טסלה רחוקה ב-30% מהשיא; האנליסטים מצאו כמה סיבות שיעזרו לה לעלות

במורגן סטנלי, גולדמן זאקס וקנאקורד אופטימיים לגבי יצרנית הרכב החשמלי של אילון מאסק ונותנים לה אפסייד של 35-50% שכביכול מחזיר אותה לשיא מינואר. המלצותיהם נשענות על צפי להרחבת הייצור, פניה לצרכנים חדשים ועסקי האנרגיה הסולארית
 | 

מייסד ומנכ"ל TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אילון מאסק חשף באחרונה, רגע לפני השקת מודל ה-Plaid המשופר של הטסלה S כי גרסת ה"פלוס" עם הטווח המשופר תגנז כי אין בה צורך. ההודעה אכזבה את המשקיעים שבנו על שני מודלים חדשים, ולא אחד, כדי לתמוך במכירות - שיתמכו בתורן במניה התקועה, זו שמאז השיא של 900 דולר בינואר התממשה בכ-32%. אלא שגם ללא מודל הפלייד-פלוס, בגולדמן זאס למשל עדיין אופטימיים לגבי המכירות וההשפעה שלהם על המניה. בקנאקורד ובמורגן סטנלי מוצאים אף גורמים נוספים שלדעתם הולכים לספק דלק למניית החברה שרוצה לייתר את הדלק.

יאמר כי שלוש האנליסטים שנצטט כאן מלכתחילה ידועים כשוריים על מניית יצרנית הרכב החשמלי של מאסק. בגולדמן מדובר במארק דלניי שדווקא כינה את מודל הפלייד של טסלה S כ"רכב נישה" וזאת עקב תג המחיר – 130 אלף דולר. לא בדיוק מכונית העם. עם זאת, לטכנולוגיה, שכוללת שיפורי ביצועים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות, הוא דווקא חלק שבחים. כך או כך, בעוד שתחזית הקונצנזוס היא למכירות של 825 אלף רכבי טסלה השנה, דלניי סבור שנראה מספרים גבוהים יותר, ברמה של 875 אלף מכוניות. על כן, הוא נותן למנייה המלצת קניה במחיר יעד של 860 דולר, אפסייד של 42.6% על מחיר השוק.

האופטימיות של אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דווקא כן מתבססת על ההנחה, אולי תקווה, שיהיו מודלים נוספים (והרבה מהם) אבל עוד לפני כן, פשוט על הגברת הייצור של הסדרות הקיימות. ג'ונס מצפה להרחבת הייצור במתקן של טסלה בגרמניה וחוזה כי החברה תפתח עוד חמישה מפעלים עד אמצע העשור. במפעלים אלה אם כן, הוא רוצה בטווח הרחוק יותר לראות ייצור של דגמים נוספים, שכן לדבריו ארבע הסדרות הקיימות של טסלה (Y, X, 3 ו-S) פונות רק ל-15% משוק הרכב הפוטנציאלי. נזכיר כי בטסלה עמלים על השקה של הטנדר Cybertruck השנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אפילו מי ששורי על המניה צריך להודות שהעלייה שלה במחצית השניה של 2020, גם אם מוצדקת מבחינה עקרונית, נדחסה לתוך חלון זמנים צר מאד", כותב ג'ונס ומזכיר: "המניה נתנה ביצועים של חמש שנים בתקופה של חמישה חודשים בלבד". ג'ונס גם כן נותן למניה המלצת קנייה ומבחינתו מחיר היעד צריך להיות כמו באותו שיא מינואר – 900 דולר למניה, אפסייד של 49.2%.

אנליסט קנאקורד ג'ונת'ן דורשימר חושב בכלל שלאו דווקא מעסקי הרכב תבוא הבשורה, כי אם מהתקנות הפאנלים הסולארים במגזר הפרטי. "טסלה בעצם מייצרת מותג בתחום האנריגה ואקו-סיסטם שמזכיר את זה של אפל וכולל מספר מוצרים עם דגש על החיבור ביניהם: רכב חשמלי, אנרגיה סולארית ומערכות אגירה", כתב.

לא סתם זה התחום שבחר להדגיש – על תחום הרכב דווקא יש לו ביקורת על טסלה, שנוגעת לעיכוב בצד הסוללות לרכבים. תכנית החברה היא להשתמש בסוללות גדולות יותר להארכת טווח הנסיעה בין טעינות. אלה אמורות לאפשר גם זמן טעינה קצר יותר וחסכון בעלויות – אלא שלטסלה עדיין אין סוללות שכאלה. מכל מקום, דורשימר עדיין נותן למנייה המלצת קניה, אך מקצץ בחדות את מחיר היעד מ-974 דולר ל-812 דולר, אפסייד של 34.6%.

תגובות לכתבה(10):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    שוק הרכב החשמלי בעייתי כי כל הזמן בעל הרכב צריך לשבור
    משה ראשל"צ 28/06/2021 07:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הראש איפה לטעון את הרכב
    סגור
  • 9.
    טסלה הייתה חלוצה בתחום .בקרוב יהיו לה מתחרים קשים .מחיר המניה המנופח לא ישאר לאורך זמן . המתחרות יורידו אותה לשליש ממה שהיא היום (ל"ת)
    אלי 24/06/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    כמו הטלויזיות lcd כשיצאו לשוק. גבו עליהם בהתחלה 3o k שח על 42 אינץ . והיום 42 אינץ עולה 5oo שח . היום רוב חברות הרכבים הסבו את קוי היצור לרכבים חשמליים, זה יגדיל את התחרות בשוק ויוריד את המחירים . מה גם שלימר מכונית חשמלית , טכנית זה יותר זול מרכב על דלק. (ל"ת)
    אריאל 24/06/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    עדיין מאוד יקרה
    אסף 16/06/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ריאלית, אם הכל ילך להם כמו שהם רוצים שילך, השער שלה צריך להגיע לשער הנוכחי בעוד שנתיים-שלוש
    סגור
  • 6.
    טסלה צנחה השנה ב 40% . הם כבר לא בלעדיים, התחרות גדולה (ל"ת)
    משה הלל 16/06/2021 09:18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    כדאי לחזור לניו מה אתם אומרים (ל"ת)
    שלומלה 16/06/2021 09:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 4.
    אנליסטים ובנקאים מרימים ומורידים
    רק מזומן 16/06/2021 04:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    האינטרס שלהם שיהיו תנודות מזה הם חיים על חשבון הפראיירים.אנליסט מפליץ המלצה הפראיירים קונים אחר מנסח מכתב שמראה כמה זה יקר וכוולם מוכרים .אסלה שוב חצי מהשער היום אבל ימשיכו לנפח כי יש לטבלה פוטנציאל גאוני ומכירות פיצי.
    סגור
  • 3.
    קשקשים בלחץ. מי צריך האצה ל-100 ב-2 שניות??
    מכונית מחורבנת 15/06/2021 23:37
    הגב לתגובה זו
    3 6
    הכל מופעל מצג מגע... מספיק שבאמצע כביש מהיר נדפק משהו בצג-מגע והרכב מושבת.
    סגור
  • 2.
    החברה הכי מנופחת בבורסה (ל"ת)
    באפט 15/06/2021 23:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    הגדלתי את פוזיצית השורט
    יהווית 15/06/2021 23:23
    הגב לתגובה זו
    3 3
    שומר נפשו, ירחק.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות