הפעם לא ג'נרל מוטורס: מי מכרה הכי הרבה רכבים ברבעון בארה"ב?
כולם מתעניינים במכירות של הרכבים החשמליים, אבל גם היום עדיין היצרניות הוותיקות מוכרות הרבה יותר רכבים. למעשה יותר מפי שלושה.
המובילה ללא עוררין במשך עשרות שנים במכירת רכבים בארה"ב היא ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שמכרה ברבעון האחרון 688,236 מכוניות. אלא שברבעון האחרון היא איבדה את ההובלה. לא בהרבה אמנם, אך זו נקודה מעניינת לציון מכיוון שהפעם הקודמת שבה ג'נרל מוטורס לא הייתה החברה שמכרה הכי הרבה רכבים ברבעון בארצות הברית הייתה ברבעון השלישי של 1998, כאשר פורד מכרה אז יותר מכוניות ברבעון.
אז מי הצליחה לגנוב את ההובלה אחרי יותר מ-22 שנים? טויוטה היפנית TOYOTA MOTOR CORP +0.59% TOYOTA MOTO 174.4 +0.59% סגירה:0 פתיחה:172.75 גבוה:174.78 נמוך:172.64 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TM) דיווחה כי מכרה בארה"ב 688,813 רכבים ברבעון השני של השנה, מאפריל ועד יוני. למעשה, זו הפעם הראשונה שהיא מצליחה לנצח את ג'נרל מוטורס במשך רבעון שלם.
הסיבה לכך היא ככל הנראה ניהול טוב יותר של המחסור העולמי בשבבים על ידי החברה היפנית, ביחס לחברות האמריקאיות. נזכיר כי לוחות הזמנים של הייצור השתבשו כתוצאה מהמחסור בשבבים, וזאת דווקא בתקופה שבה הביקוש הצרכני לרכבים חדשים היה דווקא גבוה.
ובחזרה לרכבים - השלישית היא חברת פורד FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שדיווחה על מסירה של 475,327 מכוניות, כאשר בשוק ציפו שתדווח על כ-645,000 מכירות.
קבוצת פולקסוואגן הגרמנית VOLKSWAGEN A G ORD -0.41% VOLKSWAGEN 87.84 -0.41% סגירה:0 פתיחה:86 גבוה:89.02 נמוך:86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (VWAGY), שמוכרת הכי הרבה רכבים מסביב לעולם, דווקא לא נמצאת בצמרת בכל מה שקשור לארה"ב. החברה דיווחה על מסירה של 211,000 רכבים בארה"ב, כאשר מבחינתה אגב מדובר על התוצאה הטובה ביותר מזה 50 שנה.
ומה עם טסלה?
טסלה
TESLA INC
+3.8%
TESLA INC
352.56
+3.8%
סגירה:0
פתיחה:341
גבוה:356.64
נמוך:337.7
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
ממשיכה לעלות במספר מסירות הרכבים שלה. אך היא עדיין לא מתקרבת לגדולות. צריך לומר שאצלה מדובר במספר מסירות בכל העולם, אשר כעת הגיעו ל-201,250 מסירות רכבים ברבעון.
החברה אמנם פספסה את הצפי בשוק ל-204-207 אלף מסירות, אך למרות זאת מדובר בשיא חדש מבחינת מספר מסירות הרכבים לרבעון אחד ליצרנית הרכבים החשמליים, יותר מאשר 184 אלף מסירות ברבעון הקודם וגבוה משמעותית לעומת 90,650 מכוניות שמסרה החברה ברבעון המקביל אשתקד. גם כושר הייצור של החברה עלה ל-206,421 מכוניות לעומת 82,272 אלף ברבעון המקביל.
מי שנחשבת למתחרה היפנית שלה, NIO, מסרה 21,896 רכבים ברבעון השני, עלייה של 111.9%. בחודש יוני מסרה החברה 8,083 רכבים, עלייה של 116.1% לעומת יוני אשתקד. אבל זה כמובן לא מתקרב למספרים של טסלה.
מי צפויה למכור הכי הרבה רכבים בעוד 20 שנה?
באנליזה שערך בנק ההשקעות פייפר סנדלר על שוק הרכב העולמי, העריך האנליסט אלכסנדר פוטר, כי הרכבים החשמליים יהווה 45% ממכירות הרכבים עד 2030, ו-94% מהמכירות עד 2040. במחקר שלו הוא ניסה לחזות על פי המידע הקיים והתחזיות העתידיות אלו חברות שישלטו בתחום.
בראש הרשימה, ניצבת פולקסווגן, כשהוא צופה שהיא תמכור 9.2 מיליון רכבים ב-2040, שיהוו 11.4% מכלל מכירות הרכב בעולם. טסלה צפויה למכור למעלה מ-8 מיליון רכבים ותחזיק קצת יותר מ-10% מהשוק.
להערכתו של פוטר, החברות הסיניות, כמו NIO, רכבי לי (LI) ואקספנג (XPEV), יהוו יחד כ-1% מכלל המכירות של הרכבים החשמליים בעולם וימכרו קצת יותר מ-2 מיליון רכבים. ג'נרל מוטורס צפויה למכור פי 3, כאשר הוא סבור שגם היא וגם פורד יצליחו לשמר את נתח השוק שלהן בעולם הרכב, בשל המעבר החד לחשמול שמבצעות החברות.
עם זאת, יש לו בשורה רעה מאוד לחברת טויוטה שכיום מוכרת 11% מהרכבים בעולם, אך היא מפגרת אחרי יתר השחקניות ונתח השוק שלה צפוי לרדת ל-4.3% מהשוק העולמי.
בנוסף, צופה פוטר שכ-18% מהרכבים שימכרו בעולם ב-2025 יהיו חשמליים, למרות שמרבית התחזיות קובעות כי רק 10% מהרכבים יהיו בעלי סוללות עוד 3 וחצי שנים. אגב, מי שצפויות להרוויח מהבום הזה הן כורות הליתיום, שהמתכת מהווה מרכיב יסוד בכל סוללה.
תחזיות כמובן צריך לקחת עם כוכבית. מדובר במחקר שמדבר על 20 שנה קדימה, כשאי אפשר לדעת איזו טכנולוגיה תשתלט ומי יחזיק בה. כמו כן, סביר להניח שנראה לא מעט קונסולידציה, כלומר מיזוגים, בשל העובדה שסקיילינג לחברות רכב ופסי ייצור הו דבר יקר, כשלמרבית השחקניות אין את היכולת לשעבד כל כך הרבה משאבים לצורך הצמיחה.
לקריאה נוספת:
> רוצים אוטונומיה: כמה זמן עד שנראה רכבי AV שיהיו כדאיים כלכלית?
> פורד מכרה יותר רכבי שטח במאי
> תשאיר אבק לטסלה? NIO מציגה צמיחה של 95% במסירת הרכבים
> פורד מגדילה את ההשקעה ברכבים חשמליים והמניה עלתה ב-64% השנה
> "טסלה תשלוט עוד 20 שנה בשוק הרכב? אין סיכוי"
> טסלה תתחיל למסור את הרכב המסחרי המהיר אי פעם; המניה תתאושש?
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.NIO יפנית או סינית? כדאי שתחליטו. (ל"ת)עוץלי 04/07/2021 15:56הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.קניתי ניסן לא חשמליתחיים 04/07/2021 03:22הגב לתגובה זו1 0היברידי? חשמלי? הטכנולוגיה בחיתוליה. אולי בעוד 3 שנים לפחות.סגור
-
2.מה עם קרינה מסוללות האם זה נכון (ל"ת)אנונימי 03/07/2021 12:55הגב לתגובה זו0 3סגור
-
זה מה שמפחיד אותך?אור מציון 04/07/2021 08:33הגב לתגובה זו0 0וקרינה מטלפונים ניידים. וקרינת שמש שלא נדבר על גז רדון מהטיח שמעל המיטה בחדר שינה של הילדים שלך... קרינט UV ממנורות פלורסנט ודליפת עופרת מסתימות שיניים זה לא השפיע ולא ישפיע על כלום.סגור
-
1.מספידים מוקדם מדי את טויוטהמיצי 02/07/2021 21:00הגב לתגובה זו5 2מכוניות המימן עשויות לקחת נתח גדול מהשוק. יש להן יש שני יתרונות מהותיים על מכוניות חשמליות: משקל נמוך ומהירות טעינה גבוההסגור