ג'נריישן קפיטל משקיעה כחצי מיליארד ש' בתחום הרכבות בבריטניה
קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל +1.09% ג'נריישן קפ 74.5 +1.09% בסיס:73.7 פתיחה:73.7 גבוה:75.2 נמוך:72 תמורה:1,112,363 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: זכתה במשותף עם קרן ההשקעות הבריטית דלמור קפיטל במכרז לרכישת 30% מענקית הרכבות הבריטית פורטרברוק לה 4,000 רכבות - רבע מכלל רכבות הנוסעים במדינה. החברה קונה קרונות רכבת ומחכירה אותן למפעילות. הצדדים יקימו תאגיד משותף להחזקה בחברה, בחלוקה של 33% לג'נריישן והיתרה לדלמור. ג'נריישן צפויה להזרים כחצי מיליארד שקל (111 מיליון פאונד) במסגרת העסקה.
בג'נריישן מסבירים כי פורטרברוק הינה חברה נכסית ומניבה, הפועלת בשוק מוסדר הזוכה לתמיכה ממשלתית רחבה, ובעל ביקוש קשיח וחסין. בהתאם, תזרים המזומנים שהיא מייצרת הוא יציב ובהיקף משמעותי, המחולק כדיבידנד שנתי. על בעלי מניותיה נמנות קרנות תשתיות גדולות. עוד אומרים בחברה כי שיפורים טכנולוגיים עליהם עובדים בפורטרברוק, בראשן הנעה נקיה מפליטות מזהמים, יאפשרו השבחה שלה. השלמת העסקה מותנית באישור הרשות האירופאית להגבלים עסקיים.
את 2019 סגרה הנרכשת עם הכנסות של 482 מיליון פאונד, EBITDA של 416 מיליון פאונד (שיעור רווחיות של 86%) וחלוקת דיבידנד בסך 80 מיליון פאונד. ב-2020 החוב הפיננסי נטו הסתכם בכ-1.5 מיליארד פאונד.
מערכת הרכבות בבריטניה משמשת לכ-9% מהנסועה בבריטניה, כאשר בשנת 2019 בוצעו בה כ-1.7 מיליארד נסיעות. הגידול בשוק הרכבות הבריטי בעשור וחצי האחרונים משקף שיעור צמיחה שנתי של כ-3.4% בכמות הנסיעות ושל כ-1.9% במספר הקרונות, אשר עומד כיום על כ-18.9 אלף קרונות, כך לפי נתונים שמצטטים בג'נריישן.
פורטרברוק פועלת בתחום ה-ROSCOs (Rolling Stock Company). הכנסות חברות אלה בחלקן הארי הן מהחכרת הרכבות לזכיינים המפעילים את קווי הרכבת והיתרה ממתן שירותי תחזוקה לציי הרכבות. הסכמי החכירה בתחום נמשכים לרוב בין 7 ל-10 שנים, כשהם במחיר קבוע. לפורטרברוק 14 זכיינים לתקופות זיכיון שונות בפיזור גיאוגרפי בבריטניה. היא נמנית על שלוש החברות הגדולות במדינה בתחום ה-ROSCOs המחזיקות יחדיו בכ-70% מהשוק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה