פרטנר בדוח טוב: ההכנסות צמחו ב-8.5%, הרווח עדיין קטן

למרות השיפור בפעילות, החברה הציגה לראשונה מזה תקופה ארוכה מאוד של צמיחה גבוה מאוד במגזר הטלוויזיה שלה,  קיטון במספר המנויים - אין באמת הסבר משכנע
 | 
telegram

חברת פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  רשמה הכנסות של כ-840 מיליון שלק ברבעון השני של השנה, גידול של כ-8.5% אל מול הכנסות של 774 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה שהסתכם בכ-9 מיליון שקל ברבעון (אל מול 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד), הוא עדיין מינורי - הן בהשוואה לרמת המכירות שלה והן בהשוואה לשווי השוק שלה שעומד על כ-2.5 מיליארד שקל.

הרווח עומד על בערך אחוז מההכנסות, אנקדוטה מעניינת היא שמרוב שהרווח מינורי, החלק הארי ממנו כ-8 מיליון שקל לפני מס, מגיע בכלל מריבית על חלק מחובות הלקוחות. הריבית על חלק מהלקוחות נרשמת תחת סעיף "הוצאות אחרות" שבדוחות למחצית ולרבעון לא מפורט הרכבן - אך בהערה 23 לדוחות הכספיים השנתיים של החברה, שהוצאו בפורמט F-20 כיאה לחברה דואלית, מצוין כי מדובר בריבית על לקוחות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כמו כן, נתון מאכזב קמעה - הוא שהחברה הציגה לראשונה מזה תקופה ארוכה מאוד ירידה במספר המנויים לשירותי הטלוויזיה שלה שהסתכמו בכ-223 אלף, זאת אל מול 234 אלף מנויים ברבעון הראשון של השנה. הסיבה שזה בעייתי היא שעד כה היה מדובר במנוע צמיחה של החברה שצמח בקצב של עשרות רבים של אחוזים.

החברה מצידה, מסבירה כי היא הסירה במהלך הרבעון כ-21 אלף מנויים ש-"חרגו מתקופת ניסיון של 6 חודשים". הסבר מאוד מוזר - שכן האם ברבעונים הקודמים לא הוסרו לקוחות לא משלמים שנגמרה להם תקופת הניסיון? סביר להניח שכן, כמו כן - לא מדובר בשירות חדש שעכשיו יש חצי שנה להקמתו ומתחיל הסינון - אלא בשירות שקיים כבר תקופה.

גם סלקום הציגה תוצאות מאכזבות בענף הטלוויזיה, כאשר ברבעון השני השנה הסתכמו המנויים של החברה לשירותי הטלוייזיה שלה בכ-250 אלף, קיטון אל מול 254 אלף מנויים ברבעון הקודם.

אך הנפילה של פרטנר כואבת הרבה יותר. בעוד שסלקום מלכתחילה חוותה צמיחה של אחוזים בודדים בשנה ואז חוותה ירידה - פרטנר הציגה צמיחה של עשרות אחוזים בשנה ואז חוותה ירידה. עכשיו נשאר רק לחכות לרבעונים הבאים ולראות האם הצמיחה חוזרת או לאו.

ההכנסות מפעילות הסלולר של החברה ברבעון הסתכמו לכ-577 מיליון שקל, גידול של 7% אל מול הכנסות של 539 מיליון שקל מפעילות הסלולר ברבעון המקביל אשתקד.

אבי צבי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "ברבעון השני המשיכה פרטנר להוביל את שוק התקשורת הישראלי בחדשנות ובצמיחת הפעילות העסקית תוך שמירה על רווחיות גם בתקופה בה עדיין מורגשת השפעת הקורונה. במקביל לבניית האסטרטגיה והמבנה החדש של פרטנר, התחלנו כבר במהלכים שנועדו לקדם עוד יותר את המובילות של פרטנר בשירות ללקוח, ולהגדיל את הרווחיות בקווי המוצר ובמגזרי הפעילות של החברה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות