מקס נקנסה ב-900 אלף שקל כי חייבה עסקה בכרטיס אשראי שבוטל
בניגוד להוראת ניהול בנקאי תקין, חברת כרטיסי האשראי מקס (לשעבר לאומי כארד) נקנסה ע"י הפיקוח על הבנקים בקנס של 900 אלף שקל, זאת בעקבות חיוב עסקה בכרטיס אשראי שבוטל - עם זאת מדובר בהורדה של הקנס ב-10% מסכום של מיליון שקל מכיוון שהחברה הפסיקה את ההפרה, לאחר שנתפסה.
מתלונה שהתקבלה בפיקוח על הבנקים, בנושא חיוב בעסקאות בכרטיס חיוב מבוטל עלה, כי חברת מקס איט פיננסים המשיכה לחייב לקוחות בחיובים שהתקבלו בגין הרשאה לחיוב כרטיס האשראי, וזאת למרות העובדה שהכרטיס בוטל.
על פי ההוראה: "מנפיק לא יחייב חשבון לקוח בגין עסקאות שבוצעו לאחר סיום חוזה כרטיס חיוב, כאמור בסעיף 4 לחוק כרטיסי החיוב".
מבדיקה שערך הפיקוח על הבנקים מול החברה עלה כי כאשר לקוח מבטל את כרטיס האשראי, עסקאות שמתקבלות בכרטיס זה, לאחר מועד הביטול, נחסמות כנדרש. יחד עם זאת, בבדיקה שבוצעה כתוצאה מבירור של תלונת הציבור, אותרו מקרים בהם חויב הכרטיס חרף ביטולו. מהבדיקה עלה כי כאשר נחסם כרטיס אשראי בשל הונאה, אך התברר בדיעבד שלא בוצעה בכרטיס הונאה, התאפשרה קליטה של עסקאות מסוג הוראות קבע בכרטיס חרף ביטולו כאמור.
בעקבות כך, הפיקוח דרש מהחברה לתקן את הליקוי שנמצא ולמנוע הישנות מקרים מסוג זה, וכן אמר לחברה לדאוג להחזר ללקוחות הרלוונטיים, ככל שנפגעו.
המפקח על הבנקים יאיר אבידן: "הוגנות היחסים שבין הבנקים ללקוחותיהם היא בליבת עיסוקו של הפיקוח על הבנקים ואני מייחס לכך חשיבות רבה. למערכת היחסים החוזית עם הלקוח יש התחלה וסוף מוגדרים וברורים, כפי שנקבע במפורש בהוראות הפיקוח על הבנקים. על כן, לא ייתכן, כי לאחר סיום החוזה, חשבון הלקוח יחויב בגין עסקאות שבוצעו בכרטיס שבוטל. בכוונתנו להמשיך ולאכוף את קיומן של הוראות הפיקוח על מנת לוודא שלקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי מקבלים שירות ראוי והוגן".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה