הקורונה סגרה את הנמל הגדול בעולם; חשש ממחסור בארה"ב ואירופה

עצירת הטרמינל בנמל נינגבו-ז'ושאן, הטרמינל הגדול ביותר המחבר את סין למערב, צפויה להכביד עוד יותר על שרשרת האספקה העולמית
 | 
telegram
(2)

בסוף ינואר 2020, לקראת ראש השנה הסיני, כל העולם עצר את נשימתו לראות איך המעצמה השנייה בעוצמתה הכלכלית וכנראה שחקנית הסחר החשובה בעולם, סוגרת את שעריה בשל נגיף מסתורי שפרץ במחוז ווהאן ושמהר מאוד הפך למגפה העולמית הידועה בשם הקורונה. 19 חודשים לאחר מכן, כשנראה היה שסין הצליחה לחמוק מהתפרצות מסיבית, הכל חוזר ובגדול.

בסין מדווחים שוב על ירידה במאומתי הקורונה, לאחר שב-46 מחוזות החלו בהטלת סגרים בשבועיים האחרונים, כשהסינים מתחילים לאכוף איסור טיסות ונסיעות בתחבורה ציבורית. אבל הקורונה כמו הקורונה, פוגעת במקומות הכי לא צפויים והכי מקשים.

עכשיו סגרו את הטרמינל של נמל נינגבו-ז'ושאן, הנמל הגדול בעולם לפי טונות של סחורות והשלישי מבחינת תנועה בעולם, עם למעלה מ-1 מיליון קילו-טון של סחורה מנוהלת בשנה נכון ל-2017. הסיבה: עובד בטרמינל מיישאן, שחוסן בחיסון הסיני, התגלה כנשא א-סימפטומי של ורייאנט הדלתא.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז לא כל הנמל נסגר ועדיין זה מכביד על הפעילות. נכון לחמישי האחרון, זמן ההמתנה בנמל עלה ל-3 ימים לספינה וישנו פקק של לפחות 28 ספינות. בתקופה שבה מחיר לקונטיינר בקו מזרח אסיה-ארה"ב מגיע לשיא של 20,600 דולר, זה רק הולך להכביד עוד יותר על שרשרת האספקה החבולה והמחירים, לשמחתן של חברות הספנות, צפוי להמשיך ולטפס.

עד כמה טוב? חברת השילוח הימית הגדולה בעולם, מולר-מארסק (AMKBY), שמשנעת 1 מכל 5 מכולות בעולם בין סין לארה"ב וסין ואירופה, דיווחה בשבוע שעבר על הכנסות שחצו את ה-14 מיליארד דולר, כשבשנה שעברה עמדה השורה על קצת פחות מ-9 מיליארד דולר. בקיצור, מדובר בעלייה של 58.2% בהכנסות של כלל חטיבות החברה.

ה-EBITDA של החברה עלה מקרוב ל-1.7 מיליארד דולר ללמעלה מ-5 מיליארד, או עלייה של למעלה מ-198%. ההכנסות לפני ריבית ומס (EBIT) עלו מ-751 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ללמעלה מ-4 מיליארד, או עלייה של 444%.

עד כמה חשוב הנמל הזה? בחצי הראשון של השנה לא פחות מ-623 מיליון טונות של קארגו עברו בשעריו, כשמסחר בינ"ל היווה 46% מכלל הפעילות, כשעוד לפני הסגירה נראה כי הנמל נמצא בפיגורים.

בחודשי מאי ויוני, נמל לוס אנג'לס ראה ירידות משמעותיות בנפחי המסחר, בשל סגירת נמל ינטיאן, בשל הקורונה. החשש הוא שכעת ייווצר מחסור במלאים לקראת החגים בארה"ב, שכן זו התקופה שבה הקמעונאים מבצעים אמורים לקבל את האספקה שלהם לקראת בום המכירות, הכולל את חג ההודיה, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי וחג המולד.

בתוך כך, בסוף השבוע סין דחתה את הקריאות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) לחדש את החקירה בנוגע למוצאו של הנגיף. זאת לאחר ש-WHO ביקש מהסינים להעביר עוד מידע גולמי מתחילת המגפה, משהו שסין מסרבת לעשות, למרות הקריאות הבינ"ל לחקור שוב אם מוצא הנגיף הוא ממעבדת הקורונה בווהאן.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קרנות שינוע ושילוח
    ציקי 15/08/2021 17:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושות אכלה תשואות.
    סגור
  • 1.
    מה יש לבדוק?
    חצי האי סיני 15/08/2021 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היה ידוע מהיום הראשון שהסינים יצרו את הקורונה במעבדה, ואם לאחרונה עוד חשבנו שזה בטעות, עכשיו כבר ברור שהמטרה הייתה ליצור נשק ביולוגי. יש לנגיף חלקים גנטיים ששייכים לאיידס בכלל, הם ניסו ליצור נגיף חדש שהטבע לא יכול ליצור בעצמו במטרה לפגוע באנושות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות