בזן במסר ESG: החזון להפוך לספקית אנרגיה מתחדשת לתחבורה; אפשרי?
חברת בזן -5.04% בזן 92.3 -5.04% בסיס:97.2 פתיחה:92.6 גבוה:93.8 נמוך:91 תמורה:13,354,037 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: היא אחת המזהמות הגדולות באזור חיפה. ארגוני סביבה ירוקים טוענים כי בתי הזיקוק שלה גרמו למקרים רבים של אסטמה באזור חיפה. זה לא מתחבר לחובה להפוך את העולם לנקי יותר, ידידותי יותר ולמסרים של ה-ESG (סביבה, חברה, ממשל תאגידי) ועל רקע זה, בזן מציגה שינוי אסטרטגי וחתירה להיות חברה ירוקה (עד כמה שאפשר).
על פניו נשמע דמיוני, אבל גם חברות מזהמות משנות אסטרטגיה והופכות נגישות יותר לסביבה. בבזן זה הכרח - כי היא נתפסת כמזהמת גדולה. האמת היא שבזן הרבה פחות מזהמת ממה שנהוג לחשוב. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, בזן אחראית לפחות מ-10% מהזיהום במפרץ חיפה, ויותר מכך הזיהום המשמעותי ביותר במפרץ מגיע מהתחבורה, אשר אחראי על כ-50%-56% מהזיהום. אבל בעוד בתעשייה מצמצמים את הזיהום בעקביות משנה לשנה - הזיהום מהרכבים נשאר יציב מאז 2009.
אבל האמת היא שזה לא משנה. בזן נתפסת כמזהמת גדולה ולכן אם היא לא תיישם נהלי-תקני ESG המשקיעים יפנו לה עורף. העתיד נמצא בעולם הירוק וכל מי שלא שם ייקנס - גם בעולם הריאלי, בשטח, וגם בשוק המניות. בזן מנסה להקדים תרופה למכה.
בזן מציגה אסטרטגיה לפיה תהפוך לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ופולימרים מתקדמים. הנהלת בזן מדווחת כי הקבוצה צפויה להשקיע סך של מיליארד וחצי דולר בהשקעות הון עד שנת 2030 בתחומים האלו.
היעדים עד 2030: הרחבת יכולת ייצור מימן ירוק ופריסה ארצית של תחנות תדלוק מימניות, 30% פולימרים ירוקים מסך הייצור.
עובדיה עלי, יו"ר בזן מסביר כי קבוצת בזן תמשיך להיות תעשייה חיונית למדינת ישראל בכל ההיבטים: הביטחוניים, הכלכליים והסביבתיים - "התוכנית האסטרטגית החדשה תהפוך את מפרץ חיפה למרכז מוביל של פיתוח וקידום דלקים נקיים ובמקביל בזן תמשיך להבטיח את הרציפות תפקודית במשק".
משה קפלינסקי, מנכ"ל קבוצת בזן אמר על רקע השקת האסטרטגיה "בזן מתכוונת בשנים הקרובות להפוך מחברה המייצרת תזקיקים ופולימרים מנפט, לספקית מובילה של אנרגיה מתחדשת לתחבורה ושל פולימרים מתקדמים. הקבוצה תהווה גשר חיוני לעתיד משק האנרגיה לתחבורה בישראל ותוביל טרנספורמציה - מוכוונת קיימות וחדשנות - בפעילות הדלקים והפולימרים.
"אנחנו מציבים היום תכנית עם יעדים ברורים. נוביל את שוק המימן הירוק והדלקים החלופיים לתחבורה בישראל ובאגן הים התיכון, נוביל את שוק הפולימרים המתקדמים (ממוחזרים ומתכלים) והביו-פולימרים ונמנף את הפעילות שלנו במערב אירופה, כל זאת, במקביל להמשך הובלת תחום הדלקים על פי צרכי המשק".
מתוך השקעה כוללת של 1.5 מיליארד דולר, לכל הפחות 400 מיליון דולר יושקעו במנועי הצמיחה החדשים והיתרה תושקע בהמשך שיפור והתאמת הנכסים הקיימים, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות ליצור ולהפחתת טביעת הרגל הפחמנית. האסטרטגיה של בזן נשענת על שלושה תחומים: הראשון: מימן ירוק ודלקים חלופיים
בזן, על פי הנהלת החברה תוביל את שוק המימן הירוק לתחבורה ותעשייה יחד עם שותפות מקומיות וענקיות גלובאליות. בזן תוביל את תחום החדשנות והיזמות באקו-סיסטם הדלקים החלופיים בשוק המקומי ותהיה בעלת נוכחות בינלאומית באיזור אגן הים התיכון.
במהלך העשור הקרוב בזן תפעל להתאמת הנכסים הקיימים ולבניית התשתיות לעתיד שוק המימן הירוק, במקביל ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות בענף התחבורה, לרבות יצרני רכב וציי רכב כבד. בזן תעמיק את ההשקעות במנועי הצמיחה העתידיים, שיכללו בחינת השקעות בטכנולוגיות חדשניות בתחום המימן ודלקים חליפיים, לרבות באמצעות חברת H2PRO הישראלית המפתחת טכנולוגיה לייצור מימן ירוק ובה בזן משקיעה ושותפה והעמקת השקעות במנועי צמיחה עתידיים.
במסגרת יעדים ארוכי הטווח בזן תרחיב את יכולות ייצור המימן הירוק ותפרוס תחנות תדלוק מימן בפריסה ארצית.
התחום השני: פולימרים מתקדמים
היעד האסטרטגי המרכזי של בזן, כך על פי מנהליה - הוא להוביל את תחומי מחזור הפלסטיק, ביו-פולימרים ופולימרים מתכלים בישראל ולהעמיק את הפעילות הזו גם במערב אירופה, באמצעות חברת הבת דוקור בהולנד.
במהלך העשור הקרוב בזן צפויה להשקיע בטכנולוגיות חדשניות בתחומי המחזור הכימי, הביו-פולימרים והפולימרים המתכלים. בין היתר, באמצעות שיתופי פעולה בתחום (כולל עם חברות UBQ ו-Melodea).
במקביל בזן תמשיך להוביל את ליבת פעילות הפולימרים בישראל ולספק חומרי גלם לכ-300 מפעלים המקומיים.
בזן קובעת יעד של 15% פולימרים ירוקים עד שנת 2025 ו-30% פולימרים ירוקים עד שנת 2030.
התחום השלישי: דלקים ותשתיות. תחום הדלקים, על פי החברה, יהיה דומיננטי עם צפי לגידול בביקושים, בפרט לסולר, בעשור הקרוב וגם הבא אחריו. בתחום זה, היעדים האסטרטגים שקבעה בזן הינם הבטחת סל מוצרים מגוון בהתאם לתנאי השוק המשתנים, הטמעה של טכנולוגיות מתקדמות ביצור להפחתת טביעת הרגל הפחמנית.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
9.עם כל הכבוד לטרנדחבריקו 24/07/2021 18:58הגב לתגובה זו0 0בזן נסחרת במכפיל עתידי נמוך להפליא, בסוף הכסף ידבר. טוב לראות לפחות שמשהו זז שם.סגור
-
8.מה עם פטרוכימיים ?רון 23/07/2021 15:16הגב לתגובה זו2 0לפי ההודעה במאיה על הצעת קנית החברה ב 8 מיליון כנראה שיכול להקפיץ אותה ביום ראשון כמעט ב 100% השווי שלה כרגע 5 מיליון נקווה לטוב ..סגור
-
7.הצעת כפרה לחברה .ג'ק 23/07/2021 13:45הגב לתגובה זו2 0הקמה והפעלה של תעלת הימים מים סוף לים המלח . פרויקט שיש בו שיקום הים , הפקת אנרגיה ומים מתוקים , הפרחת השממה לעוד הרבה מעלות עסקיות . בטוח שניתן להשיג מימון בינ"ל אדיר .סגור
-
6.הפסדים כבר 20 שנה מחכה למשיחהפסדים 22/07/2021 14:52הגב לתגובה זו1 1הפסדיםסגור
-
5.תוכנית עיסקיתאלי סודרי 22/07/2021 13:50הגב לתגובה זו3 4מיליארד דולר ויותר להשקעות בחברה שמדינת ישראל קבעה שתפסיק להתקיים עד 2030. הציגו תכנית עיסקית רצינית ולא גיבובי סיסמאות. אם היתם דואגים באמת לבעלי המניות כל שקל פנוי ילך להחזרת מזומנים לבעלי המניות.סגור
- טען עוד
-
תגובה לא עניינית וחסרת בסיסמרקוס 24/07/2021 08:59הגב לתגובה זו2 0ממשלת ישראל מעולם לא קבעה שבז"ן "תפסיק להתקיים עד 2030"...פוליטיקאי קטן ועלוב בדמותו של שמחון העביר החלטה בוועדת מנכ"לים שכבר לא רלבנטית ובכל מקרה גם ההמלצה שלו לא סגרה את בז"ן. מי שטוען שעד 2030 העולם לא ישתמש בדלקים פוסיליים לא מחובר למציאות. חברה שמייצרת רווחיות כמו בז"ן צריכה להיסחר במחיר של לפחות פי 4.סגור
-
המנכ"ל הנוכחישאול 23/07/2021 13:47הגב לתגובה זו0 1גדול עליו .סגור
-
4.האפסייד במניה עדיין עצום, נסחרת במכפיל עתידי מצחיק (ל"ת)סתם אחד 22/07/2021 13:06הגב לתגובה זו4 0סגור
-
3.בזןיונתן 22/07/2021 12:00הגב לתגובה זו2 1המניה הולכת להכפיל את עצמה.סגור
-
אז כדאי שתקנה עודאחד שיודע 12/08/2021 12:49הגב לתגובה זו0 0מאז הדיווח הזה המנייה ירדה ב10%. כסף על הרצפה. רק תיזהר כשאתה מתכופף לאסוף אותו שלא ישימו לב שאיבדת את התחתונים.סגור
-
2.מה יש לכם כל הזמן נגד בזן במקום להגיד תודהבזן 22/07/2021 09:54הגב לתגובה זו3 0לטמבל שקנה מהמדינה עסק מקרטע וחסך לצבור כספים הרי כל זיהום או תקלה היתה על חשבון המיסים. במקום להודות לפרייאר שמציל אתכם וקונה את הזבל של המדינה צים וגם אשלג שלא חסר ממנו כנראה בעולם ורק בצד השני של ים המלח יש חברה לא פחות טובה מכיל פוטאש הקנדית .במקום להודות יום יום מעדיפים פה להסית מתאים למדינת ישראל להיות כפויית טובה במיוחד לאזרחיה ולא סתם כל משקיע שמגיע לישראל בסוף בורח חוץ מעידן עופר הטמבל הוא לא חכם כמו אבא שלו ילד תפנוקים עשיר שמרשה לעצמו לעשות הכל ואף להפסיד . זה כמו השכנה שלי שקנתה בית כשהיא יודעת שהולכים להרוס והרסה לעצמה את כל הבית ובנתה לה מחדש כולל חשמל וצנרת מים . רצפות בהזמנה מיוחדת דלתות וכו. וכעת עומדת להרוס הכל . סך הכל רצתה לשחק מעצבת פנים. כנל עידן עופר ככל שיורקים עליו הוא נהנה . כל מה שהמדינה נוגעת עדיף לברוחסגור
-
הרס כדור הארץהדג מסריח מהראש 23/07/2021 15:45הגב לתגובה זו0 0זיהום חיפה והצפון .סגור
-
להגיד תודה על מה בדיוק?אלי סודרי 22/07/2021 13:53הגב לתגובה זו1 0השמדת ערך עצומה משך השניםסגור
-
1.מימן לתחבורה?אחד שיודע 22/07/2021 09:48הגב לתגובה זו1 2פנטזיה ללא היתכנותסגור