מכה קלה בכנף? בואינג x777 לא יקבל אישור תעופה לפחות עד אמצע 2023

אחרי סאגת ה-737MAX והפגיעה בהזמנות בשל המגפה, חברת ייצור המטוסים הגדולה בעולם חוטפת מכה נוספת, לאחר שרשות התעופה האמריקאית, ה-FAA, אמרה כי מטוס הדגל החדש שלה אינו מוכן לבדיקות. המסירה ללקוחות תידחה שוב
 | 
telegram

בתחילת השנה הודיעה ענקית התעופה האמריקאית, בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BA), כי היא דוחה את מסירת המטוס החדש שהיא מפתחת, ה-x777, לכל המוקדם עד סוף 2023. עכשיו המסירה כנראה ותידחה למינימום 2024, לאחר שהחברה קיבלה מכתב מרשות התעופה האמריקאית (FAA), כי המטוס "אינו מוכן לבחינה לפני אישור", בשל מחסור בדאטה ומבחני בטיחות ראשוניים לפי דיווח ברויטרס.

ה-x777 אמור להיות מטוס הדגל של בואינג בעשור הקרוב ולהחליף את כלל דגמי ה-747 שעוד קיימים ברשות חברות התעופה בעולם. זו תהיה הפעם ה-5 שהחברה דוחה את המסירה, שהייתה אמורה להתרחש כבר ב-2019, אבל נדחתה גם בשל פרשת ה-737, גם בשל התפרצות המגפה וגם בשל ליקויים טכניים – חלקם באשמת החברה וחלקם לא.

בתחילה נדחה האישור בשל המנועים שסיפקה ג'נרל אלקטריק (GE) – המנועים הגדולים בהיסטוריה של התעופה – שלא היו מספיק עמידים – אבל גם בשל העובדה שבאחד ממבחני הלחץ שעבר המטוס, אחת מהדלתות עפה ממקומה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למטוס החדש יש לא מעט רוכשות, בהן חברת אמירייטס מדובאי, שהיא הלקוחה הגדולה ביותר של המטוס, אבל גם לופטהאנזה (DLAKY), סינגפור איירליינס (SINGY) ועוד, שצפויות להיות מושפעות מהדחייה – למרות שכרגע, בשל הימשכות המגפה, הפגיעה היא בעיקר סימבולית ויכולה להשפיע על החלטות עתידיות של חברות התעופה מול המתחרה הגדולה, איירבוס (EADSY).

בסוף 2020, הוערך כי מתחילת משבר ה-MAX, שהביא להתרסקותם של מספר מטוסים וקורקע בכל העולם, בואינג הפסידה 40 מיליארד דולר ב-2019. אבל אז, כש-2020 הוכרזה כסוג של שנת מעבר והתאוששות, באה הקורונה, סגרה את השמיים, לקחה את מרבית הכנסות החברה והכניסה אותה לבור. הבור הזה נאמד בשיא בירידת ערך של 125 מיליארד דולר. אשתקד החברה הפסידה 85 מיליארד דולר.
   
מאז פברואר 2019, אז החל משבר ה-737, ירדה המניה ממחיר של 440 דולר למניה, לרמה של 248.4 דולר, ירידה של 43.5%. עם זאת, ב-12 החודשים האחרונים עלתה מ-170 דולר לרמתה הנוכחית, עלייה של קצת יותר מ-46%. מתחילת 2021 המניה עלתה ב-22.5%, בעיקר על רקע פיתרון המשבר, אבל גם בשל הצפי כי סקטור התעופה העולמי יחזור לתפקד בשל מבצע החיסונים הגלובלי. השאלה עכשיו היא איך החדשות ישפיעו על המניה בתחילת שבוע המסחר?

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות