נייק
צילום: Alex Haney unsplash

נייק ברבעון הטוב בתולדותיה; ההכנסות הכפילו את עצמן

גם הרווח של החברה זינק והיא כעת נסחרת במכפיל רווח של 33 על רווחי הרבעון בנרמול למונחים שנתיים; מנית החברה מזנקת במסחר המוקדם ומעלה גם את החוזים העתידיים על הדאו 
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה נייקי

חברת NIKE הציגה תוצאות מרשימות לרבעון שהסתיים ב-31 למאי - כאשר החברה רשמה הכנסות של כ-12.3 מיליארד דולר ברבעון, דבר המקף גידול של כ-96% בהשוואה להכנסות של כ-6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. השורה התחתונה יצאה גם היא נשכרת כאשר הרווח הנקי הסתכם בכ-1.8 מיליארד דולר, זאת בהשוואה להפסד של 800 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד נבע מהשפעות מגפת הקורונה על מכירות ענף ההלבשה.

הרבעון כאמור, מציג לא רק התאוששות מהקורונה אלא גם עלייה בהכנסות לרמה הגבוהה ביותר שהייתה עד כה. מה שכן, יש גם לקחת בחשבון שיתכן שחלק מהעלייה נובעת "מביקושים כבושים", כלומר ביקושים מהתקופה שהחנויות היו סגורת - שכעת מתבטאים. בכל מקרה, כתוצאה מהדוחות מזנקת מניית החברה במסחר המוקדם בכ-13%, דבר שמעביר לעליות את מדד הדאו ג'ונס. 

הרווחיות הגולמית של החברה צמחה גם היא והגיעה לכ-45.8%, כאשר חלק מהצמיחה מיוחס לעלייה בהכנסות לרמות שיא שאפשרו לה למקסם את הרווחיות באמצעות אי קורלציה מלאה בין חלק מהוצאות המטה לבין ההכנסות.

חלקה האחר של העלייה ברווחיות מיוחס לצמיחה במכירות מותגי נייק "בצורה ישירה ללקוח (DTC)", כלומר באמצעות האתר של החברה או חנויות ייעודיות אחרות שהחברה מפעילה. המכירה בצורה ישירה ללקוח מאפשרת לחברה להימנע ממתווכים - כלומר רשתות פרטיות שקונות את מוצריה, ובכך "לבלוע" את הרווח שלהם לתוך הדוחות שלה ולהציג רווחיות גבוהה יותר.

לאחר הזינוק נסחרת חברת נייק בשווי שוק של כ-239 מיליארד דולר, דבר המשקף לה מכפיל רווח של 33.2 בחישוב שנתי של רווחי הרבעון - אם כי יתכן שהוא מעט מוטה למטה ובפועל הוא גבוה יותר עקב כך שכאמור, ישנה האפשרות שההכנסות לא יישארו ברמתם הגבוה, אם אכן חלק מהעלייה החריגה נבעה מביקושים כבושים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה