מי אמר שבולים זה פאסה? סטמפס נרכשת ב-6 מיליארד דולר

החברה, שמוכרת בולים באינטאנט ומאפשר ללקוח להדפיס אותם בביתו, קיבלה את ההצעה במחיר שהיה גבוה בכ-60% ממחיר המניה, דבר שגרם לזינוק במחיר שלה - החברה התמודדה עם קושי בצמיחה, עד שהגיעה הקורונה
 | 
telegram

חברת {STAMPS.COM INC} שעוסקת בתחום המשלוחים והבולים זינקה בחמישי בשבוע שעברה בכ-60% לאחר שהחברה דיווחה על כך שקיבלה הצעה לרכישתה מחברת טומה בראבו לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר, שווי הגבוה ביותר משישים אחוז ממחיר המניה ביום שקדם לזינוק.

מחיר הרכישה, שישולם במזומן עומד על כ-330 דולר למניה, מחיר הגבוה בכ-2.3% ממחיר המניה כעת במסחר המוקדם. הסיבה להפרש הזה היא הסיבה שיש ברוב המוחלט של המקרים של רכישות במזומן ובחלק ניכר מהמיזוגים - חשש מאי השלמת העסקה.

כמו כן ישנו גם מרכיב "עלות הזמן". הרוכש בעצם אומר - "בזמן שבו אני מחכה לקבלת התמורה מהרוכש, יכולתי להשקיע את הכסף ולקבל עליו תשואה - לכן אני דורש פיצוי". אגב, בדרך כלל מרכיב עלות הזמן תופס משמעות גדולה יותר בסביבת ריבית גבוהה, ופחות בסביבה בה אנו חיים כיום של ריבית אפסית, כנ"ל לגבי סביבה בה יש אינפלציה מחירים גבוה אל מול סביבה בה האינפלציה מינורית (בהנחה ותמורת העסקה היא במזומן) - שכן ערך הכסף כאשר יתקבל מהרוכש, יורד יותר במקרה של אינפלציה גבוה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרוכשת, חברת טומה בראבו היא קרן הון סיכון פרטית מקליפורניה שביצעה עד כה לדבריה עסקאות רכישה של חברות בהיקף של למעלה מ-80 מיליארד דולר. הפוקוס של טומה בראבו הוא על חברות צמיחה, כמו חברת סטמפס.

אז הפעילות של חברת סטמפס, כמו שמה באנגלית (Stamps) - הוא בתחום הבולים בארצות הברית, אבל לא בצורה המסורתית. החברה מפעילה אתר בו היא מאפשרת להדפיס בולים במדפסת בבית של הלקוחות, גם לקוחות פרטיים - כאשר כך היא גם חוסכת את התור לדואר, כאשר כידוע האמריקאים אוהבים פתרונות שחוסכים זמן בתורים (ע"ע אמזון).

היתרון השני של החברה עבור הקונים הוא יתרון המחיר. בגלל שהחברה פועלת בהיקפים גדולים, היא בוחרת ספק משלוחים אחד עיקרי - במקרה של החברה כעת הספק הינו UPS והיא מצליחה לקבל ממנו הצעת מחיר אטקרטיבית. חלק מההנחה היא מגלגלת אל הלקוח וזה בעצם המודל העסקי שלה.

בשנת 2019 התקשתה החברה לצמוח, כאשר הכנסותיה ירדו בכ-2.6% בהשוואה ל-2018. אך בשנת 2020 - בזכות הקורונה והמעבר לאונליין שגרמה, זינקו הכנסות החברה בכ-32.5% והגיעו ל-758 מיליון דולר. המודל של החברה הוא כאמור חלוקה בהכנסות מהספקים שמבצעים את המשלוח וכן לעיתים ביטוח המוצרים שנשלחים, שמהווה באופן מסורתי בין אחוז לשניים מהכנסות החברה.

בשנת 2020, בנטרול שינוי בשערי מט"ח והטבות מס חד פעמיות ולפי שיעור מיסוי גס של 24% שמחושב לפי המיסים הפדרליים והמדינתיים בצורה גסה - הרוויחה החברה כ-149 מיליון דולר, זאת אל מול רווח מייצג של 69 מיליון דולר בשנת 2019. כעת, האתגר הגדול של רוכשי החברה הוא השארת החברה בדרך המלך של הצמיחה, זה לא יהיה קל - אבל במידה והרכישה תבוצע, זה כבר לא משהו שבעלי המניות הנוכחים צריכים לדאוג ממנו.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות