שנה מדהימה לפריון; "סיכוי טוב שנגיע ליעד ההכנסות שנה קודם"
כך אומר מנכ"ל החברה בראיון לביזפורטל שמוסיף כי מדובר ברבעון שישי רצוף של צמיחה משמעותית; בתוצאות מקדמיות לרבעון השני, צופה החברה הכנסות של 105 מיליון דולר, 74% יותר לעומת אשתקד; ה-EBITDA צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק -0.29% פריון נטוורק 3,120 -0.29% בסיס:3,129 פתיחה:3,129 גבוה:3,145 נמוך:3,082 תמורה:5,423,238 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הדואלית, המספקת פתרונות פרסום דיגיטלי מציגה תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2021. החברה צפויה לסיים את הרבעון עם הכנסות של כ-105 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה של כ-74% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם ברבעון השני צפוי להסתכם בכ-13.5 מיליון דולר, לעומת כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מעלה תחזיות - למעשה, בשנה האחרונה החברה העלתה מספר פעמים תחזיות והכתה את התחזיות כל רבעון מחדש.
התוצאות הטובות משתקפות במחיר המניה שזינק פי 4 ב-12 החודשים האחרונים למחיר של 66 שקל, המבטא שווי של 2.2 מיליארד שקל.
תחזית לשנת 2021 כולה
החבה צופה הכנסות של 410-430 מיליון דולר ב-2021, המשקפות צמיחה של כ-28% לעומת 2020. בשורת הרווח, צופה החברה EBITDA מתואם של 49-51 מיליון דולר, כ-12% מההכנסות, לעומת תחזית קודמת ל-EBITDA מתואם של 39-41 מיליון דולר. תחזית ה-EBITDA המעודכנת משקפת צמיחה שנתית של כ-52%. פריון תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה ב-3 באוגוסט, לפני פתיחת המסחר בנאסד"ק.
בראיון לביזפורטל מתייחס מנכ"ל פריון, דורון גרסטל לנתונים.
פרסמתם תוצאות מקדמיות מאוד חזקות לרבעון השני - ממה נוצר המומנטום החיובי בעסקים ברבעונים האחרונים?
המומנטום הזה התחיל מ-2020 כשגדלנו שם ב-26% ביחס ל-2019 אנחנו מדברים על תחזית גידול של 28% ל-2021. זה כבר הרבה יותר מכמה רבעונים בודדים, מדובר על שישה רבעונים רצופים שהחברה צומחת בצורה מאוד משמעותית. ברמת מגמת כלליות, מה שאנחנו רואים כרגע זה גם בגלל הקורונה, אנחנו יכולים לראות שאנשים נדבקים יותר למסכים ממה לפני. כמו כן, נוספו מסכים חדשים, מסכים של טלוויזיות חכמות וכו', כל הדברים האלה מגדלים את הזמן שהצרכן הוא מול מסכים דיגיטליים.
למפרסם יש הרבה יותר הזדמנות לפגוש את הלקוחות הפוטנציאלים שלו, זה גן עדן למפרסמים שמשכילים להשקיע יותר בדיגיטל. זה מתקשר אלינו בכך שאפיקי הפרסום שאנחנו נוגעים בהם, הם מאוד מגוונים - החל מרשתות חברתיות דרך פרסום במנועי חיפוש, ועד פרסום באתרים. האסטרטגיה הראשונית שלנו לפני ארבע שנים כשהתחלנו בכלל עם המערכת הזו, הייתה שאנחנו לא רוצים להיפגע משינויים אופנתיים – כלומר אנחנו מכסים את כל הערוצים הדיגיטליים וכך אנחנו מייצרים יציבות במודל ההכנסות של החברה.
העולם של עסק בנוי על היצע (Supply) וביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש, כלומר אין לנו את גורם מתווך, שרוכש עבורנו שטחי פרסום אנחנו עושים זאת בעצמנו. למעשה, אנחנו בין החברות היחידות שנהנות מכל העולמות.
בעבר הצבתם יעד הכנסות מרשים עד 2023, במסגרתו אתם שואפים להגיע להכנסות של 500 מיליון דולר . לפי פרסום התוצאות המקדמיות אתם מאוד קרובים לשם
"אם אנחנו נמשיך בקצב הצמיחה הנוכחי, אנחנו כפי הנראה נגיע לאותו יעד שנה מוקדם יותר ממה שאמרנו".
מה אתה חושב על הנפקות של סוכנויות פרסום כמו טאבולה למשל?
"אנחנו עובדים איתם והם חברים טובים, כולנו חלק מהענף הזה בכל מיני גזרות – צריך לזכור שענף הפרסום הדיגיטלי הוא ענף של חצי טריליון דולר בשנה, וזה שיש יותר ויותר חברות ישראליות שצומחות זה עושה טוב לענף – ויש בהחלט מוקדם לעוד החברה חברות, ורק הטובים יצליחו בסוף".
"הצמיחה של פריון מוכיחה את הצלחת אסטרטגיית גיוון המוצרים והפתרונות ההוליסטיים שלנו. הגורם העיקרי לצמיחה שלנו הוא הביצועים של פעילות הפרסום, שעקפו את שיעורי הצמיחה האורגניים בתעשייה וכן האימוץ הגובר של הפתרונות שלנו בקרב מותגים וסוכנויות פרסום. ההשקעה במחקר ופיתוח הניבה תוצאות משמעותיות שהזניקו את ה-EBITDA המתואם".
לאחרונה החברה השיקה פלטפורמת פרסום מבוססת בינה מלאכותית המיועדת לעסקים קמעונאיים. הפלטפורמה מאפשרת לקמעונאים לקבל נתונים מעודכנים בנוגע ליעילות של קמפיינים פרסומיים, כולל התאמת תמחור של מוצרים לקהלי יעד שונים. פריון מסרה, כי יעילות הפלטפורמה החדשה נבחנה בקרב מיליוני צרכנים טרם ההשקה, וכי ההחזר על ההשקעה בה עמד על עד פי 9.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה