"מס הרכישה הוא המס הכי לא צודק. המצאה ישראלית שלא עובדת"

עו"ד חגי אדורם,  מומחה בתחום הנדל"ן: "הרעיון של הממשלה להעלות את מס הרכישה יפגע בשוק; צריך לטפל בצד ההיצעים";  למדריך מס רכישה

 | 

"המרוץ לדירה מתעצם" אומר עו"ד חגי אדורם שמתמחה בשוק הנדל"ן, "ראיתי קמפיין של פרויקט נדל"ן שהיה באוויר יום אחד בלבד וקיבל 800 לידים. המשווק נאלץ להוריד את הקמפיין מהאוויר.

"אי אפשר לכבות את השריפה הזאת עם מטפצ'יק לרכב. הרעיון של הממשלה להעלות את מס הרכישה מחדש רק יפגע בשוק השכירות. ובכלל אי אפשר לשלוט בביקושים. ניסו לחנוק את הביקושים ומה קרה? הוא התפוצץ כמו פקק של שמפניה וזה מה שאנחנו רואים עכשיו. צריך לפעול רק בצד של ההיצעים":

תגובות לכתבה(90):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 65.
    או שהאיש חצוף או שהוא טיפש
    שחר 08/08/2021 21:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ניתן לו להנות מהספק שהוא סתם טיפש. מס רכישה למשקיעי נדל"ן זה לא צודק אבל מע"מ על תרופות כן. הגיון שכזה
    סגור
  • לידיעתך יש גם מעמ עם דירה
    אחד 09/08/2021 09:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משלמים אותו כשקונים דירה חדשה ואין מעמ כשקונים יד שניה. אתה רוצה להוסיף עוד מעמ על המחיר של דירה יד שניה ? זה יקל עליך את הקניה ?
    סגור
  • 64.
    מס רכישה ,,זה גניבה של המדינה מהאזרחים,בלי שום היגיון (ל"ת)
    ירון 08/08/2021 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 63.
    אם יש עודף ביקוש על היצע - היכן כל ההומלסים? (ל"ת)
    אדם 08/08/2021 12:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    מרכז
    לזרוק את ליברמן 08/08/2021 08:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנדלן בדרך למטה
    סגור
  • טען עוד
  • 61.
    ליברמן. עלה מיידית בבקשה את מס הרכישה. המשקיעים חיסלו את הזוגות הצעירים (ל"ת)
    שון 08/08/2021 06:16
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 60.
    ולא את האזרחים
    לחתוך בירוקרטיה 08/08/2021 06:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה משפט המפתח. ולבחון את עבודת החכים והשרים דין וחשבון מי עובד ומי מבלה. נצאס מהניתוק והדוגמא השלילית
    סגור
  • 59.
    עמלת פרעון מוקדם זה פחות צודק
    יוסי 07/08/2021 06:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מס שבח זה גם לא הוגן. ארנונה זה גזל. פעם היו מגיעים על סוסים אנשים עם נשקים, לבתים בכפר ולוקחים את התבואה והגידולים כמס . היום, כמו אז. אחד לאחד. צריך לשלם מס. השאלה מההנעשה עם המס הזה. לאן זה הולך. כינאם הכספים שלנו של המיסין היו מטופלים כראוי, היינו גם משלמים פחות מס בעתיד. להתייעל עם הכסף. כמו משק בית. זה מה שהמדינה צריכה לעדות. וליברמן מגלה עניין ומרץ בנושא. מטאטא חדש סוף סוף. אחרי עידן נתניהו.
    סגור
  • בהצמדות לכסא
    ליברטי מגלה עניין 08/08/2021 05:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם למדו משרון להשאג על הגלגל
    סגור
  • 58.
    רק מס רכוש יצמצם את הפערים
    ירון 06/08/2021 22:18
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כמו בארה"ב ןבגרמניה
    סגור
  • 57.
    מס רכישה
    רחמים 06/08/2021 12:38
    הגב לתגובה זו
    1 8
    מס רכישה גבוהה לדירה שנייה זה מס צודק .עובדה שהמחירים קפצו אחרי שכץ הוריד את מס הרכישה. המשקיעים הם אספני דירות. לולה האספנים האלה היו יותר דירות בשוק .ואז השוכרים יכלו לקנות את הדירות האלה.
    סגור
  • אין קשר
    מס רכישה גבוהה שכר ד 06/08/2021 21:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מונעים מאנשים לרכוש דירה שניה כי ככה יקנו בחול ואז שוב נזק חכחכלה יצוא נמוך וביקוש גבוה.
    סגור
  • 56.
    קוטי
    צח 06/08/2021 11:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך תאר את זה קוטי ? המס של הקוש על האמא של כל הממשלה הזאת....קוטי ישר כח אתה צודק 10000 פעמים
    סגור
  • 55.
    מס רכישה
    אלי בוטבול 06/08/2021 11:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לדעתי צריך לבטל את המס למשקיעים.אם המדינה לא בונה דירות להשכרה אז המשקיעים עושים זאת ואם יעלו את המס אז יגלגלו את זה על השוכרים
    סגור
  • 54.
    מאגר קרקעות עצום ביהודה ושומרון
    הדרך היחידה להורדת מ 06/08/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בניה מאסיבית ביהודה ושומרון. בסמוך לגוש דן. וירושלים. תוריד את מחירי הדיור
    סגור
  • 53.
    הקשת המזרחית הדמוקרטית
    יאצק 06/08/2021 08:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא האשמה במחירי הדיור המנופחים היום!
    סגור
  • מסכים איתך במאה אחוז
    אחד 09/08/2021 09:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורה של דבילים שהביאו הרבה כוח למונופול הממשלתי המטופש שנקרא רמ"י, שמעלה באופן קבוע וסיסטמטי את מחירי הקרקע.
    סגור
  • 52.
    דירות זה למגורים ולא לסוחרים להעלות את הפטור לדירה רא
    בוזגלו 06/08/2021 07:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    להעלות את גובה הפטור לדירה ראשונה ולהעלות חזק את המס למשקיעים . אין דרך אחרת ההיצע מוגבל וחייבים להעיף את הסוחרים בדירות שמיועדות לצעירים במיוחד למי שלחם ושרת בצהל
    סגור
  • 51.
    הדבר היחיד שלא צודק פה
    עידו 06/08/2021 06:58
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הוא הפטור ממס השכרה עד 5000 ש"ח והמס והמצחיק שמשלמים מעל זה
    סגור
  • אם תקזז הוצאות ופחת תראה שזה הגיוני
    אחד 09/08/2021 09:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשואה על דירה אולי 3 אחוז פחת 2.67 אחיז הוצאות נגיד 0.2 אחוז אז נשאר לך הכנסה חייבת על סף אפס, שאין טעם להטריד את הציבור בה
    סגור
  • 50.
    בברלין, מס רכישה הוא 6% ומוטל על הקונה. (ל"ת)
    שוקי 06/08/2021 00:14
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אז סע לברלין (ל"ת)
    אחד 09/08/2021 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 49.
    מס רכישה
    דנה 05/08/2021 22:12
    הגב לתגובה זו
    4 9
    בעד לפעול בצד ההיצעים אבל אם כבר מס אז מס הרכישה הוא סבבה
    סגור
  • 48.
    מס' רכישה
    בוזי 05/08/2021 18:55
    הגב לתגובה זו
    6 7
    צריך להעלות מסרכישה על דירה שנייה ל50 אחוז לדירה ראשונה 0 אחוז משפרי דיור 2 אחוז כל העוסקים ואלה שמשקיעים.בנדלן היו מפסיקים לקנות דירות הקבלנים לא היו מוכרים דירות להמציא היה יורד כמו שבקורונה לא קנו דירות קבלנים יצאו המבצעים של הנחות עד חצי מליון שקל
    סגור
  • מס רכישה
    רחמים 06/08/2021 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל מילה בסלע
    סגור
  • יש אנשים שצריכים להשכיר דירות
    אורון 06/08/2021 07:30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חשבת עליהם ?יש כאלו שמתגוררים לתקופה זמנית ולא מעוניינים לקנות ויש הרבה סיבות לצורך בשכירות.
    סגור
  • 47.
    ואוו איזה עו"ד מומחה - הוא ממש חשב על זה לבד ?!
    יוגי 05/08/2021 18:14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עכשיו הוא גם יוכל להראות ללקוחות שלו שבעיתון כתבו שהוא מומחה. זה לא כמו רופא שצריך ללמוד ולהיבחן כדי להיקרא מומחה, מספיק לשלם ליחצ"ן כדי לדחוף כתבה בנושא חסר חשיבות כדי שיקראו לך מומחה
    סגור
  • זה לא צודק לשלם מס רכישה על דירה שניה
    מושה 05/08/2021 23:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    צריך לפתור את מס הרכישה לתת לקנות דירות ישנות ,וכך משפרי דיור יוכלו לעבור לדירה חדשה
    סגור
  • 46.
    איך אתם חושבים 120 נוכלים+חברי מרכז יכולים לחגוג
    רונן 05/08/2021 16:59
    הגב לתגובה זו
    9 0
    על חשבון הציבור כל החיים. תוסיפו את הקומבינות בשכר בצבא במערכת המשפט ועוד ועוד מערכות ציבוריות. איך אמר פעם ביבי על המגזר הפרטי והציבור שלוקח על הגב את המגזר הציבורי השמן והמסואב והבטיח לקצץ אותו ואיתו את הברוקרטיה. חח אז הבטיח הרי מילה של ביבי זה מילה שחקוקה על הקרח והמגזר הציבורי רק שמן ושמן והסריח ואיתו הברוקרטיה וחגיגות שכר מושחתות.
    סגור
  • 45.
    מס רכישה חייב להעלות ל15% הוא נמוך מדי
    איתי 05/08/2021 16:58
    הגב לתגובה זו
    10 7
    נוצרת פה אצולת נדלן ופשוטי העם שמשועבדים אליהם
    סגור
  • 44.
    מדינה אוכלת יושביה
    אני 05/08/2021 16:42
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מס לא צודק שניתן לרוכשים במקום למוכרים. העיקר עשו הנחה במס לרכישת דירה שנייה במהלך הקורונה. מדינה רעה שמעשירה את העשירים. העיקר לעודד את כולם לחזור בתשובה, להביא ילדים ולהיכנס לצרות כלכליות.
    סגור
  • 43.
    מס לא הוגן
    פינחס 05/08/2021 16:40
    הגב לתגובה זו
    5 3
    המס הכי לא הוגן הוא מס שבח
    סגור
  • מס שבח הוא המקביל של מס רווח הון
    עידו 06/08/2021 06:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה קיים בכל ענף
    סגור
  • 42.
    איפה הבעיה האמיתית?
    משה 05/08/2021 16:08
    הגב לתגובה זו
    2 8
    המדינה מתחמקת מהאמת .מס רכישה זה בריחה מהאמת.כי מי ששולט על מחיר הדירות זה לא ההצע וביקוש.במדינה שלנו מי שמאיץ את מחיר הדירות .זה המתווכים.המדינה צריכה לקחת את. שליטה על מחיר הדירות גם דירות יד 2.המתווכים מאיצים את שוק הדירות .
    סגור
  • 41.
    מס הרכישה וההשבחה זה גניבת העם
    אנונימי 05/08/2021 15:56
    הגב לתגובה זו
    8 1
    תשאלו את ליברמן כמה דירות יש לו בארץ ובחו"ל
    סגור
  • 40.
    פינוי בינוי
    מאיר 05/08/2021 15:26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך לקדם תוכניות של פינוי בינוי. אבל המצב נוח לממשלה
    סגור
  • 39.
    אל דאגה יהיה גם מס הכנסה על המס הרכישה
    הצדק 05/08/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כל עוד ניתן לקחת אז למה לא ???
    סגור
  • 38.
    המדינה מרוויחה ממס הרכישה, וגם ממס שבח...
    הקופון של המדינה 05/08/2021 15:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    האינטרס של המדינה זה שמחירי הדיור יעלו, והמס יהיה גדול יותר...נוח וזמין
    סגור
  • 37.
    באיזה סרט זאת המצאה ישראלית?
    Ben 05/08/2021 15:01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מס רכישה הוא מס נהוג במדינות רבות ולבטח אינו המצאה ישראלית ...
    סגור
  • 36.
    אני מציע מס חדש מס חמצן (ל"ת)
    דוק 05/08/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 35.
    דירה להשקעה
    יהודה 05/08/2021 14:40
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כל הצרי עיין שאין להם עוד דירה ראשונה עטים על המשקיעים בדירה שניה ואומרים שמס רכישה הוא מס רצוי אז בואו נתחיל אדם שמשקיע בדירה שניה הוא משלם למתווך 2 אחןז מס רכישה עוד 8 אחוז לעורך דין עוד אחוז וחצי וזה המון כסף אז כדאי להשקיע בחוץ לארץ למה פה
    סגור
  • מס רכישה
    רחמים 06/08/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עורך דין לןקח חצי אחוז ואפשר גם למצוא בפחות זה טוב לדייק
    סגור
  • 34.
    דירה (ל"ת)
    יהודה 05/08/2021 14:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    שוכר
    אלברט 05/08/2021 13:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    השכירויות יעלו
    סגור
  • 32.
    מה לממשלה ולצדק?
    ג'ק 05/08/2021 13:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הממשלה מתנהגת שנים רבות כמונופול כוחני ואכזרי .מספסרת בקרקעות , ברכב ובהרבה דברים אחרים אז מה ועל מה לא ברור ?!
    סגור
  • 31.
    כל כך צודק
    גלעד 05/08/2021 13:41
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למעשה מה שהמדינה עושה זה הקצנה במעמדות לבעלי ההון אין בעיה לשלם מס רכישה ולכן ימשיכו וירכשו ויעשו קומבינות עם שמות של בני משפחה כמו כן הנדלן הוא בין מנועי הצמיחה המובילים במשק.....שיבנו עוד ועוד דירות שאנשים ייקנו ותהיה עוד ועוד עבודה לכל בעלי המקצוע העובדים ומשרתים את הבנייה במישרין ועקיפין המדינה במכוון עוזרת לעשירים שהעניים ומעמד הבניים ימשיך להיות עבדים לתמיד
    סגור
  • 30.
    המסחר בבורסה מחייב אותי להגיש דוחות להחזר מס
    אני אקנה דירה שניה 05/08/2021 13:21
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נמאס לי מזה. אני אשכיר את דירתי היקרה באזור טוב ואקנה דירה קטנה 3 חד בהוד השרון או אם המושבות וככה לא ישאר לי שקל בחשבון ואקבל מליברמן הבטחת הכנסה . את הדירה ארשום על שם אחד הילדים שגר בקנדה
    סגור
  • 29.
    צודק לא צריך מסי רכישה
    אנונימי 05/08/2021 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    צריך מס 25 אחוז על רווחים כמו בשוק ההון, אם כבר מס אז שווה לכולם, מי שיש לו 20 אלף שקל בבנק והרוויח 200 שקל ריבית, משלם 50 שקל מס, ככה צריך גם לבעלי דירות.
    סגור
  • זה כבר קיים
    אחד 09/08/2021 09:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים לזה מס שבח
    סגור
  • זה כבר קיים כאילו... מב שבח.. (ל"ת)
    אלמונימי 05/08/2021 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • פשוט מאוד
    משה 05/08/2021 15:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר דירה וכלקוח קצה כמו כל דברשקונים בעולים מגולם במחיר עלויות יצור ועלויות מס גם כאן העלויות יפלו בסוף על השוכרים! ככ פשוט!
    סגור
  • 28.
    בגרמניה המס בגובה 6%. בקפריסין 3.5% (ל"ת)
    רוני 05/08/2021 12:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    אפשר להכפיל או לשלש את מס הרכישה על דירה שלישית ויותר (ל"ת)
    תום 05/08/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 26.
    למשקעים בדירות שניה ומעלה יש להם המון דרכים להקוף
    יוסף 05/08/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את זה. אחד מהם זה לקנות על שם הילדים עם חוזה עם הילד שלא יכול למכור ובנוסף הדירה משועובדת להורה ועוד
    סגור
  • 25.
    מס רכישה עודסיבה לחוקר הדיור.
    אריק 05/08/2021 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס רכישה סיבה נוספת לחוקר הדיור. מי שלא מבין את זה לא מבין בכלכלה!!!
    סגור
  • 24.
    שודדים דיר חזירים !!!! (ל"ת)
    ממשש 05/08/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 23.
    צריך לפעול גם בהצע וגם בביקוש. דיור בארץ זה לא שוק חופ (ל"ת)
    חכם בלילה 05/08/2021 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 22.
    היזמים צריכים להחזיר ללקוחות כסף שיצא על פרסום ושיווק!
    ישר 05/08/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    פשוט חוצפה לספר שעומדים אצלם בתור לדירות, שאין להם מלאי לכל מי שרוצה לקנות, ועדיין להוציא מיליונים על פרסומות. רוצים לפרסם? בבקשה, אבל על חשבון הרווח היזמי שלכם ולא לגלגל את העלויות לרוכשי הדירות. זו ממש חוצפה. גם בהוצאות השיווק אתם מאשימים את המדינה? אם כבר המדינה דאגה לכם למצב שיש קונים והכל נחטף
    סגור
  • 21.
    אם ישארו רק זוגות צעירים אז המחירים לא יוכלו לברוח להם
    תחשבו על זה 05/08/2021 10:47
    הגב לתגובה זו
    13 4
    בהגדרה. אז קדימה להעיף את כל הרוכשים האחרים ע"י מס דרקוני ופתרנו את הבעיה.
    סגור
  • 20.
    כ-60% ממחיר דירה זה מיסים והיטלים -
    מדינת חלם 05/08/2021 10:45
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אז להביא כפיתרון לעלויות המחירים שנעלה עוד יותר את המיסים ??? חלם - כבר אמרנו ?
    סגור
  • הרוב זה מחיר הקרקע כי היזמים מציעים למדינה פי 5 ממחיר ה
    הסבר על 60% 05/08/2021 11:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המינימום שרמ"י קובעת. אפילו פי 6 ופי 7 במקרים מסוימים. חלק קטן יותר מהמחיר זה מע"מ אבל זה קיים בכל מוצר במדינה. מה שקורה זה שכל מה שמעניין את היזמים זה להשיג קרקע לפרויקט הבא כי הם יודעים שגם במחיר גבוה הם יצליחו למכור, כי הקונים בהיסטריה על דירות. תקטינו ביקוש על ידי מס, היזמים לא יחשבו שיצליחו למכור ביוקר, היזמים לא יהיו מוכנים להציע מחירים כל כך גבוהים על קרקע, מחיר הקרקע ירד (גם קרקע פרטית שבבעלות חברות בניה) והתוצאה תהיה שחלק קטן בהרבה ממחיר הדירה יגיע למדינה. פשוט.
    סגור
  • 19.
    דווקא בגלל שהקבלנים צודקים שיש מחסור, יש לעצור משקיעים!
    הגדלת היצעים 05/08/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
    14 6
    כשהקבלנים והמדינה יוכיחו, בשטח, שהם מגיעים ל 70,000 התחלות בניה בשנה, אז אפשר יהיה לשקול להוסיף לביקוש של הריבוי הטבעי גם ביקוש של בעלי דירות
    סגור
  • 18.
    זוכרים את הכתבות ששכר הדירה מזנק בעקבות מס דירה שלישית?
    מנסים להפחיד שוב 05/08/2021 10:43
    הגב לתגובה זו
    27 2
    באוגוסט 2016 כשרק התחילו לדבר על האפשרות של מס, אלפי טוקבקים כעוסים של בעלי בתים וכתבות הפחדה ענקיות בכל העיתונים. בכתבות מראיינים בעלי בתים שהקפיצו את השכירות בעשרות אחוזים. בפועל, נתוני הלמ"ס שתמיד מגיעים באיחור, מראים שלא היה שום שינוי במגמת שכר הדירה לפני ואחרי הדיבורים על המס. אפילו כניסת המס לתוקף ב 2017 לא שינתה כלום ושום דבר
    סגור
  • מס דירה שלישית נגנז
    בעלת 4 דירות ! 06/08/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כניסת המס בתוקף ב2017 ??? אתה ממציא מס חדש תבדוק נתונים לפני שאתה קופץ להעשיר אותנו בבורותך
    סגור
  • היה בתוקף מספר חודשים עד לעתירה לבית המשפט (ל"ת)
    גגג 06/08/2021 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    מס רכישה עובד - זה כמו סם למשרד האוצר - כמו הבלו
    גידי 05/08/2021 10:42
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מבחינתם שימכרו כמה שיותר יקרוכמה שיותר דירות - חותכים קופון
    סגור
  • 16.
    מס הרכישה הקיים לא גבוה כלל, במבחן התוצאה יש התנפלות
    כלכלכלכלן 05/08/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    38 5
    של משקיעים על דירות, אז כנראה שהם חושבים שלמרות המס יש כדאיות לקנות ואפילו גדולה. יש להכפיל את המס עד לירידת כמות המשקיעים, ואם לא יעזור פשוט להכפיל שוב, עד שהמציאות תוכיח שהמס באמת גבוה. מס רכישה זו לא המצאה ישראלית בהרבה מדינות יש מס בולים ברכישת דירה. חוץ מזה הביקוש לא התפרץ עכשיו בגלל ש"חנקו אותו מלאכותית", אלא בגלל הורדת מס הרכישה ע"י ישראל כץ שרצה לעזור לקבלני מרכז הליכוד, ירידת הריבית בעולם, והוזלה של בנק ישראל במשכנתא.
    סגור
  • 15.
    מיסוי חכם יכול דווקא להגדיל היצע, ואפילו מיידית-
    אופירי 05/08/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
    24 2
    קחו אנשים וחברות שקנו קרקע שהמדינה כבר שיווקה מזמן, אבל לא יוזמים בניה. מס על דגירה יגרום להם להעדיף ליזום בניה מייד ולהגדיל את היצע הבניה. קחו יזמים שבנו אבל לא מזדרזים למכור. מנסים להתאים את ההיצע לביקוש שישנו באותו רגע בשוק. תטילו עליהם מס על אי-מכירה (הריבית על הלוואות גישור שהם לוקחים לא גבוהה ולא מרתיעה) ופתאום הם יזדרזו למכור אפילו אם זה בהנחה גדולה. קחו בעלי כמה דירות, תטילו מס רכוש גבוה על הדירה השלישית וגבוה מאוד על הרביעית ומעלה. מס שגובים כל חודש וממש ממש מציק לבעל הנכס. מס שאוכל חצי משכר הדירה בקלות. תקבלו המוני משקיעים שמציעים את הדירה למכירה מה שיעביר את הכוח לצד של הקונים. תקבלו גם פה ושם אנשים שמחזיקים דירה ריקה ועכשיו לפחות יחפשו דייר שיאכלס אותה ויעזור בתשלום המס. אפשר גם לעשות מתווה של מס שבח עולה. כשאנשים שעשו קופה יפה בנדל"ן ידעו שאם ימכרו היום לא ישלמו הרבה מס אבל בכל כמה חודשים מס הרכוש מתייקר, הם יציפו את השוק בדירות למכירה. זיכרו- לא צריך לבנות כדי להוריד מחיר. רק להגיע למצב שיש יותר מוכרים לחוצים מקונים לחוצים. באירלנד וארה"ב המחירים קרסו למרות עצירת הבניה
    סגור
  • 14.
    מס צודק מאוד
    ראובן 05/08/2021 10:25
    הגב לתגובה זו
    2 5
    עורך דין חגי אתה חזיר תתחשב באלה שאין להם דירות ואין להם עזרה לקנות לפי הדיבור בתוח שלך יש דירה או יותר שיעלו את המס ל. 15. אחוז מדירה שניה
    סגור
  • 13.
    היזמים עצמם צועקים בכל מקום שחייבים מס רכישה ענקי!
    אופירי 05/08/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    18 2
    היזמים אמרו אלף פעמים שהריבוי הטבעי גורם לעודף ביקוש, שהמלאי שלהם נחטף ברגע, שהם תמיד בונים את המקסימום אבל יש בירוקרטיה, ושקצב הבניה לא צפוי לעלות בקרוב. אם זה המצב, למה להוסיף ביקוש של אנשים שהמדינה כבר דאגה לבנות עבורם לפני 30 שנה ועכשיו הם רוצים את הדירה השניה? למה להוסיף ביקוש של תושבי חוץ? הרי כשיכולת הייצור תקועה, כל תוספת ביקוש תתבטא בתוספת מחיר וזהו. וכל דירה להשכרה שהם מוסיפים לשוק זה דירה אחת פחות שנשארה למכירה לזוגות צעירים. כל שנה 10,000 צעירים שיכלו להפוך לבעלי דירה לא עשו זאת כי משקיעים רכשו את הדירות שהוצעו למכירה. אז עכשיו יש 10,000 דירות להשכרה שלא היו קודם, אבל יש גם 10,000 שוכרים שכבר לא היו אמורים לשכור. אח"כ בוכים גם שמחירי הנכסים עולים, וגם שיש מגמה של ירידה בשיעור הבעלות על דירה ראשונה.
    סגור
  • 12.
    צריך להשוות מס לשוק ההון
    אריק 05/08/2021 10:05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לקחת מס רכישה ולהתחשב במס במכירה.
    סגור
  • 11.
    עובדתי זה לא מה שקרה בעבר
    אריק 05/08/2021 10:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאשר כחלון העלה את מס הרכישה השכירות לא עלתה והמחירים מעצרו, אבעלו היתה ירידה של מחירי הדיור ב2 אחוז במשך שנה וחצי.
    סגור
  • 10.
    על חשבון הציבור
    רונן 05/08/2021 09:59
    הגב לתגובה זו
    5 5
    עוד דרך להוציא כסף מהציבור..
    סגור
  • 9.
    אוהב כסף לא ישבע כסף
    דוד 05/08/2021 09:58
    הגב לתגובה זו
    2 3
    השוק מנופח והתחרות מזמן נשחקה, אין קשר למיסוי הקשר הוא להלך השוק, כאשר אין אפשרות לשכור אין סיבה להוריד מחירים ולא בגלל ההיצעים אלא בגלל קהל היעד, מה שבטוח שהנפילה תהיה אגרסיבית.
    סגור
  • לא תהייה כל נפילה, השוק קשיח!!! (ל"ת)
    בוב הבנאי 05/08/2021 11:43
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 8.
    זה הכי לגטימי שיש
    אבי 05/08/2021 09:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילא דירה שניה, השקעה לגטימית.. אבל יש אנשים עם ארבע וחמש דירות, הם משקיעים הנדלן בגלל שהרווח שם יותר גבוה והמיסוי יותר נמוך ממיסוי שוק ההון!! והרי הכסף צריך לעבוד..אז כן צריך להיות מס רכישה מטורף על רכישת דירה שלישית ומעלה, ושיעלה ככול שיש יותר דירות בבעלות.ואם יש משקיעים שעדיין מעדיפים את הביטחון של הנדלן אז שיהנו מהביטחון.שיקחו את הכסף ממסי הרכישה ויקלו על האזרח הפשוט, זה שנלחם ביום יום שלו להרים את הראש.
    סגור
  • 7.
    העורך דין לא מעודכן
    יצחק 05/08/2021 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מסתובב בעולם וכל המדינות שהייתי בהם, ספרד פורטוגל מאוריציוס ועוד הרבה מדינות יש מרכישה לפחות של 6 אחוז כולל הבית הראשון, אף אחד לא מקבל פתור. ובנוסף כל שנה יש מס רכוש על הבית, בדנמרק זה מגיע ל אחוז אחד מערך הבית.שלא יבלבל את המוח שזו המצאה ישראלית
    סגור
  • 6.
    מדהים שמי שמתיימר להיות ״מומחה נדל״ן״ לא מכיר את העולם
    מומחה נדל״ן 05/08/2021 09:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולגופו של עניין מדובר במס מוכר וקיים כמעט בכל מדינות המערב ובישראל הוא כמעט הכי נמוך בעולם המערבי.
    סגור
  • 5.
    לפמפם לפמפם לפמפם ולפמפמם (ל"ת)
    אביב 05/08/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • הוא התכוון לדירה = ד לייד ה ש (ל"ת)
    fu,c 05/08/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    להכפיל מס רכישה על שירה שניה ושלישית (ל"ת)
    יריב 05/08/2021 09:16
    הגב לתגובה זו
    9 9
    סגור
  • לא רק שירה, גם ספרות יפה וספרי בישול (ל"ת)
    עוד אחד 05/08/2021 10:47
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 3.
    אם ליברמן השמן דואג להורדת צריכת הסוכר מה נשאר פפפפחחח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 05/08/2021 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • יש עוד העדפות לבריאות הציבור
    יובל 05/08/2021 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מס על גז ונפט וסיבסוד אנרגיה סולארית למשל . מס על רכב מזהם ןסבסוד רכב חשמלי והיברידי .למשל . מס על מזון לא בריא וסבסוד מזון בריא למשל ...
    סגור
  • 2.
    מגיב לחגי אדורם
    אזרח 05/08/2021 09:03
    הגב לתגובה זו
    6 3
    חגי מדבר מפוזציה אישית של נדלניסט. מס רכישה נהוג ברוב מדינות העולם המערבי. נהפוך הוא. יש מס רכישה לתושבים זרים ומס מופחת למקומיים. בעיקרון צריך לטפל בהיצע, זה נכון, אך עד שיטפלו בהיצעים בנדלן, השריפה בעיצומה. למשקיעים השר הקודם הוריד את מס הרכישה בחטף מ-8% ל-5%, שפך בנזין לטרפת ולשריפה מה הרציונל,- לא מבין. כנראה לשר הקודם יש הרבה סיבות נבזות ללא כל צחשבה על זוגות צעירים ומשפרי דיור בעלי דירת יחיד.השר (לשעבר ב"ה) עשה זאת מפוזציה של בעלי דירות להשכרה כמו שטען שמיקי זוהר דיבר בזמנו על מתן היתרים לבעלי אולמות בקורונה. לא אני אמרתי,-השר כץ אמר קבל עם וטלויזיה בועדת הכספים האחרונה.מושחתים עד עצמותם. נמאס מכם.
    סגור
  • רק שכחת
    אבי 05/08/2021 10:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שכל מה שיעלו את המס רכישה זה יתגלגל עלינו... לטפל בצד של ההיצע זה כנראה הפיתרון הנכון
    סגור
  • אכן, המדלניסטים פיתחו שיטה של הפצת פייק ניוז (ל"ת)
    מחזק 05/08/2021 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    גזל לשמו . למה זה צריך להיות 50% מהרווח
    מס השבחה 05/08/2021 08:59
    הגב לתגובה זו
    5 1
    גם מי שלא בנה ולא הרויח משלם לעיריה מס מיותר . ומה זה קנס על עבירות בניה שנוצר כדי להתעלל בערבים והבניה הלא חוקית שלהם ובמקום זה מוטל על ישראלים כי המדינה משקשקת מהבדואים ומהערבים. להם לא יהרסו ולא יגבו מהם שקל על העבירה אבל לישראלים יגרמו גם למכור דירה. די לגזל על חשבון הדירות הם יקרות מאוד ולא שוות הרבה .
    סגור
  • הוד שרון (ל"ת)
    רוני 05/08/2021 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משקיעי נדלן
    נננננ 05/08/2021 11:33
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אסור לתת למשפחה שתהיה לה יותר מדירה אחת ככה יזרקו לשוק אלפי דירות של משקיעים בשביל זוגות צעירים שלא מצליחים להשיג דירה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות