בזק בדוח יציב; שומרת על התחזית השנתית; קצב רווחים של מעל 1 מיליארד שקל בשנה

תחזית הרווח לשנה כולה - 1 מיליארד שקל, ה-EBITDA - 3.5 מיליארד שקל
 | 
telegram
(5)

חברת בזק מדווחת על הכנסות בגובה 2.2 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה - עלייה של 2.1%, לעומת תקופה מקבילה אשר נבעה בעיקר מעלייה בהכנסות פלאפון ובזק און-ליין.

הרווח הנקי הסתכם ב-294 מיליון שקל, עלייה של 9.3%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-304 מיליון שקל, עלייה של כ-20.6% אשר נבעה בעיקר מהירידה בהוצאות מימון בבזק קווי בעיקר בשל עמלת פירעון מוקדם של חוב ברבעון המקביל.

למעשה, בזק שומרת על יציבות - יש שחיקה בהכנסות בתחום הקווי המסורתי אך מנגד יש עלייה בתחום האינטרנט וצפויה עלייה בזכות הסיבים האופטיים. כמו כן, פלאפון השתפרה ברבעון השני (הגיעה לרווח של 20 מיליון שקל), בנטרול הרווח החד פעמי ברבעון קודם והוצאות המימון החריגות ברבעון מקביל, מקבלים שבזק שומרת על יציבות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

התזרים החופשי הסתכם ברבעון ב-85 מיליון שקל, ירידה של 41% אשר נבעה בעיקר מהגידול בהשקעות בשל פריסת הסיבים ומתשלום מענק לעובדים בסך של 40 מיליון שקל בבזק קווי. התזרים החופשי במחצית הראשונה של 2021 הסתכם בכ-408 מיליון שקל, ירידה של 29.7% לעומת התקופה המקבילה, בין היתר, כתוצאה מתשלום מס גבוה יחסית בתחילת השנה.

ה-EBITDA הסתכם ב-934 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 42.5%), ירידה של כ-3.7%. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-944 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 42.9%), ירידה של כ-0.7%.

 

 

 
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה מסתכם ב-6.66 מיליארד שקל נכון ליום 30.6.2021, בהשוואה לכ-7.54 מיליארד שקל נכון ליום 30.6.2020.

תחזית קדימה
בזק מאשררת את התחזית לשנה כולה:
                 - הרווח הנקי המתואם לבעלי מניות צפוי להיות כ-1.0 מיליארד שקל
                 - ה-EBITDA המתואם צפוי להיות כ-3.5 מיליארד שקל
                 - ה-CAPEX צפוי להיות כ-1.7 מיליארד שקל
       
תוצאות הפעילות הקווית של בזק
- יציבות בסך ההכנסות לעומת הרבעון המקביל, למרות ירידה של כ-11.2% בהכנסות מטלפוניה, בזכות גידול משמעותי בהכנסות משירותי תמסורת וענן ודיגיטל. 
- צמיחה בהכנסות מהמגזר העסקי (עלייה של כ-10.0% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים ושל כ-8.6% בהכנסות משירותי ענן ודיגיטל). 
- יציבות בהכנסות משירותי אינטרנט למרות הפחתה חדה בתעריפי השוק הסיטונאי, בזכות גידול בהכנסות מאינטרנט קמעונאי. 
- עלייה של כ-8.9% ברווח הנקי המתואם. 
- גידול ב–ARPU אינטרנט קמעונאי אשר עלה לכ-106 שקל, אשר הושפע מהשקת הסיבים ברבעון הנוכחי והמשך מכירות גבוהות של ציוד קצה (Be, Bspot, Be Mesh) 
- המשך פריסה מסיבית של סיבים אופטיים. נכון להיום הגענו לכ-718 אלף משקי בית הזמינים לחיבור. היעד הינו לפרוס למיליון משקי בית עד סוף 2021.

על רקע פרסום הדוחות והתחזית, אמר גיל שרון, יו"ר דירקטוריון בזק, "ברבעון השני של השנה קבוצת בזק המשיכה לחזק את שלושת היסודות עליהם עומדת הקבוצה, ביצועים עסקיים חזקים, השקעה בתשתיות ואיתנות פיננסית. כל אלו יבטיחו לבזק את המשך הובלת שוק התקשורת הישראלי בטווח בארוך, תוך יצירת ערך לכל בעלי העניין בחברה. ההשקעה בעתיד הקבוצה השתקפה בגידול של כ-27% בהשקעות בחצי השנה הראשונה שהגיעו לכ-876 מיליון שקל, בעיקר בשל הפריסה המואצת של תשתית הסיבים. האיתנות הפיננסית קיבלה חיזוק נוסף הרבעון, כאשר החוב הפיננסי נטו של הקבוצה הסתכם בכ-6.7 מיליארד שקל, ירידה משמעותית של כ-12% בהשוואה ליוני 2020.

"דירקטוריון בזק אישר אתמול את השינוי המבני הכולל פיצול חטיבת האינטגרציה לחברה נפרדת חדשה שתוקם, וכן מיזוג הפעילות במגזר הפרטי של בזק בינלאומי ל-yes. ההחלטה התקבלה לאחר תהליך ניתוח מעמיק של שוק ה IT. החברה החדשה תתמקד בשירותי אינטגרציה ו-IT לעסקים, כשכבר היום הפעילות שלנו בתחום מייצרת הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה. אנו מאמינים שנוכל לצמוח באופן משמעותי בתחום, בדומה לחברות אחרות בענף, בין היתר באמצעות רכישות. 

"לאחרונה בזק פרסמה דו"ח אחריות תאגידית מקיף, וכבר עתה אנו עדים לכך שהוא מתקבל באופן חיובי ביותר בקרב גורמים מקצועיים גלובליים, דבר המתבטא בשיפור משמעותי בציוני בזק בתחום ה-ESG. אנו נמשיך להציג את פעילות בזק בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי, תוך הצבת יעדים ברורים להמשך שיפור, מתוך תפיסה שמהלך זה יוסיף ערך לכלל בעלי העניין שלנו". 

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, "פריסת הסיבים האופטיים שהחלה ברבעון הראשון של השנה, נמשכה במלוא העוצמה גם ברבעון השני, כאשר נכון להיום, חצי שנה בלבד ממועד תחילת הפריסה, רשת הסיבים של בזק מגיעה כבר למעלה מ-700 אלף משקי בית. במקביל, קצב צירוף לקוחות חדשים לשירות האינטרנט על גבי סיבים צומח במהירות. בנוסף, השקנו הרבעון קצב גלישה העומד על 2.5 גיגה ומגוון שירותים ומוצרים המותאמים לעידן הסיבים,  במטרה לאפשר ללקוחות החברה ליהנות מהאינטרנט המהיר והאיכותי ביותר בישראל. אנו ממשיכים  לצמוח בכמות לקוחות האינטרנט הקמעונאיים שלנו, לצד גידול מרשים של 8% בהכנסה הממוצעת ללקוח, הנשען על שדרוג קצבי הגלישה והמעבר לסיבים, ועל אסטרטגיית בית הלקוח שלנו שממשיכה לשבור שיאים. במגזר העסקי בזק ממשיכה לצמוח עם עלייה של כ-10% בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים ושל כ-9% משירותי ענן ודיגיטל, לעומת הרבעון המקביל".

עוד הוסיף מזרחי כי, "לאחרונה הכריזה גוגל על הקמת סיב בינלאומי שיאפשר חיבור באיכות הגבוהה ביותר בין אירופה להודו, ויעבור לראשונה בישראל. אנו גאים בכך שנבחרנו לבצע את הפרויקט הייחודי והמורכב במקטע המקומי. מדובר בהבעת אמון ברמה הגבוהה ביותר וזכות לקחת חלק בפרויקט בינלאומי בשיתוף החברות המובילות בעולם".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הדיבידנד רבותי מה עם הדיבידנד..?
    אוריאל 14/08/2021 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו שמאמינים בבזק לא מבינים מדוע הדיבידנד מתמהמה ?
    סגור
  • 4.
    המנכל הכי מוכשר מכולם
    קלרה יצחק 12/08/2021 15:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כח דודו מזרחי כבוד המנכל איש ערכי אנושי ומוכשר הרווחנו שהוא שלנו
    סגור
  • 3.
    בזק
    אמיר 12/08/2021 11:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ??????????
    סגור
  • 2.
    דוידנט
    JחייקהHEV 12/08/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם הכל טוב מדוע לא מחלקים דוידנט
    סגור
  • 1.
    דיבידנד
    שמיל 12/08/2021 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחכים לדיבידנד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות