוחות החברה לקבל מענה אנושי כדי לסיים עמה התקשורת, לאור זאת קיבלה עיצום של 38 אלף שקל
סתיו קורן | (2)

ניסיתם לבטל כרטיס אשראי והניסיון לא צלח? מסתבר שאתם לא לבד. הפיקוח על הבנקים מצא שחברת ישראכרט 0% מקשה על לקוחות לקבל מענה אנושי במוקד הטלפוני בעת בקשה לסיום התקשרות. לאור זאת הפיקוח הטיל על החברה עיצום של כ-37.5 אלף שקל, העיצום הכספי המקסימאלי שניתן להטיל בגין הפרה מסוג זה הינו 50 אלף שקל - לפי טענת הפיקוח, הופחתו 25% מהקנס כי החברה פעלה לתקן את הליקוי. 

ישראכרט לא סיפקה מענה אנושי ולקוחות נאלצו להמתין ולהאזין לאפשרויות רבות לניתוב השיחה מבלי לקבל כל מענה. התנהלות זו של החברה עומדת בניגוד לרציונל שהביא לקביעת החובות המעוגנות בחוק בנושאים שבהם אין לחברות אינטרס כלכלי להעמיד שירות. 

מר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים: "הפיקוח על הבנקים פועל לקידום הוגנות צרכנית כלפי לקוחות הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בשירות ללקוח. קיימת חשיבות רבה כי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יעמדו בהוראות החקיקה הקובעות מתן מענה ושירות אנושי במוקדים הטלפוניים, ובתוך כך יאפשרו סיום התקשרות מהיר ונוח של הלקוח ככל שבחר בכך".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אם זה גובה הנס, אז זה השתלם לחברה (ל"ת)
    50 אלף מקסימום? 02/06/2021 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דרור 02/06/2021 13:48
    הגב לתגובה זו
    על התנהלות כזו של לקיחת לקוחות לשבי הקנס היה צריך להיות גדול פי 100 לפחות .