רואים למרחוק: איזו מניה הכי מבטיחה בשוק הלידאר?
כמו מניות הרכבים החשמליים המקרטעות מתחילת השנה, גם מניות מכ"מ הלייזר (LIDAR) מדשדשות. הסיבות לכך הן די ברורות. ראשית, מספר המסירות של רכבים חשמליים (EV) אמנם גדלות מרבעון לרבעון, אבל עדיין הן לא מתקרבות לרמה של מסירות של רכבי הבערה הפנימית, שעדיין שולטים בשוק וימשיכו בכך בשנים הקרובות.
שנית, במקרה של רכבים אוטונומיים (AV), שבו שוק הלידאר חשוב מאין כמותו – מאחר והטכנולוגיה נחשבת לעיניים למרחקים של הרכבים שיסעו בעצמם – ההבטחות שאחריהם המשקיעים הלכו קסם ב-2020, נגוזו, כשהבינו שלחדירת ה-AV לשווקים הרחבים יותר ייקח לא מעט זמן, לא רק טכנולוגית, אלא גם תשתיתית. אבל בוול סטריט כנראה שמזהים הזדמנות ולא מעט אנליסטים חושבים שהשוק הגיע לסוג של תחתית ומפה הוא יכול לצמוח משמעותית.
קחו לדוגמה את אינוויז +0.47% אינוויז 0.53 +0.47% סגירה:0 פתיחה:0.52 גבוה:0.55 נמוך:0.52 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (INVZ) הישראלית, שהתמזגה עם ספאק בדצמבר האחרון. מחיר יחידה בספאק לפני הנפקה עומד על 10 דולר. בשיאה, שבועיים אחרי ההודעה קפצה ב-60% ל-16 דולר למניה, אבל מאז היא בעיקר בגרף של ירידה וכעת נסחרת במחיר של 9.8 דולר למניה – פחות ממחיר היחידה בספאק בעת ההנפקה - 10 דולר.
גם מניית לומינאר (LAZR), מי שנחשבת לשחקנית הכי משמעותית בתחום, החלה את השנה במחיר של קצת למעלה מ-31 דולר ונסגרה אתמול על מחיר של 20 דולר למניה. ירידה של 36%. אותו הדבר נכון גם למניית אאווה (AEVA), שירדה בלמעלה מ-35% מתחילת השנה מלמעלה מ-16 דולר למניה ל-10.6 דולר. באופן כללי, 6 המניות של חברות הלידאר ירדו בממוצע של 7% בחודש האחרון בלבד.
אבל דווקא AEVA קיבלה אמש חיזוק משמעותי, מצדו של האנליסט המוערך פייר פאראגו ממכון המחקר ניו סטריט. אתמול פאראגו השיק סקירה של המניה עם המלצת קנייה ומחיר יעד של 18 דולר למניה, המהווים 70% אפסייד למחיר הסגירה האחרון. ההמלצה הקפיצה אתמול את המניה בלמעלה מ-3%.
"AEVA פתרה את הלידאר", כתב פאראגו והוסיף כי "החברה הצליחה לפתח לידאר בלואו קוסט, עם מעט צריכת כוח ולייזר בעל פס צר, כשיחד עם חיווט סיליקון פוטוני שמסוגל למדוד למעלה ממיליון פיקסלים פר קרן בכל שנייה".
למי שלא הבין, מה שפאראגו אומר זה שבעצם החברה הצליחה לייצר מוצר יעיל ביחס למרבית המתחרים, אבל גם במחיר שהוא נמוך, מה שכרגע מהווה את המחסום הגדול ביותר של הטכנולוגיה הבתולית מלהיות מוטמע בתוך רכבים. הטכנולוגיה שהומצאה כבר ב-2008 על ידי אפטיב (APTV) ומחירה עמד אז על 80,000 אלך דולר ליחידה. כדי שתהפוך לכדאית כלכלית, בשוק מעריכים כי המחיר צריךם לרדת ל-500 דולר ליחידה.
פאראגו, שנחשב גם לאחד האנליסטים השוריים ביותר על מניית טסלה (TSLA), אומר כי להערכתו הגעה למחיר היעד הזה הוא אפשרי. יתר על כן, למרות שמנכ"ל טסלה אילון מאסק מתנגד לטכנולוגיה ואף אמר בעבר ש"לא ישתמש בה גם אם הייתה בחינם", פאראגו מאמין שהוא ישנה את דעתו ברגע שהטכנולוגיה תהיה זולה ויהיה קל יותר להטמיע אותה.
אגב, כל ששת האנליסטים שמסקרים את תחום הלידאר, מעניקים ל-AEVA המלצת קנייה. באופן כללי, האנליסטים שוריים על התחום ככלל, עם 74% שמעניקים המלצה חיובית לסקטור, לעומד 55% מהאנליסטים שמעניקים המלצת קנייה ל-S&P.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.כאחד מהתחום. אינוויז הכי טובה חד משמעית (ל"ת)טובי 11/07/2021 08:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.אינוויזאנונימי 11/07/2021 07:12הגב לתגובה זו0 0בעלת טכנולוגיה טובה וזולה יותר מכל האחרותימים יגידוסגור
-
2.לא בכיוון..אינוויז 10/07/2021 22:50הגב לתגובה זו0 0לאחר ההנפקה אינוויז עלתה לשער 12 ולא 16. תבדקולגבי הטכנולוגיה אינוויז פיתחה 3 צ'יפים שיוצרים לידר איכותי וזול משמעותי מכל המתחרות.ימים יגידו.סגור
-
1.גם הקורונהדרור 10/07/2021 18:17הגב לתגובה זו0 0עפ"י טראמפ גם הקורונה היא הונאה .סגור